Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 708 ggr
[Lill-Jonna]
0

Stackars katt :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna katten (bilden) har besökt vårt hus i ca 1-2 kanske till och med 3 år lite då och då. Den har rinnande ögon och dom är röda. Katten är lite mager och är ALLTID hungrig och jamar efter mat. Den kommer från ett stuteri i närheten där dom knappt tar han dom hästarna så därför tar dom inte hand om katten. Jag vill så gärna ta hand om katten, den behöver vård och en som älskar den. Vad ska vi göra? Min syrra vill också hjälpa den. Min pappa kan jag drömma om vill ha den "han hatar katter" men jag vet att det kanske går att övertala.

Hur ska vi hjälpa katten??

siberlina
0

ta in katten   och  strunta  i  va pappa  säger

zenita
0

ta du in katten säger ja med.

kattassen
0

Ta hand om katten, stuteriet kan ägna sig åt hästuppfödningen istället om de inte kan sköta sina övriga djur. Tror inte att de saknar katten om den "försvinner" hem till dig.

Du får bearbeta far din, han smälter nog vad det lider…Flört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

essut
0

Säger som alla andra här, ta in katten så fort som möjligt.

kajsa08
0

Blir så ledsen på alla djurägare som inte bryr sig. Och vad vacker hon är, en riktig sötnos! Det ser ut som om hon verkligen vill in. Önskar lycka till till dig och missen.

Ciiviic
0

Hoppas att det löser sig för stackarn.

[Lill-Jonna]
0

Tack för tipset, pappa har sett katten men han dör ifall jag tar in den, jag ska fråga om jag får den som en tidig julklapp :P Men stuteriet är sålt så då flyttar ägarna och det förvånar mig inte ett dugg ifall  dom skulle strunta i katten så ser jag henne idag (tror det är en hon) så tar jag in henne (jag är liksom själv hemma)

essut
0

Bra gör du det, det är det enda rätta innan hon blir förvildad..

Lycka till..

Sidentass
0

Men åhhhh vilken fin kisse..man riktigt ser på henne hur gärna hon vill komma in i värmen o få kärlek..ta du in missen..kanske har hon mask så att hon behöver medel mot det..sen får man väl anta att hon heller inte är kastrerad..

Jenna-Gun
0

Strunta i pappa.

Ta in kissen.

Så får du säkert pengar i julklapp så du kan kastrera kissen.

Visa pappa att du klarar att ta hand om kissen.

Kram på dej

Jenna

Cirridutt
0

Kissen behöver dej

[Lill-Jonna]
0

Problemet är att katten inte har kommit idag, och märker pappa att jag tar in den stackars katten slår han ihjäl den. han är så taskig, en gång kastade han en TOFFEL på en kattynge för att jaga iväg den :'( Han är så taskig, min mamma bor i lägenhet så jag kan ju drömma om att hon atr dit den (hon har allergi)

Onikan
0

Du har ett gott hjärta Lill-Jonna!

Om du bevisar för din pappa att du tar fullt ansvar för katten, att han aldrig behöver mocka låda osv, så kommer han nog både smälta när det gäller katten men också se vilken bra, ansvarsfull och godhjärtad dotter han har!

Lycka till.

Imasy
0

Vart bor ni?

Billy stiftelsen är ju förhoppningsvis snart i rullning, och då kan du även söka ett bidrag där, till ev vård eller kastrering.

Det var en riktig fin donna, tycker gott att hon kan ha "sprungit bort" från sin ägare.

kattassen
0

Jag förstår dig om du får problem om du tar in katten. Du är väl inte så gammal utan du bor hos din pappa förstår jag. Är din pappa så emot katter och isynnerhet denna katt så är risken stor att hon kanske kommer att fara illa i din pappas sällskap. Det bästa vore kanske om du lyckas att hitta någon som kan ställa upp som akuthem åt katten. Du har ingen kompis eller släkting som skulle kunna förbarma sig över katten. Som Imasy skrev ovan, var i landet är detta? Kanske något katthem skulle kunna hjälpa eller förmedla någon vidare kontakt.

Din sits verkar inte vara helt lätt. Tyvärr hjälper det inte alltid att man visar sina föräldrar att man har ett gott hjärta och att man klarar av ansvaret. Har man inte med sig pappa eller mamma så blir just den saken lätt ett annat problem att tampas med. Är då också din pappa lite "vrång" mot katter kan det också bli riktigt farligt för katten.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

JosephineF
0

Jag håller nog med kattassen i det här fallet. Att tvinga på pappa en katt är nog inte rätt sätt. Det bästa vore om kissen fick komma någon annanstans. Skulle som sagt vara bra om vi visste var i landet du bor..

Imasy
0

Fast ja, är du inte en egen inkomst, kan det ju bli lite knivigt vem som ska betala mat, vård osv, om inte hela familjen är med på det.

Men om du hittar någon som kan ta henne, tror du att din pappa skulle låta dig ha katten på ditt rum ett par dagar tills hon kan komma till sitt nya permanenta- eller jour hem?

Keligast
0

Hej allesammans :)

Jag är "Lill-jonna"s syrra och jag vill bara säga att vi INTE kan ha katt här hemma. Vi har två hundar som kommer lätt jaga bort katten från vårt hus/trädgård eller stressa upp den. Sen om den rör mina kaniner kommer jag bli vansining! Eftersom en katt kan lätt skada mina små <33 eller döda. Jag har inget imot katter och vill gärna ha en men detta hem är inte det rätta för den <3 Men jag vill hjälpa den lilla.

JeMa
0

Lycka till vad du än beslutar dig för att göra!

Imasy
0

oj, och jag som hade min kanin lös med katterna, kan säga att det var inte de som bestämde Flört

Ros till er som vill hjälpa den lilla ska ni ha iallafall!

Åter igen, vart i sverige finns katten?

Tezza
0

Finns det kanske något katt/djurhem i närheten som ni kan kontakta?

Imasy
0

Det jag hade gjort, i denna situation, när ni vet att katten har en ägare, så är det ju faktiskt stöld att ta den, även om de ej sköter den som de ska. Så hade jag tagit mej ett snack med ägaren och hört om det var okej att jag tog den, om/när jag hittat ett nytt hem åt henne. Ni har inget förråd/garage/uthus där ni kan ställa lite mat, och kanske en sovlåda, så slipper hon gå hungrig och frusen, men ändå inte inne i huset? som en tillfällig lösning dvs?

Keligast
0

I skåne

Imasy
0

Då har ni ju bland annat KKS att ta kontakt med, men de är väl dränkta med katter som vanligt. men det här fallet ska väl också gå att lösa på någe vis Glad

Hawknestgrove
0

Puttar upp för den söta tjejen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

storAnnette
0

#18 Kanin och katt har gått bra ihop hos oss!

Hawknestgrove
0

JA, brukar inte vara några problem. Även marsvin och katt funkar bra. Kaniner är inte så försvarslösa som man tror!!!!

karins
0

Vi har haft Marsvin och katt ihop! Inga problem!

Hawknestgrove
0

JA, men ta kontakt med KKS! ÄVen Rädda KAtten! Bara inte djurens vänner…. Länkar till de två bra här ovan finner du under länkar här inne!

Imasy
0

Hur går det?

solweig
0

jag förstår inte varför lill-jonna inte kan ha en katt, när hennes syrra kan ha kaniner. syrran måste vara väldigt  egoistisk, när hon säger att hon skulle bli vannsinnig om det hände hennes kaniner något. tänk om, syrran.

Hawknestgrove
0

PuttR UPPFÖR MISSEN!

Hawknestgrove
0

Hur går det?

RoseM
0

ja hur har det gått?? Ni borde försöka leta jourhem, om ni inte redan gjort det…