Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 5720 ggr
Atiz
9/26/09, 8:46 PM

Vit hankatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En vacker hel vit han katt är inlämnad till Haga veterinären i Glostorp (utan för Malmö). Katten är upphittad och inlämnad för avlivning.

Katten är ca 3 år, okastrerad och omärkt. Mycket tillgiven och kelsjuk.

Känner du igen katten så kontakta mig per PM eller på 0705-377171
eller direkt till Haga veterinären 040-469505

Haga veterinären vill inte avliva friska djur så nu hoppas de på att hitta ägaren.

Annons:
Ankie
9/26/09, 8:58 PM
#1

nämen lilla gubben… Hoppas att det är någon som saknar missen. Eloge till de som inte bara avlivar, Glad

Bumbis
9/26/09, 9:08 PM
#2

Stackars liten, hoppas han får ett hem. Är han döv i och med att han är vit?

Jag kan inget om raskatter, men verkar han inte lite "krusig", kanske en rex-blandning? Det kan ju vara bilden som missvisar. Skäms

Mison
9/26/09, 9:47 PM
#3

Då är det alltså inte ägaren själv som har lämnat in den??

Alla djur behöver någon som bryr sig!

TamlinsMatte
9/26/09, 10:38 PM
#4

Faktiskt, när jag tittar förstorat ser han lätt vågig ut. Rexblandningar blir dock inte lockiga förrän i andra generation där rexgenerna kommer från båda håll, däremot finns det mer eller mindre rexade rexar… Han skulle ju kunna vara en renråsig cornish om det inte är bilden som visar något som inte finns. Om det faktiskt finns vågighet kan det vara en god idé att lägga tråden även där.

Bumbis
9/26/09, 10:44 PM
#5

#4 Jag kan som sagt inget om raskatter men reagerar på pälsen. Kanske beror det på öppen päls pga. dålig kondition och vätskebrist?

TamlinsMatte
9/26/09, 10:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5 Kanske, men ju mer jag tittar ser det faktiskt ut som de relativt jämna "vågor" som en rex har. Och de är ju väldigt olika i pälsarna, min mammas har exempelvis lite lång päls och är därför inte vågig hela hon. Min egen har bara vågor på bröstet och benen, för att pälsen på ryggen är för kort… Det är nog lite svårt att se hur jag menar.

Ansiktet ser inte riktigt ut som cornishen gör idag, men för 10 år sedan såg en del av dem inte riktigt så utpräglat annorlunda mot huskatter som många gör idag…

Vet Atiz om det är vågor eller om kameran spelar spratt?

Annons:
Lena
9/27/09, 12:44 AM
#7

Jättesnygg kisse - jag som är så svag för vita katter. Tyvärr har vi fullt hus och kan inte hjälpa honom. Håller med er andra om att den ser ut att ha "vågor" i pälsen. Hoppas att det löser sig. Om den inte redan har ett ham så brukar helvita katter vara eftertraktade. Han får inte dö.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
9/27/09, 1:26 AM
#8

Lille kisse så söt du är. Inte skall du dö.Gråter Om nu ägaren inte går att spåra hoppas jag att någon skall kunna öppna sitt hem för kissen. Heder åt Hagaveterinären som vill ge kissen ett fortsatt liv.

MariannE11
9/27/09, 1:44 AM
#9

min barndomsmisse nummer 1 var vit….så fin kisse……fattade först inte vad ni menade med pälsen men sen såg t o m jag vad ni ser…

putt för kisse…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

maggan47
9/27/09, 2:25 AM
#10

puttar också

Maggan47

Atiz
9/27/09, 3:00 AM
#11

Ja… Han é jättefin… Och sitter i buren och kallar på sällskap.
Jag har dock ingen gissning om ev ursprung. Katten är korthårig iaf, ang vågor.. inget som jag uppmärksammat.

Vi… SkåneKatten & Haga hoppas verkligen på att hitta ägaren el alternativt ett nytt hem för denna vackra katt.

Kan berätta att han är nu kastrerad… vilket visar att Haga veterinären inte har någon avsikt att avliva honom…..   Skrattande

Atiz
9/27/09, 3:01 AM
#12

Ja… Han é jättefin… Och sitter i buren och kallar på sällskap.
Jag har dock ingen gissning om ev ursprung. Katten är korthårig iaf, ang vågor.. inget som jag uppmärksammat.

Vi… SkåneKatten & Haga hoppas verkligen på att hitta ägaren el alternativt ett nytt hem för denna vackra katt.

Kan berätta att han är nu kastrerad… vilket visar att Haga veterinären inte har någon avsikt att avliva honom…..   Skrattande

Atiz
9/27/09, 3:14 AM
#13

Han är inte "odd eye" och inte döv!

