Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 590 ggr
Highlandertess
0

Lista över "katthjälpare"

Då och då dyker det upp katter som söker jourhem, akuthem, transithem eller hämtning. Tänkte att vi kanske kunde göra en lista med folk som kan hjälpa, vad de kan hjälpa till med och var de bor.

Jag börjar. Bor i 2:a i Arvika, Värmland. Kan hjälpa till med att vara kortvarigt jourhem eller med hämtning och transit i dessa trakter.

Imasy
0

Jag heter Jennie, bor i Falun, Dalarna. Kan ställa upp som stödhem under kortare perioder om plats finns. Kan tyvärr ej hämta/lämna, då jag är körkortslös. Har ej heller tillgång till dator jämt, så vid akut nås jag lättast på 073-5400356.

zenita
0

hejsan.

bor i en trea i upplands väsby o kan oxå ställa upp som jourhem. köpte min goliat från djurhjälpen i waxholm ångrar inte en sekund. har ej bil/zenitha

Klasson
0

Matilda heter jag är Jourhem åt diversse hem å kan ta emot djur. av alla slag.

Bor i Jämtland härjedalen/jobbar i Ljusdal. Bor på Gård. hus på 350kvm

Mettan
0

Jag heter Mettan och bor i Landskrona. Har 4 egna katter plus en hittekatt - Semlan - som ska omplaceras. Jag bor i en 2-rumslägenhet och kan tyvärr inte stänga av något rum, då jag saknar dörrar här. (ja, jag har sagt ifrån, men gjort det i 6 år). Jag får nog svårt att ta in några ytterligare katter i fortsätttningen, tyvärr. Jag har helt enkelt inte råd.

KickanLilja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag heter Maria och bor i Julita (mellan Katrineholm och Eskilstuna). Jag kan ställa upp som akuthem. Jag har två kastrerade hankatter på ett år och en hund. Jag och min sambo bor i hus (90m2) så akutkatterna får ett eget rum.

maggan47
0

vilken bra tråd Maggan47

Hawknestgrove
0

JAg heter Gunilla.Hallgren och bor i strömstad. Jag kan gärna ställa upp med transporter eller sånt som kräver bil, med ca 10 mils radie härifrån. (HihI, Miranda du är undantagen, dig har jag lovat hjälp en gång i månaden om du vill!)

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Highlandertess
0

*putt*

Engla
0

Fantastiskt bra! Underbart att ni kan ställa upp!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

abuelas
0

Hej..jag heter Anita och bor i Umeå. Jag bor i en tvåa på markplan och har två huskatter som är kastrerade. Jag har tingat två små skogistjejer som jag ska hämta snart.

Jag kan ta emot katter för kortare placering..(FundersamMen jag vet nog hur det blir att få iväg dem sen..Man blir ju så fäst vid dem!!)

Jag är alltid hemma för jag är sjukskriven för min värk(fibromyalgi) så jag har all tid för katterna!

Kram/Anita

Sidentass
0

Jag heter Lizette bor i Linköping..har inte körkort o bil tyvärr..vi har så många som åtta katter i hushållet..men när det gäller akuta lägen kan jag överlåta ett rum för tillfälliga fyrbenta gäster..

Engla
0

Puttar upp

Madde80
0

Jag heter Madeleine och bor i Malmö sedan några månader tillbaka. Kör upp till föräldrarna i Göteborg med sambon någon helg då och då (ca var 6 vecka, annonserar när det händer). Jag har två stödkattungar hemma, nu ungefär 17 veckor gamla.

Jobbar heltid, så kan tyvärr inte ta emot en katt som behöver ständing tillsyn och/eller omvårdnad, men kan möjlighen ta in akut om det finns lösning och den kan komma vidare inom kort tid. Måste dock ta hänsyn till min sambos önskemål då…

solweig
0

jag heter solweig o bor i märsta. kan ställa upp med bil inom en rade om 10 mil. har hjälpt maggan47 ett par gånger. kan inte jag, så kan min gubbe. inga problem.

attmar
0

Jag heter Therese och bor i Sundsvall. Ställer gärna upp som akuthem! Har nu 2 egna katter, Kajsa 7 år och Attis 16 veckor. Söker också en kompis (kattunge) till Attis för ett permanent kärleksfullt hem :-)

Faxlin
0

Jag heter Åsa Faxlin. Bor i Älvkarleö utanför Gävle.
Jag har en fruktansvärd allergi och den blir värre för katter som är vuxna. Men kan ställa upp som akuthem tills annat hem ordnas. Om jag inte redan har akutisar här. Ställer upp för flera olika djursorter så det kan bli för trångt ibland om man inte säger nej. Just nu har vi fem kattungar här hemma från KKS som är otroligt krävande. Så just nu kan jag inte. Men står gärna med för framtida behov. Och även om det är direkt akut så bättre mig ett par dagar än att någon dör.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Emmsa
0

Jag heter Emma Hansson. Bor i Göteborg, ute på Hisingen, i en 3:a. I hushållet finns det en hund, Nimbus som är en hittehund från början och katten Labolina som är omhändertogs när hon va ca 5 veckor.

Just nu är köket okuperat av en kattfamilj från KKS, men när dessa fått permanenta hem så kan jag mycket väl tänka mig hjälpa till som stödhem igen. Kan hjälpa till med de flesta djurarter, unga som gamla.

Det skadar aldrig att fråga!

//Emma

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

essut
0

Jag heter Lille-Mor bor i Kungsör, kan transportera katter på tåg om det behövs. Har hjälp KKS ett par ggr med att hämta katter från Göteborg som skulle till Stockholm, likaså från Malmö till Stockholm. Har även åkt sträckan Norrköping - Västerås med katter med min sambo..

Alexej
0

Jag har nu lagt ut alla era erbjudande på http://djurtransport.ifokus.se/ där det också finns en lista med akuthem. Vill ni vara med där eller inte pma mig gärna!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

maggan47
0

puttar upp den viktiga lista Maggan47Glad

Raja
0

Hej. Jag flyttar den 1:a december till en trea på hisingen (göteborg) med en liten kattpojke och lite andra kryp :P Jag har länge funderat på att bli jourhem och nu har jag ju faktiskt möjlighet till det med. Så kommer det upp nåt akut kan ni gärna kontakta mig. pm:a mig gärna om nummer och så för det är inte säkert att jag har tillgång till internet första tiden.

Alexej
0

Välkommen hit!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Raja
0

Tack! :)

Engla
0

Puttar upp. Kanske kan någon av dessa hjälpa den magra kattmamman i Malmö?

essut
0

Puttar upp, det finns en katt till som behöver komma in "Hemlös vit oddeyed katt i Malmö"

Erika91
0

Men här kanske det finns någon som kan ta hand om mamman och ungarna i tråden "Utmärglad mamma med 4 små kattungar"! Kanske någon/några kan vara jourhem till de dräktiga honorna i Stockholm som skulle skjutas?

Hawknestgrove
0

Puttar upp, hur går det?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

Ställer gärna upp i mån av plats. Dock är alla 9 platserna intecknade för tillfället. 5 egna, 1 jour och 3 väntas från Norrland.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Erika91
0

putt putt