Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 675 ggr
Engla
0

Vad säger ni?

Hittade denna insändaren. Vad säger man?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

David
0

Jag som läst om "Huset på månen-projektet" tycker att det var en bra och lagom ironisk insändare. Som gammal västeråsare tycker jag att politikerna inte riktigt tänkt över vart de ska lägga skattepengarna. Men det är inte bara i Västerås. Här i Borås har kommunen bestämt att köpa en jättestaty av Pinoccio, men vill någon ha bidrag för att jobba med hemlösa katter blir det ett tvärt nej.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

gubben
0

Underbar ironi men tyvärr så biter det nog inte på dem det är avsett för.

Erika91
0

Alltså nej jag kan ine öppna munnen.. Jag blir mållös, helt mållös! Om jag skulle öppna munnen så skulle minsann inga vackra ord komma ut. Vilken rent ut sagt idiotisk insändare!!
Ärligt talat, en staty har inga känslor, men det har katter så jag vet inte vad han menar? Det är ingen idé att stödja hemlösa katter eller ideella föreningar, men skatten kan gå till statyer och konstverk och allt annat skit. Ehh aa, kan inte vi då få välja att inte betala skatt? För vi som jobbar idiellt behöver pengarna till hemlösa katter istället för att skänka det till en konstnär som blir stenrik och inte gör en människa eller djur nytta.

Nej den insändaren fattar jag ingenting av, hur han resonerar, hur han är funtad att tänka så. Att katterna inte har känslor. Usch jag får mardrömmar!!

Erika91
0

Herregud nej Generad Jag missuppfattade fel Generad Märkt inte ironin Generad
Fy så dum jag e som inte märker sånt Generad Herregud.. jag kan inte läsa fler insändare när jag tar allt på allvar Skrikandes När jag läste andra gången så märkte jag ju ironin efter att gubben svarat Generad

Engla
0

# 3 Jag är också lite kluven till insändaren. Jag tror att hans insändare kan tolkas på olika sätt.

supermoccine
0

Hmm.. jag är kluven till detta. Ofta är det offentlig konst som får "skulden" för att ta pengar från viktigare saker som de hemlösa katterna, men saken är ju den att vi behöver offentlig konst också. Vi behöver utsmyckade miljöer och intressanta saker. Problemet är ofta att inte alla gillar grejerna och då blir de som inte gillar dem arga att deras skattepengar går till det. Jag kan hålla med om att att många projekt är dåliga och onödigt dyra, men de får också onödigt mycket skäll. En post, som visserligen inte är på kommunnivå, är politikerlöner och pensioner och annat bonusjox som taxi o.dyl. som äter upp enorma summor av våra skattemedel. Förutom att pengarna kunde gått till viktigare ändamål gör detta att politikerna fjärmar sig från verkligheten och får allt svårare att relatera till medel- och låginkomsttagares situation. Massor av skattepengar går också till att genom EU ge bidrag till en massa djurutnyttjande verksamhet, vilket gör så ont i mig att jag bidrar till. Det behövs pengar till konst och kultur. Den kan inte vara bara kommersiell. Jag skulle gärna se ett bättre inhemskt filmklimat och till det behövs pengar. Men det är extra svårt nu när SF fått biografmonopol. Men angående offentlig konst vore det ju kul om intresserade kommuninnevånare hade möjligheten att påverka vilka som ska få göra offentliga skulpturer o.dyl. Jag tror att de flesta har att vinna på mer direktdemokrati.

Erika91
0

#6 ja pengar till lite konstr kan väl vara okej, men inte till så mycket!!

gubben
0

§5 Jag tror faktiskt inte att det kan tolkas på mer än ett sätt nämligen att personen som skrev insändaren är starkt kritisk till att kommunen hellre lägger en massa pengar på onödiga konstverk än att de hjälper hemlösa katter. Faktiskt så förstår jag inte hur man kan fatta det på annat sätt. Om man inte är 15 år förstås Skrattande och inte är så van vid ironi och sarkasm (vilket är ett friskhetstecken).

Engla
0

# 8 Eller om man heter Engla och är trög.

gubben
0

§9 Du kan väl låtsas att du är 15 Skrattande

Engla
0

# 10 Det behöver jag inte låtsas.

Hawknestgrove
0

Underbart! Älksar att läsa sånt. Det var så ironiskt att det skar i ögonen! Heder och tack till denne skribent!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Erika91
0

#8 Haha nu känner jag mig ännu dummare ;)
Jag har hört ironi och ibland hör jag direkt att det är det och ibland är jag tveksam, men nu nu om jag ska vara ärlig så tänkte jag inte på det :P

Erika91
0

..och förrsten så är jag nog lite efter i utvecklingen :P

Sidentass
0

Den ironin gillar jag!! Just den där ironin som ligger så nära verkligheten att man får ta sig en funderare…därför gillade jag det jag läste!!