Min historia.
Hej!
Jag heter Eddie. Jag hade en familj, som inte brydde sig speciellt mycket om mig. Jag fick sitta ute ensam i kalla vintern, gömma mig under bilar när åskan kom. En tjej i min trappuppgång brukade släppa in mig så jag fick låna deras barnvagn att vila i, när min familj satt inne i värmen 3 trappor upp.
När jag var ute brukade elaka barn dra mig i svansen, det gjorde så ont, och det gjorde att alla som tog i min svans bet jag, kanske i förebyggande syfte.
En dag kom en tjej och bara stoppade in mig i en bur, och stängde in mig i ett alldeles eget rum, och gav mig mynta godisar, det gillade jag. Hon och jag satt i sängen och mös, det var så varmt, mjukt och skönt där.
Fick veta att den där som tog in mig, hade gått till min förra matte och bankat på dörren hos min förra familj och frågat om de skulle ha mig kvar eller inte. Lill husse hade tydligen sagt att mamman inte ville ha tillbaka mig. Efter några dagar fick den där tjejen tag på min förra matte. Hon hade dragit efter andan och varit förfasad över att jag inte fick stanna där jag var nu. Tjejen hade sagt att hon ville ha ett godkännande att jag fick vara kvar, att papper skulle skrivas osv.
Sagt och gjort, matte kastade ut papperen lika snabbt som jag åkte ut, lämnad till en människa hon hade noll info om. Nu hade jag ju tur att jag kom till en snäll person, men endå, lite mer är jag väl värd va?!
Iallafall så hamnade en bild av mig och min historia på Blocket. Efter ungefär en månad kom en man, med sitt sällskap och hälsade på mig. Eftersom jag blir så arg och biter om någon rör mig vid svansen, var matte lite skeptisk, då han som hälsade på mig var blind.
De öppnade buren de hade med sig och jag klampade med bestämda steg in där, och tyckte att de där människorna kunde prata klart snart, jag hade ju bråttom till mitt nya hem.
Efter en tid ringde min nya husse till den där tjejen som tagit hand om mig och berättade att det gått jättebra. Han hade satt ett halsband med en pingla på, så att han skulle kunna höra mig, och snäll som jag är hade jag överseende med detta. Husse berättade också att jag inte biter honom när han tar mig på svansen, men jag vet ju att husse inte är elak mot mig.
Tjingeling på er, nu ska jag ut och ta lite luft på verandan ;)

Vilken fin historia!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

:)
Underbar berättelse. Är den sann? Är du tjejen som räddade honom?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

finns det några fina bilder på eddie?

Vilket gott o glädjande slut på denna historia!!:-)
Men så gripande.
Lycka till Eddie,
med din nya husse.
Jenna:)

Kallades han kalaspuffen för att han ser ut som kalaspuffar och mjölk?
Söt är han i alla fall!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
haha, jag vet inte vart jag fick det ifrån, det bara ploppade upp ;)

han ser så go och fin ut.som en kalaspuff
Vilken katt! 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Vilken sötnos!
Söt historia! Och så snyggt överkast!!! du fattar… Jag har ett likadant!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
hihi, men nu har sonen tagit överkastet till sitt tält, så nu är jag utan ;)
Söt kisse.
Jag har oxå ett sådant överkast.
Jenna