Kattkurs - Blå Stjärnan
Hejsan, har precis varit med i en otroligt bra artikel för tidningen Blå Stjärnan :-). Otroligt när man som svarar på frågor och är nöjd. I den tidningen stod det också p, en kattkurs i Stoclholm. Det mesta vet vi redan, allt från vaccineringar till det mesta. Men även djupdykning i anatomi, muskulatur. Så om ni är intresserade finns det under utbildningar här: http://www.svenskablastjarnan.se
Är även intresserad av en djurskyddsutbildning, men det ligger inte nästgårds för mig. Men för er i Skaratrakten är det kanske intressant. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

låter jättespännande…… gick på Blå Stjärnan kurs på medeltiden och lärde mej om hästar… var toppen….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

*suck* Allt händer i 08 :-(
Då måste man först har gått på grundkursen, gris, nöt eller höns. Annars hade det varit interessant!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#3 Man måste inte alls ha gått de kurserna. Nu är jag anmäld. Vissa kurser är det säkert så med, men inte denna. / Vanessa, snart kattklokare.

Wow! Låter ju helspännande..den kursen skulle jag vilja gå!
Sidentass
Det var den jag skulle vara intresserat, men..
Djurskydd, en helg
I djurskyddslagen står det "djur skall behandlas väl och skyddas mot onödigt lidande". På Blå Stjärnans djurskyddskurs går vi igenom de vanligaste djurslagens beteende och behov. Med detta som grund diskuterar vi vad djurskydd egentligen är, vad som står i lagen och myndigheternas ansvar. Kursen kommer att ge svar på vad man kan göra i en krissituation när man misstänker brott mot djurskyddslagen.
Förkunskapskrav:
Risk- och säkerhetsutbildning, grundkurs 1 och grundkurs 2 (nöt, gris eller fjäderfä).
Vanessa, är det den du ska gå på? Låter riktig bra!
Friskvårdskurs för din katt, en dag
Det här är en endagskurs för dig som har katt och vill lära dig mer om hur du kan hålla din katt så frisk som möjligt. Hur kan du på ett bra sätt undersöka din egen katt hemma och hur bör den då hanteras? Vilka sjukdomar ska katter vaccineras mot och varför? Vid vilken ålder bör du kastrera din katt? Hur ger du din katt medicin på bästa sätt? Vilka symptom på sjukdomar (ex. öronskabb, urinsten, njursvikt) kan du tidigt upptäcka hos din katt? Veterinär Åsa Nyström ger dig svar på alla dessa frågor och förutom detta kommer hon att ge dig grundläggande kunskaper om kattens anatomi och fysiologi. Kursen kommer att genomföras centralt i Stockholm.
Kursavgift: 450 kr (Ej medlem: 650 kr) inkl. lunch och fika
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Vet inte om jag är för trött,kan inte se någon katt-kurs.

Det är kursen för katterna jag ska gå på. Drömmer om djurskyddskursen. Men det ligger för off för att jag ens ska fila på dem för att låta mig gå :-)./ Vanessa
Intressant! Undrar om det kommer några utbildningar till Göteborg? Vi har ju Blå Stjärnans Djursjukhus här. Men just nu har de endast olika kurser om hästar vad jag kan se.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Den 20 denna månad ska jag äntligen gå på kattmassage kursen. Får berätta hur det var sedan. Spännande. Kommer att ha väldigt bortskämda katter här hemma sedan :-). /Vanessa
Vanessa, jag ser fram emot en detaljerad beskrivning sedan. Kattmassage har jag varit lite intresserad av länge.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

#1 Har också gått kurser hos blå stjärnan för många år sedan. Även om hästar på K1. Superbra kurser.