Intrycket jag fick när jag pratade med honom var att det är en "vanlig huskatt" (missförstå inte.. jag älskar huskatter) som är mycket social och trevlig

Annons:
Maria-I
9/27/09, 8:51 AM
#14

Aha, nu förstår jag varför Haga sökte mig häromdagen… Eloge till Skånekatten som kunde ställa upp! Hoppas att ni kan hitta en ägare. Haga veterinären är alltid mån om alla djur, tama som förvildade. De har kastrerat över 50 förvildade kolonikatter som jag lämnat in de senaste 4 månaderna och ställt upp betydligt mer än de behövt. I förra veckan skänkte de 15 kg kattmat åt de hemlösa kolonikatterna. Så det är en veterinärklinik ätt rekommendera för er som bor i Skåne.

Ankie
9/27/09, 11:26 AM
#15

men helt fantastiskt, det ska de verkligen ha eloge för. Detta borde vara nåt för tidningen att skriva om, det är inte många som är så godhjärtade som denna vet klinik. Härligt att höra

MariannE11
9/27/09, 12:18 PM
#16

kanonbra klinik……rosor i stora lass till dom….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

huskatt08
9/27/09, 1:32 PM
#17

Åh..vilken snygging Kyss

Heder åt Haga kliniken, tänk om det fanns fler som tänkte i samma banor som dem.

MewTwo
9/27/09, 1:40 PM
#18

Lägger upp ett litet inlägg om pojken på Wikkibloggen… kanske nån får syn på honom?

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.12105450

TassKram M.

Sidentass
9/27/09, 2:10 PM
#19

#14 Eloger ifrån mej också till den vet-kliniken! Måtte det ordna sig för den här missen som är så vacker och tillgiven..hade jag bara plats så…men de är proppfullt hos mej nu..puttar!

destiny
9/27/09, 2:23 PM
#20

När jag var och hämtade katter på Haga i fjol var jag inne bakom och hälsade på Trisse. Två av katterna jag skulle hämta var ju Trisses ungar. Flört När jag var där bakom och sade hej till Trisse satt det två andra katter i buren intill. Haga frågade om jag ville ha dom… Dom var inlämnade för avlivning. Gråter Jag hade sju katter med mig när jag körde därifrån så fler kunde jag inte ta. Gråter Tänker på missarna ibland och hoppas Haga lyckades hitta någon som kunde ta dom.

Hoppas den här fine pojken får ett bra hem.

Annons:
Crisse-13
9/27/09, 3:03 PM
#21

Jag vet vilka katter du menar Destiny, dom blev inte avlivade utan det ordnade sig för dom. Jag kommer inte riktigt ihåg om det var en kattförening som tog hand om dom.

destiny
9/27/09, 3:23 PM
#22

#21 Tack! Skrattande Så jätteroligt att få veta det. Skrattande

annebeate
9/27/09, 3:23 PM
#23

Hagaveterinären är verkligen en klinik att rekommendera. Jag har under detta året haft en hel del att göra med dem och är lika nöjd varje gång. Tack också SkåneKatten för att ni engagerar er i den vackra katt.

[Daisy-Moa-Elsa]
9/27/09, 4:08 PM
#24

Jag Haga Veterinärerna låter ju minst sagt som "årets veterinär klinik" Skrattande

Atiz
9/27/09, 4:32 PM
#25

#14 Katten "bor" fortfarande på Haga. Vi har så fullt att vi inte ens kan trycka in en kattunge.

Kollegan och jag var ute med min egen Franz som har fått urinvägsinfektion. Då visade dom katten för oss. Han satt och jamade efter sällskap när han hörde oss i rummet brevid.

Haga är verkligen värda att bli utnämda som årets veterinär klinik

Hawknestgrove
9/27/09, 5:57 PM
#26

Putt för denne vackre kille!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MariannE11
9/27/09, 7:58 PM
#27

putt

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Annons:
Ankie
9/27/09, 8:26 PM
#28

men puttar för kissen så han kan få komma hem till någon

huskatt08
9/27/09, 8:34 PM
#29

Ja..han är ju kastrerad o färdig..vill komma ut från buren och gosa nu.

Någon liten plats..någon??

Inga ägare som dykt upp än?

Ankie
9/27/09, 10:17 PM
#30

putt

Lena
9/27/09, 10:24 PM
#31

Det är värmande att höra om Hagaveterinärens engagemang för hemlösa katter. Kan inte någon av er dom anlitar klinken skriva några rader till mig via PM. De förtjänar att uppmärksammas med en artikel på sajten.

MariaI, Atiz & Crisse ni ska också ha en stor eloge för att ni jobbar vidare för katterna i Skåne.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Atiz
9/28/09, 12:44 AM
#32

Jag kan prata med hon som äger stället så fort jag träffar henne.

