förföljd
varje dag när jag är i ett område där jag jobbar så blir jag förföljd av en underbar liten katt, som har en familj som jag inte tror bryr sig så mycket om den , förra sommaren så reste dom utomlands och lämnade katten på gården utan att den hade möjlighet att komma in så jag såg till att den fick mat och en plats att sova på, jag har fått en känsla av att katten söker en ny matte men jag är inte säker ,,, för den går efter andra personer ochså men mig går den efter överallt. den har det ganska bra trots sin knäppgökefamilj för vi är några som gosar med den och av mig får den mat varje dag och hon verkar alltid vrål hungrig, va ska jag göra ,ska jag kattnppa den eller…..jag är mycket villrådig, ………..

Har de åkt utomlands utan att ordna kattvakt så tycker jag inte att de skall ha några djur överhuvudtaget!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#1 Håller med. De ska absolut inte ha djur. Stackars katt. :(

Jag tycker du ska kattnappa den..Det har Maggan47 gjort här på forumet förut.

Jag tycker kattnappa, stackarn bli lämmnad ensam utan mat och möjlighet att komma in. Så gör man inte

om man sticker på semester o bara lämnar katten så ska man inte ha några husdjur..jag kan inte annat än att råda dej att kidnappa missen..

men dom säger att dom tycker om katten, och är oroliga för att den inte äter deras mat,(hon blir mätt på min mat)och en gång lämnade dom bort katten men den rymde därifrån och stack hem igen så jag känner mig helt för virrad..

Du kanske skulle kunna prata med dom och erbjuda att du gärna tar hand om han?

Om de tyckte om katten skulle de inte åka på semester och lämna katten vind för våg. Så enkelt är det faktiskt. Katten behöver ett nytt hem och kan du ge henne det så ta katten därifrån.
Håller med gubben i alla punkter……Siberlina, kommer du ihåg, att en gång så sa jag, att någonstans, så väntar en katt? det är kanske den?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag håller med #8 och#9 och i det som sagts tidigare också. Ta chansen att ge kissen ett bättre liv och det verkar som den valt dig.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

det är så svårt så svårt, jag vet som sagt varken ut eller in jag skulle vilja ta den men jag vet int om jag kan pg av att jag jobbar där uppe va ska min chef säga om han får reda på att jag har kidnappat en katt
Jag skulle nog prata med ägaren och fråga, då har du sedan en bättre känsla.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ibland behöver man inte säga något, Siberlina. Varför ska du överhuvudtaget säga till din chef?Är det hans katt? Alla lögner är inte fel…….Nä ljug dig blå…….

det är skönt att får veta era åsikter om detta,för jag grubblar ihjäl mig på detta, och jag är väl mesig ochvelig
Det allra bästa är nog trots allt att prata med ägarna. Om de redan gett bort katten en gång verkar det ju inte som de har den rätta känslan, vilket de även bevisar genom sitt handlande. De blir antagaligen bara lättade att någon annan tar hand om den.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Försök tänka dig in i kissen situation. Vad vill hon? Tror nog, att det kanske är just den kissen som väntar på dig
Men inte alla vill gärna leva med att kissen är kidnappad. Skulle det vara en djurplågare är saken klart, då skulle jag ta katten direkt. Men har den "bara" en ointresserad ägare, skulle jag föredra den legala vägen och har en bra känslan sedan. Det gäller ju också att registrera katten osv.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Varför skulle din chef behöva veta att du har en katt öht? Talar du om allt som rör ditt privatliv för din chef? Här handlar det ju inte om någon människas ego utan om en katts liv.
Gubben har jätterätt!

min chef är mer innvolverad i detta än va ni vet, det gör allt mycket svårare

§20 men fortfarande så har du ingen skyldighet att upplysa din chef om vad du gör på fritiden eller om du har husdjur osv.

jag är jätte tacksam för era åsikter , och det är skönt att få lite råd , men jag vet fortfarande inte vad jag ska göra jag försöker tala om för matten att deras katt är gullig mm men då säger hon bara tack
Siberlina, ta tjuren vid hornen och fråga, om du kan få ta hand om katten! Säg att du ärligt talat anser att den inte är skött som den ska skötas.(På ett snyggt sätt) erbjud dig att ta hand om den och att de gärna får hälsa på. Erbjud din plats som fostermor, helt enkelt!

putt
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Puttar jag med

puttar upp!
hoho, händer det något?

jo idag frågade jag om jag fick låna katten över helgen nån gång och då sa matte att katten skulle bli jätte glad då. det är en bra början iallafall.

#28 DET kan väl kallas för strategi??
SMART drag!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Säger som Simson här ovan..smart o taktiskt drag:-)

SUPERSMART!!!!!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#28 Insteämmer med de andra - det var ett smart drag! :) Listigt som en räv!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
jättebra jobbat, och sedan utsträcks vistelsen Maggan47
Hehe, som vi gjorde med Deltids-Ebba…..

det är just det som jag planerar eller så kanske dom inser hur mycket dom älskar sin katt ,dom är en mycket stor familj…….så någon av alla dessa borde hysa känslor för katten, tycker jag
Lycka till med in blivande deltiskisse! (som kanske blir heltid)

ja vi får se va som händer

Det var ett himla bra drag du gjorde siberlina!! 
Vet du vilken helg du ska låna henne?

jag vet inte riktigt vilken helg jag ska ha katten än
Hihi, vad är det för fel på denna?

när vi pratade så va kattens matte så dålig å det blev inte så mycket mer bestämt. så vi får prata mer när hon är lite piggare.
Ja, kolla lilla kissen, så den har det bra!

jag har haft ögonen på denna katt en längre tid
Vi litar på dig……

men om matten är dålig så kan du ju "passa" katten under tiden…..hehe…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

#46 exakt..precis min tanke också!:-)

katten har sju mattar i ålder 1- 17 år plus 2hussar så det blir inte så lätt det här….. och en vuxen matte ochså
#48 Ja det kan vara lite komplicerat när det rör sig om en så stor familj. Verkar ju trots allt som att de behöver hjälp att ta hand om katten på ett riktigt sätt.
//Lena

jag oroar mig jämt för denna katt, för jag tror inte den får till räkligt med varken kärlek eller mat
Då tror jag nog, att de blir tacksamma om du erbjuder dig att ställa upp. Ta med en blomma eller en liten påse med kattgodis!