Forumet
Måste bara säga att detta är det absolut bästa forumet på nätet! Jag känner mej hemma här med likasinnande människor. Vi har alla här en sak gemensamt, vi är alla kattälskare! Ville bara ge lite beröm! :) Känner mej snäll idag. ;)

Jepp! Jag trivs också här. Men jag vill gå ett steg längre och helt enkelt kalla oss "kattidioter". 
Kan bara hålla med er och förutom det en massa kunskap och väldigt många gulliga och trevliga människor. Även när nöden är stor och det krisar finns det massor av underbara människor som gör en insatst för en utsatt katt.
Vill ge en stor eloge och massor av rosor till alla er som alltid finns tills hand för en behövande kisse.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jag trivs åxå jätte bra här!

#1 Ja kärt barn har många namn 
Ja det är en fin sajt och underbara "kattidioter" här.
Är sällan någon annan stans numera.
Jenna
Ja, en skål för Hittis!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tack för alla vackra och snälla ord om Hittekatter i Fokus. Kul att ni trivs på sajten. Det är ju alla vi tillsammans som gör den till det den är. Ni får med andra ord ta till er berömmet var och en. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
HAr bara ett fel…. Ungefär som Hotel California…. You can check out anytime you like, but you can never leave!

Ja här trivs man!

Det är så tragiskt att läsa alla trådar om hemska öden för katterna (nu också andra djur) men ju längre ner i tråden man kommer desto mer tänds hoppet till att sluta med lösningar på de allra möjliga sätt! Då tindrar man med hela ansiktet. =)
Det är underbart vad alla tillsammans kan ordna det!!!
Alla här inne skall ge sig själva en stor kram för allt gott som görs!
Rosor till alla!!! Främst Lena som startat hittekatter som blir mer och mer viktigt i kattvärlden! IMPONERANDE!!!

-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Förutom det så är det himla roligt att vara här inne med alla roliga vänner!!!

#13 just precis..o här sitter jag medans dammråttorna dansar hambo på golven…det är klister i datorstolen..inte i dammsugaren

#9 Ja precis så är det :D Fast jag är hellre här än där.
Man lär sig så mycket nytt o bra här också, underbart.

#14 Jag försöker dansa schottis med mina katter men det är inte uppskattat! Det skumpar så mycket! 
Dammråttorna virvlar runt i snoa mest tror jag?!
När vi är fyra som springer i lägenheten så blir de panelhönor och "ligger" mest kring väggarna…
…man skulle ha centraldammsugare med utsug i socklarna…då kunde man sthnmmmmmkn bbbb (julian hälsar!) sitta här på hittekatter hela dagarna… 

#16hi,hii…*skrattar gott*…först undrade jag varför jag inte förstod : "sthnmmmmmkn bbbb"
..men fick ju snart den så välbekanta förklaringen..ofta det finns nån tassförsedd som har lite att tillägga när matten skriver

#16: Underbart med en hjälpande tass ibland :-)
Men jag kan bara hålla med er alla andra som skrivit. Hittekatter är en hit.
Att Lena startade den här sajten har betytt oerhört mycket för många missar runt om i Sverige. Tänk bara hur många vi alla med gemensamma krafter har kunnat hjälpt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Åsa och Siden Paw Sense…… Jättebra!

Min sambo brukar ofta säga, du pratar ju bara om hittekatter hit hittekatter dit. Jag har hittekatter i blodet. Hahahaha

Siden, Åsa: Inte lätt att förstå allt som skrivs ibland!
Ja de små liven skriver lite för mycket på tangentbordet!
Värst är det när de leker med datormusen och den åker ner i golvet med en smäll!
Just nu krashlandade två huliganer in i hallväggen! Det blir så med hala golv och uppspelta katter som jagar varandra…
Det inte bara katterna som fått hjälp…tänk vad mycket vi hjälper varandra också nu när vi har ett forum att samlas på… inte fullt lika frustrerande att vara "ensam" när vi kan samla ihop oss och gemensamt göra stordåd! Det blir massor med ringar på vattnet! Tänker då också på Nore, jägare, som hjälpt till med både det ena och andra…inte trodde jag att det skulle bli vänner i det ledet…med jägare…om jag får vara ärlig och prata om migsjälv.

Detta är det absolut bästa kattforumet..
Jag började på NorskSkogkatt-forumet…Men nu är jag bara på den här sidan..
Man blir så oerhört glad när man hör att det löst sig för några katter och man önskar hela tiden att man kunde göra mer!
Kraam till er alla..
Anita
Men Norsk Skogkatter är en av mina favoriter. Där finns många bra djurvänner, tänk bara på Kerstin som gör underverk på Örebro Katthem. Sagolika finns där och många mer. Jag har skrivit en del där, framförallt om blandrasavel och fått många bra och trevliga svar till skillnad mot vissa andra sajter.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag är in och kikar där emellanåt och läser bra inlägg..men detta är min favvo-sida!!
Jag ska hämta en liten skogis-tjej i slutet av månaden..(bild finns i mitt fotoalbum!!) så det är klart jag är intresserad av skogisar!
Men dessa blandisar och huskatter är precis lika snygga!!
Anita

Abuelas: Jag önskar också ofta att jag kunde göra mer och hjälpa fler katter och vara jourhem och en massa annat…nu har jag i alla fall en fadderkatt på djurhjälpen och det känns så bra…har också haft "bur" på Stockholms Katthem och det var jag stolt över så att det pyste ånga ut genom öronen över.
*blir en meter längre* *och luktar illa* 
Tycker det är underbart att vi kan hjälpas åt över site-gränserna…gränser känns som fel ord här…
Nej, hittekattsituationen är ett djurskyddproblem och angår alla raskattägare, djurvänner och människor öht., därför gör mig reaktioner som på den här tråden från en del perseruppfödare så förbannat. De tycker bara synd om kattägaren.
http://www.hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=2e0cc47c-c5e5-42d2-840e-1c7ee0c874e8
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ja det är med all rätt att du är stolt.
.
Visst man gör allt man kan..men man skulle alltid vilja göra mer!!
Du skrev att du haft "bur" på Stockholms Katthem. Du ansvarade ekonomiskt för en av burarna och katten som bodde där..eller? Vad kostar det?
Kraam/Anita

Abuelas: Jag gjorde så för jag var för dålig och inte orkade åka till katthemmet ens en enkel resa…så istället för frivilligt arbete… titta här: länk
Alexej: Precis! Det angår alla djurvänner. Fast jag måste säga att det BORDE angå djur"ovännerna" MER… Var de med och hjälpte till och arbetade för bättre djurhållning så skulle vi inte ha problem och heller "inga" djur"ovänner"…

En jättebra ide´ för oss som vill hjälpa men bor för långt bort.Ska genast maila dem..
Tack för det..
Kramar/Anita