Hawknestgrove
9/28/09, 2:49 PM
#33

lille killen, finns hem åt den?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

SamanthaJones
9/28/09, 3:17 PM
#34

Jag kan ta honom om inget hem hittas.. vore bra om han kunde kastreras innan han kom till mig isfall. betalar sjävlklart för det men när han ändå är där så att säga.

jag bor i Linköping och det skulle kasnke behövas fixas med transport! Men inte ska han behöva dö…

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

Annons:
Crisse-13
9/28/09, 3:23 PM
#35

#34#

Vad jag förstod så hade Haga kastrerat honom.

Hade någon kunnat köra upp honom imorgon bitti till Helsingborg så hade kanske Ksofia kunnat ta honom med sig till dig.

martdat
9/28/09, 3:24 PM
#36

#34 han är kastrerad enl inlägg 11, Toppen samantha!!!!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

SamanthaJones
9/28/09, 3:29 PM
#37

mm, det vore juh toppen om han kunde åka med KSofia om det passar henne och om någon hade kunnat köra honom till Helsingborg :)

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

SamanthaJones
9/28/09, 3:29 PM
#38

mm, det vore juh toppen om han kunde åka med KSofia om det passar henne och om någon hade kunnat köra honom till Helsingborg :)

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

Hawknestgrove
9/28/09, 4:51 PM
#39

Suveränt! Så en tårdrypande sensibel annons, då är han nog såld på nolltid!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Crisse-13
9/28/09, 7:46 PM
#40

Jag hittar ingen som kan köra till Helsingborg imorgon så är där ingen här som erbjuder sig så blir det inget. Jag vet att alla kattföreningarna är informerade om katten och kanske någon av dom kan lösa det.

Ladymon
9/28/09, 8:09 PM
#41

Jag bara måste se hela katten på bild.. gärna från sidan. Sålde en kisse för ca ett år sedan …lite mindre som ser ut som honom, Men det är svårt att säga eftersom vita katter liknar varandra. Jag ber till GUD att det inte är han !!

Annons:
Ladymon
9/28/09, 9:13 PM
#42

men hur han skulle hamnat i malmö låter inte troligt ioförsig..

Väntar på svar

ksofia
9/28/09, 10:07 PM
#43

Läste detta…

Om han ska till Linköping till Samantha så får jag starta tidigare i morgon bitti och hämta honom på Haga. Det går ju…

Men.. letar man ägare och ägaren hittas så finns han ju då i Linköping?!

Är Samantha hemma imorgon eftermiddag och kan ta emot? Jag och Mison har bestämt att mötas i Jönköping och hon ställer så klart upp och svänger in i Linköping om det blir aktuellt.

Kan jag bara dyka upp på Haga och hämta honom?

Mycket frågor…

Mison
9/28/09, 10:15 PM
#44

sofia, tror du vi kommer ihåg vad vi själva heter i morrn??Flört titta i tråden om rödingen om en stund ska du få se vad som väntar… (förlåt, trådkap igen)

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Mison
9/28/09, 10:34 PM
#45

vill bara säga en sak till, om vitis åker med i morrn… hur tänker ni göra med bur? har inga fler burar att skicka med… den ena står i katrineholm som stöd, och den andra kommer lilla röda åka i ner till skåne… jag har en till, men den är hemskt dålig.. om katten inte är skygg så går det bra… men är det en sprattling så måste den nog åka till linköping i buren den hamnar i i skåne… då vill man inte riskera att byta burar….. bara en tanke… alternativt, om någon skickar misse med bur, och samanthajones skickar buren tillbaka…

jaja, nu vet ni vad jag har för dålig bur att tillgå. det saknas alltså några pluppar, dom där plupparna som håller ihop botten och tak…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

ksofia
9/28/09, 10:43 PM
#46

Jag har pratat med Crisse i Malmö och med Samantha i Linköping. Crisse kan följa med till Haga och hämta kissen. hon får kolla i morgon bitti, så det är okej att vi hämtar kissen. Det var ok tidigare idag.

Samantha jobbar till kl. 16-17, men skulle se om hon fixa någon som kan ta emot kissen. Mison, du är ju där tidigare och hon kunde absolut inte sluta tidigare.

Bur, jag tar med extrabur.

Mison
9/28/09, 10:45 PM
#47

hmmmm….Obestämd då får jag kanske sova i bilen en stund….

samantha!!! kan du pm:a din adress och ditt telefonnummer till mig… vill gärna ha det med mig ifall det blir en viting i bilen, kommer inte kunna ha laptopen med mig så jag kan kolla nåt. så när jag har åkt, så har jag åkt, då behöver jag ha all info jag behöver med mig…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Atiz
9/28/09, 11:04 PM
#48

Åhh vad härligt att han får slippa buren på Haga. Jag blir så glad!

Han är kastrerad, men det hade blivit ett misstag så han är inte öronmärkt. Ägaren av Haga, sa idag att hon skulle kolla vad som var gjort med katten och sen kommer de ev att vaccinera och chipa honom.

Tänk att ett foto och några rader här kan leda till detta.

Lena:
Jag PM,ar dej ang kontakt med Haga

Annons:
Mison
9/28/09, 11:06 PM
#49

tror att jag o ksofia måste fota oss i morrn när vi möts i jönköping…. haha det kommer se kul ut, när vi "byter" varor…. langar alltsåFlört

Alla djur behöver någon som bryr sig!

ksofia
9/28/09, 11:12 PM
#50

Samantha ringde tillbaka. Hon har ordnat med en kompis Madde som jobbar på veterinärkliniken Djurdoktorn (www.djurdoktorn.se) och kan hysa Vitingen en stund tills S slutar jobbet. Jag har pm:at Mison adresser och telefonnummer. Samantha har antagligen redan hittat ett hem till kissemissen. Skrattande

Åh, nu snurrar det huvet….

Atiz
9/28/09, 11:14 PM
#51

Det låter helt underbart..

ksofia
9/28/09, 11:17 PM
#52

Atiz, jag försökte ringa dig tidigare, men fick inte tag i dig, men fick tag i Crisse.

Mison
9/28/09, 11:18 PM
#53

haha, en viting inbokad…. tänk om vi snurrar till det så mycket i morrn så jag åker hem o lägger mig i din säng, sofia….

jag har i alla fall antecknat allt utom numret till stockholm som ska ha dom första missarna, det fick jag aldrig…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Atiz
9/28/09, 11:30 PM
#54

#52

Säg till om det du behöver kontakt med mej.

Ladymon
9/28/09, 11:43 PM
#55

Hallå ??? Missade ni mitt inlägg ?

Annons:
ksofia
9/28/09, 11:45 PM
#56

Mison, jag pmar dig nummer jag hittat på Eniro.

Atiz, jag har haft kontakt med Crisse och hon hjälper mig i morgon bitti med Haga. Hoppas att det är ok.

Crisse-13
9/28/09, 11:50 PM
#57

#55#

Jag bara undrar. Sålde du verkligen en okastrerad och omärkt hankatt.

Mison
9/28/09, 11:54 PM
#58

puttar för fler bilder…. kanske kan jag ta bilder när jag träffar vitingen i morrn, men då är den ju redan i linköping….

Alla djur behöver någon som bryr sig!

ksofia
9/29/09, 12:12 AM
#59

Ladymon, Missade inte ditt inlägg. Trodde du väntade på svar från ägaren du sålde katten till. Har du varit i kontakt med de du sålde katten till? Saknar de sin katt? Pm:ar dig mitt mobilnummer om du behöver komma i kontakt med mig.

Atiz
9/29/09, 1:19 AM
#60

#56

Helt ok… vi samarbetear gärrna med crisse…
Just nu är det vikigaste att katten får ett eget hem.   :-)

Men beslutet ligger ju hos Haga veterinären..

Crisse-13
9/29/09, 2:42 AM
#61

Jag har pratat med Haga och det är okej med dom.

Crisse-13
9/29/09, 11:18 AM
#62

Nu har vi varit och hämtat Flake som dom har döpt honom till på Haga. En stor bastant herre som sitter och sjunger för Ksofia i bilen så hon behöver inte vara rädd för att hon skall somna. Det är en helt tam katt som dom kan bära i famnen och klappa men han var lite stressad av 2 ylande hundar idag så han hade fräst lite på sköterskan.

Jag hoppas att han får det bra nu och det känns skönt att ytterligare en katt som var inlämnad för avlivning får fortsätta sitt liv i många år till. Han har blivit kastrerad, chippad och vaccinerad.

Annons:
MariannE11
9/29/09, 11:30 AM
#63

kanon att han är med sofia….snart får han det lugnt o skönt omkring sej….håller tummarna för honom…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

huskatt08
9/29/09, 3:12 PM
#64

Fantastiskt bra jobbat..alla inblandade.

Han får vila och stressa av när han snart är framme i Lkpg, bra att veta att ksofia har underhållning när hon kör långt Skrattande och sen även Mison..hmm..de får väl "yla" ikapp.

Atiz
9/29/09, 3:20 PM
#65

Vad skönt att han är på väg.. Det blir skönt för honom att slippa Buren och alla stressmoment runt omkring.

Josefa
9/29/09, 4:22 PM
#66

Antag att katten faktiskt har en ägare. Den är ju faktiskt upphittad, och det är upphittaren som lämnat in den för avlivning.

Är han anmäld hos polisen, och har någon annonserat om honom?

Hawknestgrove
9/29/09, 5:06 PM
#67

Ja den risken finns ju men den är nog minimal…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

ksofia
9/29/09, 5:50 PM
#68

Nu är jag hemma en liten stund för att sedan köra söderut igen med rödisen. Men Flake, den vite kissen, lämnade jag över till Mison i Jönköping. Resan dit gick bra. Han sjöng för mig i början, men låg sen och vilade och lallade till ibland bara.

När det gäller ev. ägare, så har han varit en vecka på Haga och många har letat efter annonser, men det är ingen som efterlyst honom. Fanns misstankar om att mannen som lämnat in honom var ägare, men han hade sagt att det var en hittekatt som de hade sett under en längre tid. Men Flake är helt tam, frisk och välgödd, så han verkar ha blivit väl omhändertagen. Om ev ägare skulle dyka upp, så vet Hagakliniken och vi här att han finns i Linköping och Samantha har koll på exakt var.

Flake är nu kasterad, vaccinerad och chippad och är redo för ett nytt och denna gång bra hem. Lycka till lille sötegubben!!! Hoppas Samantha talar om hur det går.

SamanthaJones
9/29/09, 8:12 PM
#69

Nu har Flak fåt flytta till n kompis till mig, hon ska ha hnom på prov till Tisdag, funkar det så stannar han annars så flyttar han till Sandra och får bo där tillsvi hittar ett hem. Han var fin och trvlig den lilla gubben! Men i ett behov av bad! Hahah

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

Annons:
ksofia
9/29/09, 9:50 PM
#70

Oj, hade han gjort en olycka i buren kanske. Ja de sa hos veterinären att han ätit ordentligt på morgonen, Lille (Snow) Flake. ObestämdHoppas att det går bra i hemmet. Vi vill gärna höra rapport och se bilder!!!!

Mison
9/29/09, 11:56 PM
#71

va skönt att han har kommit fram ordentligt… han sjöng så glatt med mig ända fram till ödeshög, där somnade han och jag fick sjunga själv….

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Hennum
9/30/09, 12:27 AM
#72

haga borde utses till århundradets veterinär. eller nåt ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

huskatt08
9/30/09, 12:39 AM
#73

#Mison# Jä..att det inte var tvärtom FörvånadSkrattande

Skönt att allt gick bra..med vissa incidenter *L*

Stort Tack till alla inblandade. , ni är guld värda.

Lena
9/30/09, 1:09 AM
#74

Så bra att det har ordnat sig för kissen! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
9/30/09, 1:17 AM
#75

vilken lycka att läsa detta på nattkvisten, så bra allt flöt på, vilken tur att Flake är sångkunnig, ville inte riskera sovande chaufförer

Maggan47Flört

Mison
9/30/09, 3:22 AM
#76

ingen fara, stackars kattungarna bara som fick stå ut med detta….

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Annons:
MariannE11
9/30/09, 2:57 PM
#77

stackars kattungar som fick lyssna på Flake eller dej mison?…CoolFlört

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Mison
9/30/09, 5:14 PM
#78

ja, dom är säkert miljöskadade, kanske det är därför dom är lite blyga idag i sitt nya hem….

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Ladymon
9/30/09, 6:13 PM
#79

Gud det här tycker jag verkligen är en riktig solskens historia, Jag har inte hjälpt till på något sätt. Man jag är grymt imponerad av ert arbete att ni fick alla pusselbitarna på plats med frakt o.s.v BRA JOBBAT !!!! Skrattande Jag kan inte bli gladare än vad jag är nu för kattens skull !!! jag tycker ni har skött detta på ett SUPER BRA sätt!!!

SamanthaJones
10/2/09, 3:53 PM
#80

hihi. jo det gick verkligen super smidigt detta! :) Allt går om man vill!

Nu har flake fått byta namn till Spock och han trivs som fisken i vattnet hos sin nya ägare och hon är helt förälskad.

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

Crisse-13
10/2/09, 5:11 PM
#81

Så skönt att höra Sofia att Spock och hans nya ägare trivs bra tillsammans efter så kort tid. Då fick han ett hem trots att det såg lite mörkt ut ett tag och jag skall meddela Haga när jag pratar med dom nästa gång att han har fått det bra.

Mison
10/2/09, 5:13 PM
#82

tänk så skönt att höra… min sångkompis har fått det bra…

sofia, hälsa din kompis att pussa min kompis…. gärna på magen…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

SamanthaJones
10/2/09, 5:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Jo, det ska jag hälsa! :)

Det är så roligt att han han är så trygg i sig! Han ligger redan i soffan och sängen och beter sig som att han alltid har bott hos henne. Han äger henne! :) haha

här kommer en liten bild på Spock Sleman i soffan :)

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

Annons:
Mison
10/2/09, 6:17 PM
#84

åååå bebis!!!!

Alla djur behöver någon som bryr sig!

martdat
10/2/09, 7:48 PM
#85

skönt att han har fått en ny soffa,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Simson
10/2/09, 8:38 PM
#86

#83 Där ser han verkligen ut att vara hemma!! Sötnosen!! Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Ankie
10/2/09, 8:42 PM
#87

Blocket Gävleborg under efterlysta är den en kille som saknar en vit katt, bild på katten är det med. Men det är i Andersberg, försvann den 28/9 är det lite långsökt eller?

Crisse-13
10/2/09, 8:47 PM
#88

Ja det var nog lite långsökt eftersom Spock hade varit på Haga en vecka innan vi hämtade honom.

ksofia
10/2/09, 10:17 PM
#89

Åh, vilka goda nyheter. Så roligt att de trivs tillsammans och att han redan gör sig hemmastadd. Är sååå glad att han fått ett hem där han är älskad. SkrattandeSkrattande

Lena
10/2/09, 10:22 PM
#90

#83 Det var en helmysig bild. Finns det något bättre än att se en f.d. hemlös kisse som hittat nytt hem. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Atiz
10/8/09, 12:47 AM
#91

Det bara helt underbart att det gått så bra för Spock..  Haga kommer bli jätteglada över denna info..   Glad

Härligt att denna lilla tråd kunde leda till en så lycklig lösning.

Hawknestgrove
10/8/09, 1:02 AM
#92

Toppen….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

SamanthaJones
10/8/09, 11:03 AM
#93

mm, men tyvärr verkar han ganska så olycklig över att inte få gå ut så troligen kommer han flyttat till en familj i norrköping….

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

Hawknestgrove
10/9/09, 12:48 AM
#94

har de redan gett upp?koppelpromenader då? kommer han till den andra tjejen som stod bakjour alltså?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

SamanthaJones
10/9/09, 10:53 AM
#95

Hon som har flake/spock nu ringe till mig igår kväll. Hon gillar verkligen katten men är så osäker på om han trivs eller inte. Jag sa att hon troligen är paranoid för anledninge till att hon itne tror att han trivs är för att han sover mycket och mest ligger i soffan. Så hon vill verkligen att det ska bli bra.

Koppelpromenad har hon provat men då hade han tydligen fått det totala utspelet och blivit helt galen så det vågar hon itne prova mer.. men troligen så trivs han väldigt bra men hon är lite för nervös för att det blir fel. Så hon ska ge det lite mer tid och behålla honom ettt  tag. Annars så är det en annan familj som är spekulanter på honom. Men till dem har jag en annan, dock ganska skygg hane..

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

annebeate
10/9/09, 11:15 AM
#96

Jag hoppas hon kan behålla honom. Det kan mycket väl vara så att han tycker det är skönt att riktigt vila ut nu och känna trygghet. Jag har samma erfarenhet när det gäller mina katter särskilt min kattflicka som också upphittades. Hon sov också väldigt mycket i början. Jag hade inte alls varit orolig redan nu att han inte trivs.

SamanthaJones
10/9/09, 11:25 AM
#97

Nej, de sa jag oxå till henne. men hon är lite orolig då hon itne har haft katt innan. Känner igen hennes oro då jag har kännt så många gånger. Men hon älskar verkligen katten så hon vill försöka..

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

Annons:
MariannE11
10/9/09, 11:53 AM
#98

men det är väl inte så länge han varit hos henne?… tar ju ett tag att vänja sej vid nytt hem…hoppas att det går bra… för bägges skull…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Simson
10/9/09, 10:02 PM
#99

Vissa katter vill inte ut och vissa vill absolut ut. Min Indy skulle jag kunna gå ute mest hela dagarna om han fick bestämma. Julian sitter max på tröskeln och drar om jag visar kopplet. Båda får man acceptera som de är.

Tycker det är alltför tidigt att säga något om vilken väg man skall fundera. Ge han en lång tid att sova ikapp o se vad han visar efter det. Måste vara underbart att få ligga raklång i soffan efter att ha suttit i en bur hos vetten ett tag. Kanske har gått ute länge också??

Är det första katten så är det massor med frågor. Trots jag har haft katt ett tag nu så har jag fortfarande frågor. Sen sover katter många timmar per dag så det kan lura en att det inte står rätt till.

Han kanske bara njuter av att ha fått det bra?! Glad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

MariannE11
10/10/09, 10:25 AM
#100

Kakan sov väldans mycket först när hon kom in… o gör väl fortfarande åxå… tror hon gillar att kunna sova utan att vara på helspänn…. finns inget bättre än ostörd sömn…..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
10/11/09, 11:44 PM
#101

Sover inte katter lika mycket som hundar? har för mig det… 18 timmar/dygn….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Simson
10/12/09, 12:13 AM
#102

Jo de sover minst det. Fast vissa dagar känns det som mycket mindre. =)

Min granne har en katt som får följa med till torpet. Den katten sover inte alls där men hemma sover den några dygn i sträck om jag kommer ihåg riktigt. Så nog kan de sova när de får det varmt och gott inne.

Sover de inte mer när det är varmt ute också?!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

SamanthaJones
10/12/09, 10:33 AM
#103

Familjen fick komma dit och titta på katten iaf, mycket för att se om vi kan placera ut någon annan katt till dem men den tanken skippade vi fortare än kvickt.

De hade tydligen haft en kattunge som de tog bort för att den kissade innan och sen var det bara 8åringen (en funktionshindrad pojke) som ville ha katt, resten av familjen var inte alls speciellt intresserad så de får Aldrig någon katt ifrån mig, och jag berättade det för 9 Liv oxå så att mer folk får koll på dem.

Spock stannar hos Åsa så vi ska fixa papper i veckan och han ska åven få sin adnra spruta.

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

martdat
10/12/09, 11:27 AM
#104

#103 rätt beslut,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
Hawknestgrove
10/12/09, 7:46 PM
#105

Det var bra!!!!1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Flake
3/28/15, 6:38 PM
#106

Hej!

Jag fick en länk skickad i ett sms idag… Till den här tråden. Går in och ser att: MEN DET ÄR JU SPOCK!

Det var en helt otrolig känsla att läsa den här tråden, med Spock sittandes bredvid mig. 

Jag är inte Åsa, men en vän till Åsa. Och till SamanthaJones, misstänker iaf att det är en vän till mig som ligger bakom det nicket :) 

Om någon vill veta hur det gått för Spock så berättar jag gärna!

Maria29
3/29/15, 8:42 AM
#107

#106 Det är klart att man vill höra fortsättningen och se bilder.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Flake
3/29/15, 9:42 AM
#108

Jag skrattade när jg läste att han sjöng från Malmö till Ödeshög - det är Spock det!

Hur Spock är: 

Helt otroligt tillgiven och kelig med människor han känner. Han vill alltid gosa med mig eller husse och kommer alltid och hälsar när vi kommer hem. Han ligger gärna i knät eller bredvid knät i soffan, blir gärna klappad på magen hur länge som helst, och sover med oss varje natt. 

Han är den första katt jag träffat som är kvällstrött. Senast 21, men oftast runt 20, går han och lägger sig i sängen och väntar på sina människor. När vi kommer är det mys som gäller och efter en stund lägger han sig mellan våra huvudkuddar, gärna med mattes hand på magen också. 

Han gillar att slicka på saker, särskilt plast och ull. Han vill också gärna slicka mig i ansiktet så jag sover med händerna framför ansiktet så han får slicka på händerna istället, det känns bättre för mig :)

Spock tycker inte om barn (och efter hans skräckupplevelse med familjen som ville ha honom, som skrivs om här i tråden men som jag förstått var väldigt dramatisk jämfört med det diplomatiska som skrivs här, så förstår jag verkligen det) och inte hundar. Egentligen inga andra djur men de katter han lever med kan efter en tid få dispens. Spock är skeptisk mot män, särskilt män med skägg, men husse går bra och numera går det även bra med min pappa, vilket är bra eftersom han är vår närmsta kattvakt om vi åker bort någon dag.

Spock har först i år börjat jaga, tidigare har han varit totalt ointresserad av det. Nu går det en del småfåglar och möss och för två veckor sedan väckte han oss på natten och gav oss en saftig sork som vi otacksamt slängde ut…

Spock är otroligt duktig på att hitta mat som inte är bytesdjur, utan människomatrester. Han kan lätt få fram resterna av vår måltid var vi än lagt dem, så vi får hela tiden ligga ett steg före. Han är verkligen helt otrolig på det! ärksilt grillad mat är han väldigt idog i att rota fram så vi har våra teorier om att han kanske varit hemlös och levt nära ett gatukök, eller att hans första hem gav honom mer av människomat än kattmat. 

Han har lite problem med öronen. Veterinären tror att det kan vara så att han för länge sedan hade skabb och att det gjorde öronen trängre. De samlar smuts, så vi tvättar öronen på honom ungefär två gånger i månaden för att inte smutsen ska orsaka problem senare. Han verkar också vara på väg att få tandproblem och han har en känslig mage. Allt det här har vi förstås veterinärkontakt kring och jobbar på att få så bra som möjligt. Han är i övrigt i väldigt god form och springer, klättrar och har sig helt utan problem. 

Vad som hände efter tråden: 

Spock bodde med Åsa, som det berättas om i tråden, fram till hösten 2012. Under de åren hann han få en kattkompis vid namn Oliver. Oliver var kattunge (hittekatt han också) när han kom och i början hatade Spock honom, men så småningom tog han till sig Oliver och de blev riktigt fina vänner. 

I början trivdes Spock bra i lägenhet men när åren gick verkade det som om han mer och mer ville ut. Åsa flyttade till lägenhet med balkong och den var, innätad, väldigt trevlig för katterna. Varje natt väckte Spock sin matte för att gå ut på balkongen. 

Åsa älskar verkligen sina katter, och just därför kände hon att hon inte kunde ha kvar dem. När jag och min livskamrat förlorade en av våra två katter frågade Åsa ganska kort efter om vi kunde tänka oss att ta emot Spock och Oliver, för hon hade dåligt samvete för att de var innekatter eftersom de verkade längta ut. 

Så blev det. Sent på hösten 2012 flyttade Spock och Oliver till oss och fick träffa vår katt Smulan. Oliver älskade alla alltid och han och Smulan blev genast vänner, medan Spock är betydligt mer reserverad och vad det gäller andra djur brukar gå in med inställningen att alla andra är dumma tills motsatsen bevisats hundra gånger… Så ja, Smulan och Oliver var kompisar, Oliver och Spock var kompisar, Spock och Smulan… Smulan försökte närma sig Spock och Spock var mycket reserverad. De varken bråkade eller slogs men Spock ville inte ha med henne att göra. Till slut insåg väl även Spock att Smulan var okej så de började vara på kompisnivå, om än inte tighta kompisar-nivå, och kunde ligga i soffan eller sängen samtidigt, äta från samma matskål och så. 

Spock och Oliver började genast sova i vår säng, Spock mellan våra huvudkuddar. Han tyr sig mest till mig men min make går också bra, han älskar oss båda.

Spock var i början sysselsatt med att undersöka hela detta hus som nu var hans, men väldigt snart visade han att han ville ut. Efter några veckor öppnade vi dörren för honom och Oliver, det hade precis snöat lite så vi tänkte att vi kunde följa spåren efter dem om de skulle vara för snabba för oss men vi trodde väl tt de skulle bli överväldigade av allt det nya och stanna nära huset - oj vad fel vi hade! Vi öppnade dörren, Spock gick ut, vi såg honom gå typ tjugo meter sedan var han borta! Oliver gick också rakt ut, men honom kunde vi spåra. Han hade lagt sig bakom komposten och skulle jaga möss direkt, stark jaktinstinkt hos honom. Vi letade överallt efter Spock och var väldigt oroliga förstås men när vi gick in för att hämta ficklampor för att kunna lysa in i mörkare områden så satt han på trappen och ville in.  Varför inte sele och koppel? De totalvägrade, det gick inte. Sedan den dagen har Spock och Oliver fått gå ut och in som de velat när vi varit hemma. I början ropade vi in dem varje kväll så fick de sova inne, men eftersom Spock verkligen gör sig hörd med sina önskemål om att gå ut klockan 04 varje morgon så skaffade vi kattlucka. Han använder den men först testar han om han kan få sina människor att öppna dörren. 

Spock verkar trivas väldigt bra med sitt liv. Åsa kommer och hälsar på ibland och han älskar henne också. Åsa är också i högsta grad fortsatt involverad i Spocks liv, vi uppdaterar alltid henne när det händer något men också med vardagliga mysbilder på honom. 

Ja, bara uppdateringar med Spock till Åsa nu. Oliver dog tyvärr våren 2014, blev påkörd av bussen och kunde inte räddas. Jag tror att alla här vet hur tungt det är när en katt dör och vilket tomrum de lämnar. I det, så är vi ändå glada att ha två katter kvar. Smulan och Spock tyr sig mer till varandra, men blir nog aldrig så nära vänner som Spock&Oliver och Smulan&Oliver var. 

Det här blev långt, men det är ju några år som hr gått också. Jag verkar ha fel filformat på bilderna, men ska försöka lägga till snart.

Flake
3/29/15, 9:43 AM
#109

Såg att det diskuterades i tråden om han kanske hade rex-inslag. Han har helt rak päls nu och jag tycker inte att han ser rexig ut.

Jassan
3/29/15, 10:23 AM
#110

#108  Så roligt att få höra hur det har gått. Tusen tack för det. Fantastisk resa Spock har gjort.

https://jazzans.wordpress.com/

Katthemsmatten
3/30/15, 4:07 PM
#111

Vilken fin uppdatering. Tråkigt att Oliver blev påkörd.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Mison
3/30/15, 8:15 PM
#112

Minns detta extremt väl, då det var mig han sjöng så fint för i bilen

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Upp till toppen
Annons: