Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 625 ggr
essut
0

Manson behöver ett hem..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Läste på KKS "katter på kö" det här.

070515 Malmö
KKS fick ett samtal från en privatperson om en katt som suttit bunden inne i skogen utanför Sjöbo, Skåne. I detta ärende var det inte människan som räddade katten utan medföljande markerande hundar. Manson hade djupt sår runt halsen som krävde veterinärvård. Tidning införde notiser om stackaren. Polisanmälan gjordes. Du kan läsa mer om Manson i Expressens artikel respektive denna artikel där nuvarande permanenta ägaren berättar. Tyvärr har det visat sig att Manson inte alls gillar livet som innekatt utan han behöver komma till ett permanent hem där han både har tillgång till inne-/utemiljö.

Kan någon hjälpa honom..

Sidentass
0

Åhhh..den historien minns jag såväl…hoppas verkligen att missen kan få ett hem som passar honom, ett  hem som inte är lika fullt på katter som vårt..

Sidentass

Erika91
0

den historien har jag också hört förr, hemsk historia, usch!
Synd att han inte trivdes som innekatt..jag hoppas att nån som kan ha honom som ute-och innekatt kan ta hand om honom eller vara stöd/jour-hem tills han får ett permament hem

Engla
0

Ojdå! Jobbigt läge för killen. Minns Manson så väl. Fruktansvärt tråkig historia! Kan ju bara hoppas att det löser sig för honom.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

evamojje
0

Oh nej va trist önskar jag bodde på landet så att jag kunde ta honom och ge honom ett underbart liv.. förhoppningsvis så finns det en matte/husse därute som kan ge honom all den kärlek och omvårdnad som han förtjänar.

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

rulda
0

va tråkigt :S killen som tog hand om honom värkade vara en så bra människa synd att hans boende inte passade lillkissen

Hawknestgrove
0

Åh, så synd! Var är han nu?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

Kommer också ihåg den tragiska historien om stackars Manson. Som sagt det glömmer man inte i första taget. Vad synd att det inte funkar hos nuvarnade ägaren! Hoppas det ordnar sig med ett hem där han även kan gå ute.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut
0

#6  Det vet jag inte, men det kanske Morgan vet??

Läste bara det här på KKS hemsida..

Simson
0

putt

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

Ja här har vi ju kvällens "Hitta Hem öde"! Den har som sagt etsat sig fast i minnet. Bra att de visad hans historia på TV.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Men…han kunde ju inte stanna hos den snälle killen… Hur gick det sedan?

Alexej
0

Nej, det sista jag hörde att ett nytt hem söktes för Manson ville vara utekatt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

modellflickan
0

Men var är han nu??? Är det ingen som vet??? ¤orolig¤

vanessa
0

Han är nog kvar hos killen tills vidare. Men behöver ett nytt hem. Och efter det här programmet lär det inte vara svårt att hitta ett hem till honom. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

modellflickan
0

Tack Vanessa för uppdateringen. Fick en otäck klump i magen när jag fick veta att han inte ska stanna hos killen som verkar så snäll.

Hawknestgrove
0

Men programmet var ju felinformerande! Där får man intrycket, att katten stannar där han är!