RÄDDA MAX!
Max matades i ett halvår av ett snällt par i Farsta. Läget var ohållbart och stackars
Max ville verkligen in i familjens lägenhet - detta gick dock inte då familjen hade två
andra katter som inte gick ihop med Max.
Igår for jag och hämtade honom (inte skulle han gå utomhus!) och en fantastisk tjej tog honom i jourhem, men där kan han inte stanna länge!
Max är en otroligt kelig kattkille i sina bästa år. Han kommer bli din bästa vän i TV-soffan och älskar att ligga och mysa och ta det lugnt. Max söker ett lugnt och stillsamt hem med mycket kel och gos.
I jourhemmet går han bra ihop med både hund och katt, fast vuxna katter är han inte så förtjust i.
Max finns i Stockholm. Någon som är sugen på en riktigt stor och härlig kelgris?

Ingen som är intresserad av lilla Max som är så fin?

Detta är inte detta bästa forumet för att få tag på intressenter, då många av oss har fullt med katter och hjälper katter på andra sätt. Satsa på alla kattsidor som www.katt.nu, www.katter,nu samt Blocket och andra ställen. Skriv gärna lite rörade om kissen så får ni säkert napp. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Puttar upp…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

skulle mer än gärna vilja ta hand om det här goknippet…men jag tror inte att Max skulle trivas så bra hos oss..vi har åtta katter i huset…önskar av hela mitt hjärta att han snart får ett lugnt o tryggt hem där han får all den kärlek han är värd..lilla hjärtat..

Tack för råd! Ska annonsera vidare

Å så söt han är Max. Jag önskar honom inget annat än lycka till! Att han ska få ett bra hem med mycket kärlek.

Men jisses vad han var lik Helge i ansiktet (kolla min avatar), samma fläck under hakan och allt, bara svart i stället för blått. Hoppas du hittar ett hem åt honom. Här skulle han nog inte passa in eftersom jag har två stycken minst sagt egensinniga gamlingar som inte är alltför förtjusta i nya katter (förutom Helge som verkligen är handplockad för att passa in
)
Jag var där och tittade efter katten idag (visste ej att den var intagen). Hur länge kan katten vara i sitt jourhem? Vill inte att den ska bli flyttad igen… ännu mindre utsparkad på gatan :(

Hej svemar!
Så du bor i området? Lilla Max har fått komma till ett joruhem i Stockholm och där kommer han stanna tills han får ett nytt hem. Ut på gatan kommer han inte igen.
Vi har en familj som är intresserade utav honom, och drar de sig inte ur får han ett gott hem nästa vecka.
Malin
Vad bra att han har fått kommit in. Hoppas att den här familjen kan ta in honom. Kan de inte det så kan jag eventuellt kunna hjälpa till.

#0 Varför ligger MAX på bortkänkes.se? hade det inte löst sig elr?? förvirrad.. Tycker personligen det är lustigt att han skänks bort när ni är omplaceringsverksamhet.
får inte ihop det, vore tacksam att höra hur ni resonerar när ni skänker djur? du har väll inte missat att skänkesdjur riskerar att ges till kamphundar att leka med och det ofta handlar om impulsköpare som svarar på dessa anonser?, förstår att du menar väl men det kan bli så fel när djur skänks.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Näe inte skänka bort katter!!!
Ja jag trodde oxå att det hade löst sig, som det går att läsa #9 så förstår då jag det som så. Jag såg oxå annonsen på bortskänkes, Max. Jag fattar heller ingenting…
Står mer om detta på svenska katters diskussionsforum, kattakuten. Verkar inte som familjen kunde ta hand om Max..Verkar som det fanns en i Gävle som var intresserad
Är familjen som antagligen skulle ta in honom inte intresserade längre? Var kommer den informationen ifrån?
Jag är den från Gävle som eventuellt skulle kunna hjälpa till men måste ju då få reda på om det är aktuellt så hur går det för Max?

herregud, en omplaceringsverksamhet som skänker bort djur….. vart vill dom att djuren ska hamna och hur financieras verksamheten?
Det står att det temporära hemmet inte kunde ha honom så länge Susanne, det står så i kattakuten. Gå in och läs där. Men till saken, det jag funderade på är varför de har lagt ut Max på bortskänkes.se. Hade du tänkt att ta hand om Max temporärt?
#15 Häng på! Så den lille inte råkar illa ut!

Hur går det för Max?? Håller hela tiden i tummarna..

Håller oxå tummarna för Max,..Snälla HellIPutUThrough ta bort honom från bortskänkes sajten. Låt han få komma till Gävle..

Jaa..hoppas att han får komma till Gävle när det fanns ett hem där..

Nej jag tycker inte att ni ska lägga ut honom på bortskankes.se för där är chansen så liten att han får ett bra hem men jag vet att ni bara vill väl, men snälla annonsera inte ut på bortskänkes för det är ingen bar sida att sälja djur på!!
Men Susanne från Gävle är ju intresserad :)

Men vad är det för dumheter? Om man ska hjälpa hemlösa katter så kan man ju inte skänka bort dem för då riskerar de ju att hamna ur askan i elden. Annonsen ligger i alla fall kvar på bortskänkes.se och tydligen har trådskaparen försvunnit från den här tråden också.

Hej allihopa!
Katter som kommer hem till mig tar jag betalt för, dock har vi kommit överrens om inom Livlinan att bara ta emot pengar i gåvoform. Djuren följs upp och kommer enbart till goda hem. Eventuellt kommer vi börja ta ut en administrativ avgift inom kort för att kunna hjälpa så många djur som möjligt.
Ska dock ta ner annonsen från Bortskänkes, håller med om att det inte är en bra sida även om jag satt pris på honom. (För det är jag ganska säker på att jag har?)
Hursom, Max finns kvar i jourhemmet och familjen har hörde av sig senast igår, hoppas att de hör av sig snart igen, kör gärna Max till sitt nya hem! :)
Malin
MAlin, ta kontakt med #15 det är ju inte så långt!

#0 På bortskankes.se anonsen står det klart och tydligt. RÄDDA MAX! bortskänkes mot en symbolisk summa. . Ja snälla ta bort den!och sluta anonsera djur där snälla,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Bra Martdat!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hej!
Har kontaktat nr 15 och även raderat annonser på Bortskänkes samt skickat ut ännu ett förslag till Medarbetare på Livlinan om att ta en avgift för våra djur, vi får se vad de andra tycker!
Stort tack för er hjälp med Max!
Åh, då hoppas vi på lösning även i detta fallet!
#28 tycker er engagemant är fantastiskt. Men som sagt, annonsforum som bortskänkes för katter är inte seriösa. Och att ta betalt för katter, varför inte. Ni har kostnader och katter ska vara värda pengar. En bra kattköpare uppskattar nog att den "nya katten" är värd nånting! Lycka till med ert arbete!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tack så mycket! :) Det värmer oerhört!

Håller med Landfreak i #30 :)
Bra sagt!! :)
Nyfiken, hur har det gått?????

Inget nytt från familjen ännu.
Puttar upp av ren och skär nyfikenhet och omtanke om lille MAx….

puttar upp för Max..
putt
#0 Vilken mysig kisse! Hoppas han får ett riktigt bra hem. Vissa annonssajter skulle jag akta mig för om jag var i era kläder samt att skänka bort honom gratis. Det kan tyvärr leda till hemska saker som att någon som inte vill kosta på katten något alls nappar bara för att den är just gratis. Även människor med mycket dunkla planer kan höra av sig. Max är värd att få det bästa tänkbara nu.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Idag ska jag köra Max till sitt nya hem. Om någon timma.
En barnfamilj i närheten, hoppas det går bra! Håll tummarna, de vill ha honom på prov!

Håller hååårt i tummarna..o vi vill så gärna höra fortsättningen ..om hur det går för Max..blir så glad över att höra detta!

Efter flertalet felkörningar och mycket jamande från Max sida kom vi äntligen fram till nya hemmet. Han klampade rakt in, jamade lite och strök sig mot nya husse.
Familjen hade redan bokat tid för kastrering & ID-märkning och köpt kattsand, låda och Whiskasmat som de undrade "dög" åt Max.
De ska prova att ha honom några veckor, men känner jag Max rätt så kommer han få dem att smälta inom kort. Jag håller er uppdaterade!
härligt!
#42 Det låter lovande tycker jag! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
håller allt vd tummar och tassar här för Max och nya familjens skull Maggan47

Men så underbart det verkar ordna sig för Max…….. 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Har allting ordnat sig här?
Låter omsorgsfullt och bra!
Den kissen måste bara vinna allas hjärtan, så söt som han är.
Lycka till med din charmoffensiv
Jenna

Han har det toppenbra! Hoppas det håller nu bara!

Håller tummarna för lilla Max, att han nu har kommit hem för gott! varmt tack HellIPutUThrough!
/Chrizzan

Å vad skönt att höra att han nu kommit till ett hem! Nu hoppas vi att han kommer att trivas också!! *håller i tummarna*
Ser fram mot en solskenshistoria

Hur går det för Max?

Det verkar gå helt okej. Dock klöser han lite på fel ställen och kissar dåligt, men de ska kolla upp kisseriandet hos vet. när de åker dit. Håller tummarna för att det fungerar..

#55 Det låter ju ändå fantastiskt att han fått det så bra!
Att han kissar lite dåligt kan bero på att han blivit lite störd i sin miljö. Vi höll på att "renovera" trädgården i våras med nya plattor och gräs etc. Vår Baffe blev störd i kisseriet då han inte längre kände igen sina dofter. Det resulterade i att han kissade 10 gånger om dagen, små skvättar. Urinblåsan hade blivit lite inflammerad pga allt "springande" Det blev en ond cirkel som vi bröt med lite antiinflammatorisk medicin i 5 dagar. Sedan var det normala kisseklumpar igen! Då var vi också färdiga med trädgården och han fick chansen att markera sitt revir och alla hans dofter blev kvar.
Så kanske Max känner lite nu ibörjan, han känner inte igen sina dofter och har blivit lite störd i kisseriet bara. Hoppas det är så och inget annat.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus