tappar päls

Det låter hårt, men du får ta honom till veterinären så de kan söva och trimma eller borsta igenom pälsen. För tovor och sådant gör honom ilsken bland annat.
Är han en skygging som ni tar hand om? /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

han är en skygging, finns inte en möjlighet att få in honom i en bur för tillfället. hans bakgrund är som många andra en sorglig historia . vi skulle önska att vi kan ta oss till en vetrinär men i den fasen är vi inte nu..
Stackarn va jobbigt han måste ha det men ni gör ett fantastiskt jobb som tar hand om en hemlös katt
Vet att det inte är det bästa att ge katten tabletter men i det här läget så bör du nog prata med din veterinär om att få lugnade utskrivet till katten då tovor i sig blir skadligt till slut. Så antingen ge lugnade för att kunna putta in honom i en bur eller för att kunna få ta itu med pälsen själv. Ring din veterinär och rådfråga.
Hoppas att allt löser sig.
Tassar från Mojje & Busan & Eva
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Det finns knep för att få in katter i bur. Fråga veterinären om ni kan få låna en klämbur av dem. Någon annan här hade tovig skygg katt, väldigt skygg kisse, som var tovig. De fick honom till veterinären och det blev en lugnare skygg katt. Idag kan hon ta på honom om jag inte minns fel. För det bästa för kisse är att få bort tovorna och därigenom det bästa för er.
Vi ger dig gärna råd om hur du får in honom i en bur. Vet inte hur länge han varit hos er, för han behöver en liten stund att landa och känna sig hemma. Så när ni kommer tillbaka från veterinären så känner han sig trygg och hemma.
Hur gör ni för at vänja honom vid händer och rörelse? /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Men är han inne+ Då går det ju att ge honom något lugnande imaten, så ni kan få iväg honom till vet!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vi har haft honom snart ett år, men han är rädd för händer och rörelser.. jag brukar locka med något han tycker om då äter han ur mina händer,, ska ringa till någon vetrinär om lungnde men vet inte riktigt till vem..har väl inte någon husvetrinär, det bästa är om jag kunde göra det själv här hemma för lungnets skull men annars med medicin skulle jag kunna få honom till en vetrinär.
Ja, men du får ju ändå försöka få tag på någon vet, då katten behöver kastreras och vaccineras? Fråga den veten! OCh då blir han ju sövd, vid kastreringen och då kan man ju passa på och raka! Men lugnande är u något som är receptbelagt. Var det någon härinne, som pratade om Clomicalm? Annars så är det vanligt Nozinan, som du kan ge i maten. För att få katten att sova. Men det är receptbelagt det med.

han är både vacinerad och kastrerad, det ordnades i samband men infångandet nere i skåne, men jag bor i stockholm så det är tovorna det gäller nu. men jag får ringa runt och höra vilka råd jag kan få
Ja, gå gärna påde mindre. destora typ Bagarmossen är så dyra, så de går inte att lösa! Var i stockholm bor du? då borde du kunna få tips här inne!
Min veterinär är väldigt bra med just katter. Han har oxå hjälpt Stockholms Katthem så han har erfarenheten och förståelse för skygga katter och han är inte dyr *L*. Och ligger på söder i stockholm.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.