Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 784 ggr
axilur
0

Nykomling

Hejsan!
Är ny här på hittekatter. Har funnits ett tag på katter.ifokus, men snubblade inte in på denna sida förns här om dagen. Trevligt att vara här.

Tror också att jag passar in här lite ändå. Glad Har sen jag var liten fått misshandlade/misskötta/avlivningshotade katter slussade hem till min familj ifrån veterinärer för rehabilitering. Har också volontärarbetat lite på Stockholms Katthem och försöker erbjuda min hjälp till Akutgruppen också. Glad

Vill bara visa det här också, för jag blev så otroligt glad när jag såg vad de hade åstadkommit av min anmälan: http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=654813,00.html

Det är ju som det sägs; Ingen kan inte göra allt, men alla kan göra något. 

/Anneli

/Anneli

Simson
0

Välkommen hit! Ju fler dess bättre! Alla kan vi bidra till något! Skönt att läsa att katterna blev räddade från det boendet!! Hoppas du skall trivas med oss här inne!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vanessa
0

Du är väldigt välkommen hit. Tänk vad en anmälan kan göra. så applåder för det. Du är ett väldigt viktigt tillskott för alla kissar som travar där ute eller är så instängda i misär. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

axilur
0

Tack så mycket! Skrattande

/Anneli

emjon
0

Välkommen hit och hoppas du kommer trivas här. Jätttebra att du anmälde och att katterna nu är omhändertagna. Det som gör mig ledsen är att Djurskyddsinpektörerna är så långsamma innan de agerar. De borde ju själva kunna räkna ut vad följden blir av okastrerade katter som får gå ut och in som de vill. Men bättre sent än aldrig.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Alexej
0

Välkommen!Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Faxlin
0

Välkommen hit. Det här är verkligen en sajt där vi inte kan bli för många.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

axilur
0

#4 Jag håller med. Jag vet inte hur många gånger jag åkte förbi huset och tittade om de hade tagit hand om katterna eller inte, och hur många mail jag sen skickade till miljökontoret för att försöka få dem att göra något. Men jag fick aldrig något svar.

"Redan förra våren gjorde inspektörer från Sigtunas miljökontor besök vid huset." - det var alltså flera månder efter jag skickade första mailet.

Det jobbiga var att jag faktiskt hade varit inne i detta hus (utan lov Fot i munnnen) och hade sett eländet på nära håll och verkligen ville skynda på processen, men jag kunde förstås inte skriva ordagrant hur allting verkligen såg ut eftersom jag bara "hade tittat in genom fönstret."

Jag hade hört om detta hus i flera års tid, men aldrig riktigt vetat vart det låg.
När jag dessutom fick höra att det ett flertal gånger hade legat döda katter lite här och var omkring huset fick det vara nog.

Hoppas ni inte blir allt för arga på mig för att jag gick in i huset. Generad 

Nåja, nu är katterna i värme iallafall!

/Anneli

Naquita
0

välkommen och BRA JOBBAT!!

solweig
0

hej. välkommen.jag läste om katterna förut. jag har hela tiden undrat var huset låg. bor själv i märsta.

axilur
0

Tack. Jag vet inte vad stället heter, tyvärr. En bit ut mot kanten av Märsta iallafall.

/Anneli

axilur
0

/Anneli

modellflickan
0

Välkommen hit! :)

Jenna-Gun
0

Ja välkommen hit och du har gjort ett bra jobb.

En ros till dej.

Jenna

Hawknestgrove
0

JAg välkomnar dig också. Bra jobb!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut
0

Hej och Välkommen hit.

maggan47
0

bra jobbat, här passar du in garanterat kram Maggan47Kyss

MelindaS
0

Jättemycket och hjärtligt välkommen hit Anneli! Du har gjort ett jättestort och bra jobb. Du har verkligen ett hjärta av guld. Hoppas du kommer att trvias bra här på hittekatter. Men här är verkligen toppentrevligt och alla hjälper varandra så otroligt fint och bra här.

Kramar Melinda