Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 582 ggr
sofia85
0

Nu lämnar dom mig en efter en

Nu tror ni nog att ja menar katter… men inte!

Utan människor, det här har inget med forumet att göra men ja måste skriva av mig. Jag har ju inget jobb just nu och är mest hemma men ja har alltid 10 bollar i luften ändå! Min hjärna funkar ju bara så.

Ett ex om mig. en kväll skrev jag ihop en sällskaps spel om geografi. Målade 150 st flaggor och skrev typ 300 st frågor gjorde allt med spelplan via datorn. Som kanske ett företag som gör spel ska börja göra.

Jag är bara spn jag kan inte hjälpa det. Min hjärnan fungerar så. men idag ringde ja en kompis som ja känt sen 7:an alltså snart 10 år sen.. hon ville inte umgås mer för att ja inte ger henne nån tid tyckte hon. Att ja bara håller på med djur och mina idéer. Men va ska ja göra, stänga av min passion och min hjärna?

Detta blev ett konstigt inslag, ni orkar nog inte ens läsa:)

Alexej
0

Samtidigt blir det så när man blir äldre. Andra är upptagna med karriär eller barn eller något annat. Vi är inte 17 år längre med en massa kompisar rund om oss. Jag har några få kvar, men inte heller alltid tid eller lust att träffa de.

Kul med spelet, hoppas de tar det!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

sofia85
0

Men ja e ju bara 22… varför ska man bli äldre tycker det e så onödigt:) men man e ju inte gamlare än man känner sig…

Spelar ingen roll vad folk säger. Ja skulle dumpa mina vänner och min sambo för katterna….

den som inte ens försöker förstå det ens bästa vän älskar, den e inte meningen att den ska vara ens bästa vän!

Alexej
0

Då är du yngre än min dotter!! Fast hon klagar också att allt har blivit konstigt. Hennes kompisar är sambos nu eller gifta, har barn och ingen tid och ingen lust att festa mer.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

sofia85
0

Varför ska det blir så? Ja vill ju inte lbi gammal:(

Vem kom på att man ska åldras? Ja skulle vilja prata med henne/honom :)

sofia85
0

Visste du inte att ja va 22???:)

Alexej
0

Nä, inte sååå ung:)

Men du har mycket tid kvar. För mig började förfallet med 45 år…

karins
0

Mina kompisar började oxå lämna mig när jag var i din ålder. Dom gifte sig fick barn, flyttade från orten. Men mycke har hänt sedan dess. Min ädste son är ett år äldre än dig. Jag tror att killar är bättre på att vara kompisar än tjejer…

sofia85
0

Det tror jag med

Min bästa vän heter Max han e iförsig bög:) så han e typ halv kille halv tjej… han kommer aldrig lämnat mig även om ja börjat bygga noaks ark:)

tjejer e ofta ytliga och svåra och e griniga så länge över saker…

karins
0

Vad bra att du har Max. En riktig kompis tröstar en när man är ledsen och glädjs med dig när du är glad! Ja genom åren har jag märkt att killar är bättre kompisar. tjejer kan vara väldigt långsinta.

sofia85
0

Tjejer ska alltid tänka så mkt… och visst ja e likadan men varför e det den skillnaden? konstigt..

karins
0

Ja visst är det märkligt!

sofia85
0

Jag önska att ja var mer killig:) där… och inte ältade allt så mkt..

sofia85
0

Jag önska att ja var mer killig:) där… och inte ältade allt så mkt..

siberlina
0

sluta  att  älta  för  mycket   och ta  inte saker   så allvarligt, alla    är  vi   dumma ibland  säger   fel saker   och missförstår  varandra, men   vi  är inga  porslinsdockor,man  måste   tåla  att    få    kritik  mm.men skälv  försöker   jag att  va  så  snäll  som    möjligt fast  ibland    hoppar det  grodor  ur  munnen   på  mig   ochså,hare   bra från  siberlina

Pelusa
0

När jag hör någon säga att man inte vill bli gammal så tror jag alltid att det betyder att man vill dö ung.

Sofia85, inte gå och fundera på livets oundvikliga gång. Du är i en svår ålder just nu där omställningar i vardagen kommer som brev på posten.

Om några år kommer du ha dina bästa år. Du har utvecklats till en vuxen och stabil kvinna med en viss livserfarenhet och pondus och du väljer aktivt dina vänner och intressen.

Fast åldern…det är ju bara en siffra har jag hört. Har oxå hört att alla åldrar har sina ljuspunkter - och att dagar som kommer och går, det är det som är livet.

/Pelusa *som sitter och strör floskler omkring sig i väntan på andra åket*

siberlina
0

på  sätt  och vis   tycker  jag  bättre om djur   än  människor,jag kan  inte    förklara varför   men  så är det…..

JosephineF
0

#16 Det är du knappast ensam om på detta forum ;) Jag tycker lika som du där, helt klart. fast det finns härliga människor också!

siberlina
0

ja jossan    det   finns   bra   människor   på detta   forum.

JosephineF
0

Det gör det =)

Jenna-Gun
0

Jag hittade min livsstil när jag fyllde 50.

D bestämde jag mej för att leva det liv jag ville själv. Oxh inte det liv andra ansåg vara det rätta.

Det som retar mej lite är att

jag inte tog det steget tidigare.

Nu trivs jag och är nöjd med min tillvaro.

Tycker djur är mera ärliga än människor.

Månniskor säjer ofta en sak och menar nått annat.

Kram Jenna

vanessa
0

Nu skriver en killtjej här, som dessutom är 40 år! När jag var i din ålder så var livet krånligare innan man hittade sin plats på jorden.

Ge din vännina en chans att fundera på det hela i lugn och ro. För just nu känner hon sig utanför. Så träng dig inte på henne nu, utan förklara att du värderar det du gör så mycket, och att du hoppas att hon förstår det. Men då du inte har en massa pengar på grund av att du inte har arbete, så kan du inte ställa upp på en massa saker. Sedan så ligger bollen hos henne. Vill hon ta upp det så är det bra, vill hon inte det, så är även det bra om än sårande.

Men lås inte dig själv inne, och fortsätt att söka jobb, skapa spel och ta hand om kissar. För det ena utesluter verkligen inte det andra. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

sofia85
0

tack:)

siberlina
0

hej sofia , jag har tänkt   pådet här  med  din  väninna   när hon sa att   hon inte    ville   va  vän  med  dig  längre, hon kanske  hade pms besvär,hon kommer  säkert   sakna dig snart , med  tanke    på att   ni  varit   vänner   så  länge.

och   här   har  jag ett   må bra  tips  till   dig ,  gå  till   närmsta  gym    och    ställ dig    på    crosstrainer  i  1  timma ,du ska   känna    att  svetten   rinner   från pannan , sen går  du hem  och   vilar . dagen efter    är du en  ny  människa, det   gäller   att   mota bort    deppigheten    så  fort  den  sätter   in. annars    blir   det  tilslut  bara värre  och värre…..crosstrainer   är den där   där man trampar och   rör  armarna  samtidigt. obs  det  måste    va 1  timme.

sofia85
0

siberlina: det ska ja nog testa men nu har ja ju gips:( kanske inte så bra då:)

evamojje
0

Hej Sofia

Har läst hela tråden nu och min tanke och erfarenhet är att du är vid porten till ditt riktiga vuxenliv allt som kommer dom närmaste åren är vad som kommer att forma dig som vuxen kvinna.

Och jag kan lätt säga att det är rörigt med jämna mellanrum men det är oxå nu som allt egentligen börjar att verkligen hända och det kan vara både svårt och förvirrande men kul och helt fantastiskt oxå *L* . Så jag tror att din väninna har samma problem eller inte problem direkt utan tankar och känslor som far runt. Hon tycker inte att du förstår henne och du tycker inte att hon förstår dig och det kan ju faktiskt vara så att ni just nu går åt helt olika håll, 

Men det är något som faktiskt går över eller snarare man lär sig hantera förändringar med ett lugn och en förståelse. Det är verkligen inte bara ett uttryck att man mognar med åren *L*

Vet att när jag hade kommit till den ståtliga åldern 30 så var jag väldigt nöjd med mig som kvinna men innan dess Wow vilken resa emellanåt och ibland med gamla goda vänner ibland med nya men något som alltid var säkert var att man tyckte man var Top of the world ena sekunden och nästa så rasade man ihop och tvivlade på allt *s*

Och även om man fortfarande förändras så är det inte lika känsel omstörtande längre *s* utan det e ok till och med spännande. Och vänner dom kommer och går och riktiga vänner kan försvinna ett tag oxå men sen så kan man oxå hitta tillbaka till varandra.  Jag vet för jag har några vänner som försvann ett tag när våra liv var helt olika för att sen hitta tillbaka till varandra.

Fasen låter nästan frikyrklig *s* och det är absolut inte meningen. Detta var iallafall min erfarenhet din kan vara och bli helt annorlunda *L*

Poängen är att du ska göra det du känner är rätt för dig.

//Eva

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

JosephineF
0

Well spoken Eva!

Hawknestgrove
0

Sophia, vänner är något, som man får vara berdd på att mista på ett eller annat sätt. 10 år är en lång tid, men se det så här, hur ofta hälsar hon på dig? Jag började dra ett streck över vänner som bara tyckte att jag skulle komma och hälsa på jämt. Det är lika långt båda vägar….Nu när Siw är borta har jag en nära vän kvar, vi har känt varandra i över 25 år, vi ses inte så ofta, men när vi träffas, så har liksom ingen tid förflutet. Hon var lika gammal som du är nu när vi lärde känna varandra, en ung tjej, 10 år yngre än jag, numera ensamstående tonårsmamma, men för oss två har tiden stått still. Vad du än gör, kryp inte ihop och isolera dig, allt blir bara svårare då. Ok, håller med, inget kul att åldras på sätt och vis, gillar inte heller att märka att vissa saker inte är så som jag känner inom mig, jag är 56, snart 57 men känner mig inte en dag över 27 i sinnet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....