Hämta katt :-)
Idag ska jag och min pojkvän hämta en katt till min syster och hennes pojkvän. Kan nog bli lite livat ikväll för de har en 1-årig katt redan. Denna nya är ca 13 veckor. De vet inte hur gammal exakt eftersom hon fötts ute i skogen. Både min syster och hennes pojkvän jobbar om dagarna och det är därför de tagit beslutet att ta in en till katt. De är ju så sociala och deras Neko känner sig nog ensam om dagarna. Här nedan är bild på Neko. (Neko är japanska och betyder katt förresten).
kul för kissen att få sällskap, underbar röd färg på katten, ser fram emot foto på båda tillsammans Maggan47
Foto på båda kommer :-)
Bild på första mötet :-) Lilla Hello-Kitty (som kattungen nu heter) har blivit visad var hennes låda är, medan Neko tittar nyfiket på.
Första mötet blev mycket lugnare än vad jag trodde. Neko var blyg och Hello-Kitty ville mest sova. Hon hade aldrig åkt bil tidigare, lillan, och så fick hon åka ca 8 mil på en gång. Blir spännande att hälsa på imorgon för att se om de bekantat sig.

Vilken fin bild på första mötet!
Så gott att det fick komma till en kompis..man blir så innerligt glad över varenda kisse som får komma till kärleksfulla hem som ert!!
Så fint! Man blir så glad, när man läser om små stackare, som få¨r det bra!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#5 - Ja, jag önskar att jag kunde ta hand om och hjälpa fler! Man känner sig så otillräcklig jämt….det finns så många där ute som söker hem. Men det värmer en ändå för varenda en som det lyckas för :-)
Vad söt hon är!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Vilka söta kissar.
Jenna
En sån liten söting!

Men så söt man kan vara

Men himmel..vilken söööting!!
Uppdatering: Lilla Kitty har inte lyckats hitta lådan än, men börjar bli piggare. Idag gick hon fram och "buffade" på den äldre katten och hon jamar alltid efter den. Hon är van vid andra katter och vill ha sällskap, det märks. Men den äldre har inte vant sig så hon fräser bara åt henne och springer iväg. Men det har bara gått 3 dagar än :-)
Hehe, missar lådan, känns väl igen! Båda flcikorna älskar att sova på Janne, när han sover middag. När de var små, så sov de så hårt, så när han vände sig i soffan, så åkte de bara med. Resultatet blev ju, att de fastnade och inte hann till lådan… Kissblöt sambo…..
Uppdatering: Nu går Kitty på lådan och hon har blivit badad och borstad så hon är så fin så :-) Hon springer efter den andra katten och tigger om uppmärksamhet, men den äldre har inte riktigt vant sig än. Hon fräser iaf inte längre :-)
Vi har även lyckats hitta ett hem till en till kattunge ur Kittys kull! :-D På söndag ska vi hämta och åka till hans nya hem med honom.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Underbart att få höra en god nyhet, som första nyhet, när man inte varit vid datorn på länge…. Sån där bytagardinerhelg denna helg, så jag har inte haft tid!!!
Jag blev glad för tidigt :-/ Efter 3 timmar hörde nya hemmet av sig och klarade inte av dem. De gjorde inget förutom att ligga gömda på ett ställe. Vet inte vad ägarna förväntat sig. Det tar tid för katter att vänja sig. Syrran tog en katt från samma kull och det tog en vecka innan hon började bete sig "normalt" (Kitty). Så nu har jag dem här hos mig som en sista utväg medan jag letar nytt hem. Får hoppas jag hittar något….Man tror man känner folk…:-(
Ja vad tror fok? att såna små skall kasta sig i famnen på dem omedelbums och börja spinna? Idioter! Ta bort dem fårn listan som stödhem, de är inte kompetenta och tala om det gör dem!
Bättre nu än om de hade förstörd katterna!
Man slutar aldrig att förvånas över folks idioti eller vad man nu ska kalla det. Det är en omställning för alla katter att flytta än mer för någon som fångats n, men lika bra att den lilla missen får en chans till en familj som ger den tid och omtanke till att bli en orädd mysig kisse.

Efter tre timmar!? Helt galet!
Ja, jag blev riktigt paff och ledsen :-( De gav dem ingen chans. Sa dessutom att de var för stora, de ville ha kattungar. Dessa är 14 veckor. Jag sa att de bara är 2 veckor äldre än vad en kattunge minst ska vara när den lämnar mamman. Så de kan inte få mindre, då det inte är bra för katterna. Jag har "fjäskat" lite med katterna nu under kvällen. Vi såg på tv ihop och de var riktigt keliga, dock rädda för plötsliga rörelser. Men jag försökte undvika det och det gick så bra då så. Man måste ha i åtanke att hittekatter ofta har haft det svårt.
Ja, skvättna kan ju alla katter vara…. Lilla Esther här,som ingen nånsin varit elak emot, tål inga häftiga ljud eller häftiga rörelser. Hon blir rädd för ingenting……