Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 1413 ggr
Highlandertess
0

Färg på ID-märkning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är lite nyfiken på färgen på ID-märkningen. Är den likadan på alla oavsett vilken färg, kön och ålder katten är? När jag skriver ålder så menar jag att det kanske har använts en annan färg tidigare och att den på senare tid har bytts. Tas den alltid i samma öra också? På bilden ser ni färgen på Sillas tatuering - grön i hennes vänstra.

maggan47
0

grön och vänster öra har jag för mig, är obligatorisk, Maggan47Glad

Hawknestgrove
0

Ja, något ringer i mitt huvud, att bara försöksdjur tatueras i höger öra…..HAr jag fel?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

supermoccine
0

Hur gör man med de katter som har riktigt mörka öron? Bara att chippa där eller?

yavannaKementari
0

#3 i mina föräldrars kolsvarta katts öron syntes faktiskt färgen ganska bra, trots allt, de första åren men nu är det dags för chippning för märkningen är i princip borta

elena
0

#2 Du har rätt när det gäller katter. På kaniner är det i andra örat, konstigt nog. Vet någon varför det är olika?

Hawknestgrove
0

#5 gäller det hundar också?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

elena
0

Oj,oj, min kanin har i vänster öra. Såg fel förrut. har både katt och kanin här och har alltid trott att det har varit olika. Generad Kaninen har bott hos mig i snart  sju år och har varit öronmärkt sen han var liten.

vanessa
0

Vänster öra på min kisse, i grönt. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

elena
0

#6 kommer inte ihåg hur det är med hundar.

Tittade i kaninens stamtavla och en del släktingar är märkta i båda öronen. vet inte varför, får fråga på kaninsajten.

Alltid vänster öra på katter annars är det försöksdjur som Gunilla skrev.

essut
0

Hos Milou är färgen blå såg jag nu i vänster öra. Hon gjorde sin tatuering förra året i Arboga. Man undrar varför hon har fått blått??

HannaAkutgruppen
0

jag ser både grönt och blå/svart då och då på våra katter