Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 551 ggr
MariannE11
0

emjon!

jag har inte varit den flitigaste här på sista tiden men hur går det för dej o dina småttingar?…. hoppas allt är bra o går bra…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

emjon
0

Man kan väl säga att jag har haft fullt upp och det blev inte riktigt som vi tänkt oss. När vi avmaskade kissarna så visade det sig att lilla Aramis hade väldigt mycket mask och han blev  dålig i magen. Han fick också snuva lilla gubben och allt detta har gjort att vi inte kunnat vaccinera dem. Därför blir deras karantäntid mycket längre. Jag köpte majsvälling låglaktos som katterna gillade jättemycket speciellt Aramis. Det är nog inte bra för magen om han dricker för mycket av den även att den är skonsam. 

I samråd med veterinären så fortsätter vi med dietmat under lång tid. Den består av kokt fisk med mosad potatis och morotspure eller kokt kycklingbröstfile, mosad potatis och morotspure. Ibland byter jag ut potatisen mot grötrisavkok. Det som är tur i oturen är att kissarna älskar maten och börjar pipa och skrika så fort jag börjar göra iordning den. De äter med god aptit och är lekfulla även att Aramis är dålig och jag hoppas att inte Athos blir smittad för risken är väl stor för det. Jag skulle varit mycket mer orolig om Aramis inte velat äta. 

För kissarnas skull hoppas jag att Aramis snart blir bättre och det enda jag kan göra är att ge kärlek och omsorg till de små.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren