För två veckor sen...
För två veckor sen hittade min mamma och hennes kompis fyra kattungar ute i skogen ute hos en kompis. Det var inte hennes kattungar utan det var en gubbes. Och han sa att han skulle åka till vetrinären och avliva dom, men mamma o hennes kompis trodde inte på dom så dom kattnappade två kattungar. Gubben brydde ju sig inte om katterna ändå. Så dom kom hem med två små kattungar. Ena kattungen var skygg, den andre var jätte trevlig o ville gosa.
Vi har ju en katt som fick kattungar som nu är 11veckor. (alltså 9veckor för 2veckor sen ) Så då tänkte mamma att dom kunde amma på våran katt - Sussie. Hon accepterade dom direkt. ;)
Och nu vill mamma åka och hämta den där kattmamman och kattungen som var utanför Ryhov. (Jag såg här på Hittekatter att de fanns där).
Men..övergav ni de två resterande ungarna i skogen?:(
Samma tanke for genom mitt huvud.
Sw andra två då. stackare.
Jenna

I allt det negativa, så tänkte han i varje fall åka till veterinären med dem. Bättre än alla andra sätt de brukar göra.
Bättre med två räddade än ingen.
Om ändå folk lärde sig att kastrera sina katter, det är så viktigt. Så slipper man alla dessa hoppsankullar. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Undrar också vad som händer med de andra 2 kattungar?
Men jättebra att ni vill rädda sjukhusmamman med ungarna. Berättar hur det går.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Till alla som undrar här finns förklaring:
L1ll4n
2007-10-11
14:37
Vi tog hand om två kattungar (det finns fler). Det var en gubbe som sa att han skulle avliva dom. Men han verkade inte sån som åkte till vetrinären. Så min mamma o hennes kompis åkte dit o hämtade de kattungar de hittade (skygga) o de hittade bara 2 av 4… O nu trivs dom jättebra.
L1ll4n- här på hittekatter blir det snabbt funderingar för vi är så vana med folk som missköter katter….
Sorry, hoppas du stannar här.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja det var j'ttebra att tv¨blev räddade. men de andra tänker jag på i af
Jenna
ja vi ser så mkt elände här:( toppen att två blev räddade!1 kanske sätta ut fälla?
JA, lycka till med de andra med!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
De har åkt ut nu flera ggr och har inte sett en skymt av katterna "/ Vi tänkte ju också "Men dom andra två då?" Men nu har nog gubben avlivat de andra. Orsaken till att mamma tog hem de här två var för att hon inte trodde att gubben skulle avliva dom utan knäcka nacken på dom eller skjuta dom… Och som sagt, hon hittade inte dom andra två. Så hon blev väldigt besviken. De fick t o m gå in i ett gammalt hus för o leta efter dom. Andra människor hade nog inte gjort det "/ Det finns ju många många många djurvänner. Men det finns för lite av dom. Synd att det inte fanns mer.
Och jag förstår att ni är vana vid sånt här. Det har jag läst.
Ja, jag kommer såklart stanna kvar ;)
välkommen hit. Vi har inte många glada grejer, men ibland så dyker det upp solstrålehistorier!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

L1ll4n - det vore toppen om din mamma kunde hämta hem mamman och den kvaravarnde ungen också! Mamman är ju i grund och botten ingen hemlös katt. Hon har haft den stora oturen här i livet att bli utslängd av sin husse och det till på köpet med sina ungar! Stackars katt!
Den här kattmamman kommer att älska att få komma hem till någon som tar hand om henne och hennes ungar. Hem till någon som kan hitta kärleksfulla hem åt hennes ungar när de är stora nog att flytta (minst 12 veckor) och någon som kan ge henne möjligheten att få ett eget hem med massor av omtanke och kärlek.
Om den där gubben har jag inget snällt att säga! Han är en oansvarig idiot som, när allt blir jobbigt, dumpar sin katt och hennes ungar i skogen.
OBS!
såg du att Doomkitty registrerat sig här? Hon har den ungen som blev omhändertagen i början av veckan. Kan inte ni kontakta varandra och hjälpas åt att få in resten av familjen också?
Spotless - Jodå, det har jag sett.

#13 vad bra! Usch, jag lider så med den lilla mamman. Hon har alltså "bara" varit hemlös i ca. 2 veckor? Hon förtjänar verkligen att få komma in! Hon kommer heller inte att bli svår att ha att göra med nu när vi vet att hon haft ett hem.