Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 975 ggr
Ankie
0

Busan drog rumpan efter sig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår när Busan skulle bajsa så satt hon och krystade och det kom ut ett jätteliten diarreklick, hon provade igen direkt efter och det kom ut en till likadan. Sen när hon var klar så satt hon ned bakdelen mot golvet samtidigt som hon gick framåt. Det gjorde hon några gånger. Förstår ni? Hon liksom åkte på rumpan. Vi satt och gapade vi bara. Är det något att oroa sig över tror ni? Vi försöker hålla lite koll nu när hon går på toan men inte sett någon idag. Men varför gjorde hon sådär med rumpan?

tantsotis
0

Det är irriterat där bak. Katter kan inte klia sig i ändan på annat vis.

Alexej
0

Mask, analsäckarna?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ankie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jasså, tror du att det kan vara det Alexej? Vi har avmaskat de en gång ska vi avmaska en gång till tror du? Hon har spytt några ggr oxå och det rejält. Syntes ingen mask i spyan och heller inte i baken på henne, kan hon ha det ändå alltså trots att det inte syns? Förresten så låter det mycket i magen på henne precis som det låter då vi har magkatarr. det kanske är masken… Nä jag vet inte. det liksom knorrar och kör. Hon leker som vanligt annars…

Puma77
0

Det kan vara något som irriterar. MIn har gjort det men då hade hon en boll som satt fast och hände efter i ett av mina hårstrån som hon fått i sig. Hon försökte få bort det genom att dra rumpan efter sig, så något irriterar henne och har hon diarre med så.

//Pia

JosephineF
0

Gud vad söta dom är, Ankie!

tantsotis
0

Om hon både kräks, har diarré och åker kana på ändan är något fel. Det kan vara mask men om du avmaskat på rätt sätt är det inte troligt.  Tycker du ska kontanta vette för i första hand rådgivning, kissen mår inte bra även om allmäntillstånde inte är påverkat.

Lycka till! Glad

Puma77
0

Det låter lite som det en arbetskamrats katt hade. Hon hade både diarre och kräktes (ibland en hel del) Det var en förre detta herrelös katt som hon tog hand om så hennes mage var lite strulig emellanåt också.

De blandade något i maten som hon skulle få i sig. Det höll på några dagar sen blev hon bättre och för övrigt var hon pigg och glad, åt och drack.

Så håll uppsikt och se att hon får i sig vätska. Rådfråg gärna en veterinär med som sagt.

//Pia

Ankie
0

Hon kissar jättelite oxå även fast hon dricker. Jag ska ringa vet på måndag, vi ska dit för att revaccinera på fredag så han får väl titta då om det inte händer något under tiden. Jag ska kolla runt lite på nätet och se om jag hittar något och läsa om detta

Ankie
0

Men nu har hon bajsat. Tänk att man kan bli så glad. Riktigt stora korvar med. Nu får vi hålla koll på kisseriet bara.. Lilla älskade skrutten min! Kan det vara att hon har ätit av Simons lightfoder? Är det det som har spökat kanske…..

Hawknestgrove
0

Ja, foderbyte kan jku ge diarre. OCh diarre i sin tur kan orsaka irritation i ändtarmsöppningen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....