Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 550 ggr
modellflickan
0

Pepparkaka

Detta har Inte med katter att göra men ändå. :) Inhandlade doftspray från eleven.se. Tvåls nya Christmas Collection. Två underbara dofter, pepparkaka och granskog. Så nu doftar det pepparkaka i hela lägenheten. Älskar denna doft! Sprutar hej vilt hela tiden. Jag, katter och lägenhet, sambo doftar pepparkaka. Längtar tills jag kan börja baka! köper bara färdiglagad pepparkaks deg, vilket hälften snabbt brukar försvinna i min mun och den andra hälften blir pepparkakor. Nåväl inte alltid så jättefina kakor men ändå ;)

Nu ska jag spruta på igen! Sen krypa ner o soffan med sambon och titta på en riktig rysare…Och spruta lite till och lite till…..(Snart blir sambon galen på mej eller så kanske han äter upp mej) Fniss…

Hawknestgrove
0

hihi, man blir snäll av pepparkakor!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

#0 Jag letar efter goa doftsprayer men har svårt att hitta sådana här i Sverige. Kan man beställa dessa på internet?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

modellflickan
0

#1 Får se om jag blir snällare då OskyldigGlad

#2 Jag skickar med en länk Lena.

http://www.eleven.se/tval-aroma-mist-christmas-collection-2441.html

Jag kan varmt rekommendera dessa dofter. Har köpt fyra paket sammanlagt! :)

Sidentass
0

Apropå pepparkakor så .fick sambon en burk från sitt jobb för ett par år sedan.. o du milde..det var inga vanliga pepparkakor..minns inte var dom kom ifrån, dom hade en smak av citron o varenda kaka var en upplevelse att avnjuta..minns jag rätt så var dom bakade i Göteborg..

karins
0

Jag brukar riva ner apelsinskal i mina pepparkakor. Men kanske gott med citronskal oxå. Måste jag prova!

Doftspray tål inte mina söner!

Alexej
0

Sidentass, det finns ett företag i Göteborg som säljer pepparkaka. Men de finns inte i affären bara genom beställning. Men det var de bästa pepparkaka som finns. Men jag har glömt namnet.Fundersam

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

#6 de är säkert den jag syftar på.vill minnas att dom var bakade i göteborg:-)

anebit
0

Recept på pepparkakor:

Mormor Fridas goda pepparkakor  ca 300 -350 st små runda

250 grader ca 4 min.

1½ dlmjölk
3 dl sirap
4 hg rumsvarmt smör (ej smält)
6 dl socker
14 hg vetemjöl ca:
2 msk bikarbonat
2 msk ingefära

Låt degen vila över natten eller längre om man inte vill baka ut på en gång

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

marieborg
0

Tack för tipset modell_flickan, jag ska köpa till mig och min mamma. Vi är båda pepparkaksfantaster och älskar allt som luktar pepparkaka….och smakar såklart…här äts det pepparkaka året om.Generad

Reagerar dina katter ngt på doften? Är katter känsliga för olka dofter? Mina har ioförsig inte visat detta tidigare.

modellflickan
0

#9 Ja jag är också pepparkaksfantast Glad Äääääälskar doften och smaken med så klart. FlörtMina katter har inget emot det alls, Biff verkar till och med gilla doften. Glad ¤Mums¤ Glad