Annons:
Etikettertnrskygga-katter
Läst 3563 ggr
kalindas
10/9/15, 6:24 PM

Vill bara visa...

Detta är två av mina skyggisar från gården, TNR katter.
Från att vara skygga och ovana vid personer är de så här charmiga mot mig nu.
Stjärna (tabbyn) har ju varit en ganska cool katt hela tiden, men nu går både hon och den svartvita Hönan att klappa. i och för sig under tiden de äter. Men det är ett stort steg! 🙂
Hönans ungar var de som flyttade till jourhem i Stockholm.

/Elisa

Annons:
Uppkatten
10/9/15, 6:32 PM
#1

Helt underbar film!!! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Therese
10/9/15, 9:47 PM
Albus_balines
10/10/15, 9:21 AM
#3

 trevligt! ❤️

Katthemsmatten
10/12/15, 2:30 PM
#4

Vad kul att få se! De verkar må alldeles utmärkt och ser inte det minsta stressade ut trots din närvaro. Att de gillar varandra går inte att ta miste på ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

kalindas
10/12/15, 5:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4
Det är en väldigt trygg och trevlig grupp. Kan bli lite nervösa när Bamse (den kastrerade hanen) kommer förbi.  Då han är lite fräsig.
Den svartvita Hönan kan jag klia ganska kraftigt i nacken och även smålyfta lite i. Även den andra svartvita Dockan (inte med på bilden) går att klappa och lyfta i under tiden hon äter. Stjärna är inte lika glad i att man tar i henne, men hon jamar mot mig och stryker kinden mot min hand.❤️
En hona Tabby är lite fegare och även Bamse, men han glömmer sig ibland och möter mig med höjd svans.🙂
Tyvärr har de skabb som irriterar dem och jag kan inte komma åt att behandla dem.
Sen har jag fortfarande inte fått in gamle Goliat.
Skulle ev fungera med en droppfälla, men ingen har någon sådan i närheten.😕

/Elisa

Katthemsmatten
10/12/15, 5:27 PM
#6

Har du någon som är händig och kan hjälpa dig att bygga en dropp? Det lär finnas beskrivningar på nätet hur man gör. Googla så kanske det löser sig. Det vore bra om du kan fånga in dem som du vet har skabb så de kan bli behandlade. Med hjälp av en klämbur (har veterinärer) så kan man behandla även skygga katter även om det är svårt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
kalindas
10/12/15, 6:07 PM
#7

#6
Vill helst inte skrämma de övriga just nu när de blivit så tama som de är nu. De var väldigt stressade i somras då jag hade Lotinfällan här. 
Tror inte det är jätteallvarligt i öronen på de kastrerade, de är mest Goliat jag vill få in.
Klämbur kan jag säkert få låna av Djurskyddsföreningen om det krisar. 
Ritning på droppfälla har jag. Sen har jag hittat en i USA som jag gärna hade köpt och sen kunnat använda till att få in katter. Men vet inte vad slutsumman hade blivit om man beställde den.
http://www.livetrap.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=30249

/Elisa

Katthemsmatten
10/13/15, 10:49 AM
#8

Det blir billigare att bygga. 🙂 Katter brukar inte bli så stressade när man fångar med drop. Förmodligen för att de inte sett någon sådan tidigare och för att de inte går in i en fälla på samma sätt som Lotinen. Den lär de sig raskt att känna igen. 

Finns det någon i närheten som har en träfälla att låna ut är de utomordentliga. Litet trixiga att ladda, så det kan löna sig att testa inomhus först så inte katterna hör smällen när luckan går igen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: