Halvutekatter =)
idag när det varit så fint väder så har jag öppnat fönstret helt o då har de suttit på fönsterbläcket och i fönsterkarmen.. jag har de så klart under uppsikt hela tiden.. Puma fullkomligt älskade det att få vind i hela sin päls… zorro var lite mer försiktig o tyckte det var obehagligt med alla människor som gick förbi…
trodde de skulle hoppa ner men de var så duktiga o kom nr jag kallade in dem igen..
jag vet det e kanske inte så bra men det e det bästa alternativet jag kan komma på just nu..
Destany, varför inte skaffa nät och sätta i fönstret?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

jo det kanske jag borde göra..
Är inte detta de rymningsbenägna katterna? Köp nät, Gunilla har ju nät över att sälja som du kan häfta fast på en ram bara och sätta i fönsteröppningen när du har fönstret öppet.. Piece of cake =)

Det låter farligt! Tänk om dom ramlar ned.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Håller med ovan skaffa nät.
Jag har till 2 av mina fönster 2x2 m kostade 295 kr sedan var det krokar 1 per 10 cm. Gick på drygt en femtilapp.
Och det är väldigt lätt att sätta upp och ta ner samt det syns inte speciellt mycket.
Och jag garanterar att du får lyckliga katter.
Ps. katter kan dessutom slå sig väldigt illa om dom ramlar ut genom ett fönster.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
ett till
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
min katt dog. jag säger bara näta in balkonger, näta in fönster… det går inte att göra det i efterhand tyvärr :(
Herregud, jag blir nervös bara jag läser om det. Du måste näta in fönstret om du ska ha fönstret öppet!!! Du vill väl inte utsätta dina katter för fara??
vi (eller jag i alla fall) vet iofs inte hur högt upp hon bor. men nu efter att jag förlorade min katt så har jag baxnat över hur många som tror att katterna klarar det (precis som jag tänkte)…
Va skönt för dina katter att få lite vind i pälsen Destany!
Mina sitter ute på ballkongen tillsamans med mig och njuter dom också :)
Men Rulda, din balkon är väl innätad. Det är tydligen inte Destanys fönster.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
min balkong är inglasad, så både lasse o murre brukar sitta där ute o titta på fåglar som flyger förbi. lasse bryr sig inte om fåglarna. men murre blir alldeles knäpp. jag brukar öppna lite grann, så dom får lite luft.
vi har också nätat in en av våra balkonger nu (tog närmre ett halvår innan vi alls ville gå ut där igen) och våra katter älskar det, de ligger och tittar på fåglarna och bilar som kör förbi och gud vet allt. för de andra balkongdörrarna har vi satt nätdörrar och katterna älskar dem med (även om det ju hade varit ÄNNU roligare att få gå ut på dem förstås :D )

kan nu lugna er alla att jag inte låtit katterna sitta på bläcket nåt mer för Zorro har blivit riktigt jävlig på att rymma nu.. senast i morse fick jag skälla på han o hämta honom i trapphuset igen..
fårstår oxå att det inte e så smart för som ni skriver de kan ju faktiskt ramla ner o rymma bort..
Bra Destany! =) Men ta och skaffa ett bastant nät så dom kan få sniffa lite frisk luft iaf, se bara till att dom inte lyckas forcera det på några villkor. Hade du balkong?

nej jag har igen balkong.=( jag har öppet fönstren så pass mycket så att de inte kan smita igenom… så de får ju frisk luft hela dagarna..
Okej =)
jag kan starkt rekommendera att göra ett nätfönster, det är faktiskt inte särskilt svårt om man bara är det minsta händig. det man behöver är läkt (träbiten heter så om jag minns rätt) som är kanske 3*4 cm i diameter, fyra vinkeljärn, några skruvar, hönsnät och en häftpistol. mät upp läkten så det blir en ram och sätt ihop den med vinkeljärnen. häfta sedan fast nätet med häftpistolen och så är det klart :)
hur du sedan fäster upp det beror ju mycket på fönstret, men ska du ändå vara där och dina katter inte är "klättrare" så kan det nog räcka med att tejpa upp den med silvertejp när du har den uppe!