70 omhändertagna katter!
Godmorgon!! ännu en kattsammlare,,, http://www.smp.se/article/876256_101-0-0-0
70 perserkatter omhändertagna utanför Växjö…
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Det är hemskt när det blir så här.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Uch*skakar*
suck! :( stackars katterna och jag håller tummarna för att det löser för alla de 70 katter även de är såå många men man får allt hoppas ändå….
*sänder ett tanke på dem*

Men herregud!!! 

-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Bli alldeles matt i knäna. Inte bara huskatter som far illa. Stackars perserkatterna! Hur står det till med deras pälsar t.ex.?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

70 katter!
Chokerande! Kan inte ens föreställa mig hur där kan ha sett ut. Håller tummarna för att alla missar hittar nya hem, även om det är otroligt många 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ännu en samlare!! SUCK! 

-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Men detta måste ju vara något slags sjuklligt beteende…vilken tur att katterna nu är borta därifrån…önskar verkligen att det finns en bättre framtid för missarna..suck..

hur kan de valt att INTE omhänderta katterna i mjölby. det är ju skandal
Det vore verkligen en sak att jobba för, att stämpla djursamleri som sjukdom! Kan man komma tillrätta med problemet på annat vis?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Men då får djursamlare rätt till sjukskrivning….
Alexej, i de flesta fall, så är de redan i den kolumnen. Med vissa undantag, förstås… Med dagans regler om sjukskrivning, så är det inte mycket att trakta efter. jag är glad, att jag hann gå i pension innan detta kom upp! Nu är det ju inte längre frågna om hur sjuk du är, utan hur mycket du kan arbeta….

Inte nu igen. Perserkatter ligger snäppet över huskatter vad det gäller katter som utsätts för saker, i mina ögon. Tänker på de vi räddade. Och här är det många, många fler. Men förhoppningsvis utan ringorm och andra svåra sjukdomar. Usch. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hörde rykten i dag att det kommit in ca 20 intresseanmälningar, för hoppas det blir fler…

Lade in detta på perser.ifokus. Tänkte att det borde stå där, men fann inget, så jag la in det. Kanske någon som sällar sig till skaran av intressenter. Hoppas!

Vad bra att du la in det där. /Vanessa
#16 Det var bra tänkt! Håller med Vanessa om att Perserkatter verkar vara svårt utsatta, vad kan det bero på? Det är sällan man hör att korthåriga raskatter råkar ut för dylik vanskötsel. Tänk er 70 perserkatter - så eftersatta de måste ha blivit. Mycket tover att raka bort där.
Mjölbyfallet var en bedrövlig historia. Just myndighetens flata attityd att inte skrida till handling. Varför kan det inte bli lite mera ruter i svenska myndigheter och lagstiftning. Likt djurpolisen, ge ägaren max 24 timmar istället för flera år.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
När man läser ovanstående länk, och synen på uppfödaren, blir man matt, ett litet finger, aja baj, se till att få det rent, och så går man, klart man ska omhänderta katterna, hur tror man att det ska gå för dom, gamla och sjuka kommer att ligga döda i sin egen avföring, fattar inte denna flata djurskyddspolitik, dunkar huvudet i väggen, fattar inte denna flathet, VARFÖR ÄR KATTERNA KVAR
Maggan47
Samma sak som i Strömstad. Inget händer.

Läs perser.ifokus-tråden. Blir lite beklämd över hur vissa resonerar kring Mjölby-fallet.
Trist kommentar från politikern…
Och polisen får betala 200' för pensionat och har haft en man att leta hem…
http://www.kvp.se/nyheter/1.883352/polis-raddade-katter-fick-betala-200-000

sissta jag hörde nått var att ett 40 tal fått hem…

jag förstår inte vem man ska prata med om man vill hjälpa till.. någon som har ett direktnummer?

Det blir nog att ringa journalisten, eller polisen i det området. För från persersajten är det ingen som vill hjälpa til. /Vanessa

jag frågade journalisten. han sa bara kontakta polisen eller djursjukhuset. det kunde jag räkna ut själv :P
Ja, persersajten tycker mer synd om kattägaren och är rädd att få in sjukdomer i sina hem.
Inte alla, men läser man #21….
Hur kan man ha 70 katter hemma? Då skulle inte jag heller klara av det i längden!

styrker bara min uppfattning om uppfödare hos vissa raser….
håller med, Miranda. Som min mamma sa, Fint…. Passerad skit är också fint……(passerad=mosad genom passersil)

Vad synd Hanna. Då vet jag inte. Sorry. /Vanessa

326 Det står i titningarna att man skall kontakta polisen vid intresse men om jag uppfattade gårdagens artikel rätt så borde alla fått hem,,, men det vet man ju aldrig. Det går att ringa 114 114 och be att bli kopplad till Polisen i Kronobergs län.