FELICIA!
"Jag heter Åsa och jag och min familj har under två, tre veckors tid tagit hand om vår grannes katt Felicia. Vår granne ligger på sjukhus och har nu fått veta att vistelsen kommer att bli flera månader, kanske kommer han inte hem alls. Vi ska nu åka bort i en vecka och ingen kan ta hand om denna manx-katt som bott själv i lägenheten under denna tid - jag är nämligen allergisk och kan inte vara där längre stunder. Finns möjligheten för omplacering via er eller något annat katthem? Vi har varit i kontakt med Stockholms katthem men de svarar inte. Det är bråttom, vi åker på fredag. Kan ni hjälpa oss och Felicia?"
Kan NÅGON vara akut jourhem i Sthlm tills vi på Livlinan hittat hem? Något katthem som kan ta henne om vi ordnar jourhem? Hjälp!
Maila malleboy@bredband.net!

Jag håller tummarna!

Tack!

Är det en Manxkatt? Dom är ju fina!! Det borde väl inte vara så svårt att hitta hem åt henne!! Hon är ju innekatt och van vid folk.
Jag ska ju ner till Stockholm torsdag eller fredag och hämta kattungar..så om någon vill ha lift för katten norrut, så maila mig!
Anita
Lägg ut det på raskattsajter här också.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Och på SKS!

puttar upp ett så viktigt ärende!

Finns väl någon rasring för Manx-katter där man kan lägga in omplaceringar etc.?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Synd att jag inte har något kort på henne..

#8 Har du lagt ut på SKS och andra kattsidor??
putt

Felicia får ev. komma hem till mig om inget hem hittas innan fredag.

Fast permanent hem behövs fortfarande!

#11 SÅ bra att det iaf kan lösa sig tillfälligt!!
Puh! Som sagt, uppfödaren borde kanske kunna känna till något!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....