Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1284 ggr
bonnmora
0

Avlivningshotade katter Blocket

Vet inte om man får länka, men provar, ni får väl ta bort det annars.

8 avlivningshotade katter: http://www.blocket.se/vi/13856392.htm?ca=7_s

Någon som kan hjälpa?? Själv bor jag aldeles för långt bort Ledsen

supermoccine
0

Hmm.. hade för mig att blockets regler inte tillät avlivningshot, men när jag läste dem nu hittade jag inget om det.

supermoccine
0

Man blir så less på folk. Varför kan de inte bara kastrera så slipper det bli för många katter hos dem :/

tantsotis
0

Jag avskyr verkligen såna här annonser! Ska man ta sig an en katt, ska det vara för att man vill ha en och inte för att man hotar med avlivning! Oschysst med utpressning och hoppas Blocket plockar bort annonsen.

supermoccine
0

Jag skrev till dem i alla fall och bad dem uppmana annonsören att ta bort sitt avlivningshot.

Alexej
0

Jag med:

Hej, tar bort ordet avlivningshotade i din annons. Annonsen är annars okay, men Blocket tillåter inga avlivningshot och tar då bort hela annonsen om de får reda på det. Hälsningar och lycka till! Alexandra

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Klasson
0

Tror blocket har blivit mailbombad om den annonsen

Highlandertess
0

Hemskt med avlivningshot…Undrar även en sak…när de själva hotar med avlivning så kräver de ändå av nya hemmet att katterna ska försäkras? Nu är jag av den åsikten att jag tycker att katter SKA försäkras, men tycker ändå det är konstigt att kräva det när man själv hotar med avlivning.

Klasson
0

Dom hotar bara för att någon ska köpa dom! Tror inte dom har för avsikt att avliva dom

Alexej
0

Typisk exempel på säkert en kattvän som går på modeordet avlivningshot.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ankah
0

Kan det inte vara någon som tänker enligt logiken "hellre döda än lidande, lider gör de om jag släpper ut dem vind för våg"? …synd att man inte tänker på det innan man inte orkar eller tycker att det är värt att kastrera…

Annonsen är för övrigt borta nu…

Sidentass
0

Var där o skulle kika..men annonsen var som sagt borttagen..man är så trött på sådana annonser så usch!! Även om man inte tänkt göra slag i saken att avliva..och använder ordet i syfte att hetsa på resultat..så är det så osmakligt så man kräks snart…otäckt är det..

Ankah
0

Ja, det jävligaste är väl att det finns folk som tänker "oh well, bättre att jag tar hand om dem då, om de ändå ska dö så är väl allt annat bättre - var tacksam nu, kattskrälle, för att jag matar dig ett par gånger i veckan - du skulle vara död om det inte var för mig"

Detta är ett exempel på hur jag kan reta upp mig själv till vansinne på folk som inte sagt något men man VET att de tänker så…

Lena
0

Blockat har meddelat vid tidigare kontakter runt annonser med avlivningshot att det inte är tillåtet. Dock borde de skriva ut det i sina regler, då slipper de plocka bort annonser i efterhand.

#0 Vi införde en regel för ett tag sedan att vi inte bör lägga ut länkar till annonser vi vill kritisera hur som helst öppet i forumet. Det har nämligen blivit en del problem ibland när så har gjorts. Indirekt kan det av annonsören tolkas som ett brott mot PUL om det står personuppgifter i annonsen. Men annars är det bra att vi hjälps åt att reagerar mot liknande annonser. Att vi skriver om annonsen som sådan utan att direktlänka samt kontaktar blocket. Sedan kan vi PMa sins emellan för att hjälpas åt med kontakterna.

Läs mer i denna tråd!

Hur-som-havet blir jag folkilsken varje gång dessa avlivningshot kommer upp på tapeten. Det verkar som sagt som det är på modet just nu. Ett fult sätt att genom utpressning få någon annan att ta på sig ansvaret. Varje gång önskar jag att det var förbjudet att avliva friska sällskapsdjur precis som det är i Nederländerna och Tyskland.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"