Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 460 ggr
sofia85
0

KattBladet!

Ni måste skicka in fler saker till mig nu:):)

Födelsedagskatter, minneslund

Om ni har några idéer till artiklar eller andra idéer så hör bara av er. Ni kan antinga pm:a mig eller maila via kattbladet

katt_bladet@hotmail.com

Sen vill ja gärna h bilder på era katter, glöm ej skriva namn på katterna. De 5-10 st första får sin bild i kattbladet

Simson
0

Jag har skickat in mina två huliganer, Atos (f19941103) och Julian (f20061120). Indy fyller två den 31a oktober och är med i oktobers KattBlad!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Simson
0

Mailet är tyvärr gigantiskt…kunde inte välja foto…som vanligt ambivalent… Generad

sofia85
0

Höger klicka på bilden och välj redigera. Då öppnas bilden i Paint. Klicka på bild (längst upp) sen ändra storlek och istället för 100% skriver du in 15% på både lodrätt och vågrätt… sen sparar du bilden:) så e den mindre…

Simson
0

Härligt! Tänk om jag vetat det INNAN jag skickade mailet!Flört Nu har jag väl sprängt din inlåda?!! Generad

Wiizy
0

Haha, Jag kan bidra med 2 "kattdikter" om du skulle vilja ;P

Simson
0

#5 Maila in dem på direkten!! Skrattande

Wiizy
0

Kan väl skriva dom i tråden? *ler*

sofia85
0

Gör det… alla idéer är välkomna:)

Wiizy
0

Ok här är dom då (JAG har skrivit dom!)

*Jag är bara en vilsen katt*

Jag sitter ute i det piskande regnet

Du är med dina vänner.

_Jag är helt ensam.
_
Ni har det bra sedan sover dom över.

Jag tillbringar ännu en natt i det piskande kallande regnet.

Nästa morgon åker dom hem.

Jag försöker komma in men dom puttar undan mig.

Du äter frukost i lugn och ro.

Jag är hungrig och frusen.

Du går ut och shoppar i flera timmar

Jag ligger vänligt och väntar

Du tar in mig och ger mig mat och vatten.

Jag kastar mig över maten.

**Du grälar på mig.
**
_Förstår du inte att jag behöver dig?

Jag är bara en vilsen katt,
som lyder dig blint,
nått annat vet jag inte hur man gör,
ja, du hörde rätt
jag är bara en vilsen katt i en galen värld
men vem fan bryr sig?_

Wiizy
0

Nästa dikt då:

*Jag är bara en katt*
Jag heter Gräddnos, enligt min mamma. ja, min kattmamma alltså. hon hete Cinderella, kallad Ella.
Men en dag kom det 2 män och hade nått långt med sig och sen lät det pang jag var så himla rädd, sedan var Ella död, då var jag 1 år. helt ensam i den stora världen. jag gjorde allt, sprang frma till folk, antingen sprang dom iväg eller puttade iväg mig. ibland kastade ungdomarna sten på mig också, jag fick sår och dom blev infekterade. nu är det massa ärr på mig. jag klarade min första vinter själv rätt bra, jag fångade lite möss, men dom dog ju också. då åt jag snö, som gav mig dålig mage och jag blev iskall. jag hoppade in i ett bilflak en gång, från sthlm till Göteborg. det var ett par timmar, dom hade fisk därinne, åååh vad jag åt fisk! det var så himla gott, jag älskade det. det var ungefär 1 ½ år sen efter mamma dött.
Sedan kastade dom ut mig, jag fick återigen lära mig livets hårda liv. det kom en barnfamilj och tog in mig under vintrarna, på sommarna var jag utekatt. men dom tröttnade efter 3 år, då var jag inte så mysig och deras barn hade växt upp. dom tog av mig halsbandet, jag förstog inte orden, men jag minns att dom sa " Spring, Du är fri. och möt döden tidig." jag insåg att dom aldrig mer ville se mig igen, så jag gav mig ut på vandring.. jag träffade en flicka som köpte mat till mig och värmde mig, sedan hämtade hon mig nästa dag, i en bur. jag var för kall för att bry mig såg bara maten där inne och sprang in. Efter ett tag blev dom mina vänner jag vet nu att jag är lycklig.
Men varför såg ingen mig? att jag behövde hjälp att överleva? Nu är jag 8 år och det hade aldrig gått utan min älskade Sara!

SLUT.

Skulle vilja veta mer om "kattbladet" är det någon slags tidning?

sofia85
0

Vad fina! Duktig du e på att skriva!

cad det är en mail tidning som kommer ut varje månad. Du får gärna också bli prenumerant än så länge e det hel gratis.. gå in på våran hemsida och anmäl dig

http://hem.passagen.se/katt_bladet  :)

Erika91
0

#9, 10 Jättebra var de!! :D

sofia85
0

Skicka in mer:) har platser kvar på allt i bladet hittills… ärna flera bilder…