Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 826 ggr
rulda
0

en ide...

Jag har länge gått i tankar på att det behövs fler katthem och att jag någon gång i framtiden när jag har kommit i gång med mitt liv ska starta ett.
Så som många vet är det dyrt att ha katthem.
Men varför inte ha ett katthem med ett tilhörande café med kattema?

Tänk er själva En stor lokal (eller två lokaler brevid varandra) med ett katthem och ett café.
Det ska vara lätt att ta sig till men inte mitt i smeten.

Cafét ska vara snyggt och mysigt med foton på katter som behöver hem och katter som har fått hem. Det ska vara bakelser med kattema.

Några gånger i veckan (kanske tre fyra) ska katthemmet vara öppet för besökare som kanske kan gå in och fika medan dom diskuterar vilken katt dom har fastnat för.

Detta är några ideer som far fram i mitt huvud nu. själv tycker jag att det är en bra ide som behöver finslipas lite. Men om några år (eller många år kanske) så kanske ni får se ett nyöppnat katthem med tillhörande café i stockholms området.

Någon som har några bra ideer?

Lena
0

Tror också att det vore en bra idé att kombinera katthemsverksamheten med någon annan verksamhet. Typ ett café eller en butik. Djurens samarittjänst här nere i Göteborg har en second handbutik som de driver för att få in intäkter. Eller har haft i alla fall.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Låter mysigt och som jättemycket arbete! :)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

rulda
0

Haha jo jätemycket arbete kommer det nog bli men om man tycker om att att göra någonting så blir det inte som ett arbete :)

Jenna-Gun
0

En jättebra idè.

Winta
0

Tycker det är också en bra ide att börja med! :) Om du tänker göra det eller vem som så önskar jag lycka till. Cool

Imasy
0

en tanke bara, vad säger "snusk-i-restaurangen"- myndigheten om att ha mat "ihop" med djur?

vanessa
0

Fniss, ja det får inte vara i samma byggnad. För då skulle hälsovården få attacker och deras pennor skulle skriva febrilt om alla fel. Men i intill liggande byggnader så går det bra. Skulle absolut gå dit /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

abuelas
0

Vilken underbar ide´…Skrattande Hoppas att du kan genomföra den..Skulle vara mysigt att komma dit och ta en kaffe..Synd bara att jag bor så himla långt bort!!                                               Men jag kan ju komma på besök när jag åker på semester!!

Kram o fortsätt spinn på ide´n..

Anita

svemar
0

Låter skitkul!! Go for it! Jag kan ställa upp och ta fina bilder på kissarna om det ligger i sthlm Flört Lycka till!

siberlina
0

det var en   bra ide   ,jag har  ochså   funderat   på att  starta  katthem   och dessutom älskar jag att  baka

evamojje
0

Att ha ett katthem vore ju fantastiskt *L* när jag vinner på Loto så blir det något jag ska göra ;-)

Men cafe, jobbar som kock och kan ärligt säga att ha cafe är något av det jobbigaste man kan ha och det genererar inte mycket pengar heller *L*

Själv skulle jag kuna tänka mig att ha ett litet värdshus/gästabud med övernattning och katthem på samma gård. Men som sagt det e en rätt dyr dröm så jag hoppas på Lottovinsten *L*.

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

karins
0

Låter mysigt Rulda, en väldigt bra ide´!

solkatten
0

Kombiner med saker med katter att sälja!

Muggar, kassar, förkläde, tröjor med kattmotiv, osv.

rulda
0

#11 det låter också jättemysigt :)

#13 bra ide :D

Jag spinner vidare på min idé har massor av planer nu men det tar några år innan jag kan komma igång på riktigt men då hinner jag ju planera ordentligt.

Självklart ska jag ha dom i olika lokaler, vill inte råka baka in någon misse i en kaka ;) räcker med att Toker doppade sig själv i mjöl bunken här hemma.

Hawknestgrove
0

Ja, så vitt jag vet, så har djurens samarittjänst en butik. Ingen dum ide….Likaså att eventuellt ha en tjänst som kattvakter…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MariannE11
0

jättebra plan……allting som ger fler kissar hem är bra….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Erika91
0

Vilken jättebra idé du har kommit på rulda! :D
Jag stöttar och håller tummarna på att det kommer att bli ett sånt katthem som du öpnnar :D
Heja heja :)