Dumpad katthona!
Nyss fick jag hem en dumpad katthona med 3kattungar som är 5 dagar gamla. Ägaren till katten har sålt gården o flyttat därifrån men lämnat kvar en katt o hennes förra kull ungar, vi placerade ut ungarna när dom var 12v (för en månad sedan) o ägaren lovade hämta hem sin katt, inget hände o nu har hon fått en ny kull ungar, ägaren vägrar ta sitt ansvar, har inte ens sett till att katten har fått mat. De som köpt gården ska inte själva bo där så stället står öde för tillfället iaf, o nu börjar det bli rejält kallt om nätterna så det är inget lämpligt ställe o ha en hona med 3 så små ungar, dessutom utan mat, så gänget är kidnappat o har fått flyttat hem till mig, tillfälligt iaf. Har sedan tidigare 4 katter o bor i lägenhet, så jag kan inte ha hur många som helst. Nu får vi bara hoppas att mamma katt kan anpassa sig till ett liv hos mig o att det går bra med mina katter, hon får dock vara instängd i mitt sovrum med sina ungar första tiden.
Ville bara skriva av mig, är så irriterad på folk som inte tar sitt ansvar, skaffa djur går bra men sen o ta hand om dom är tydligen en helt annan sak
Bra att du tog hem dom! Får hoppas att du kan få lite hjälp och stöd från något katthem längre fram.
Man blir ju rädd för framtiden för mänskligheten när de fortfarande på 2000-talet behandlar djur som man gjorde på 1800-talet.
Lycka till med de små! 🙂
/Elisa
Bra "kidnappning"!👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Det är bedrövligt när folk inte tar ansvar för sina katter. Kattägaren har gjort sig skyldig till brott mot djurskyddslagen. Vart i landet bor du? Tänker på katthem - om du kan få stöd från något av dem.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Bor i Borås, jag löser nog problemet själv dock, kattmamma får stanna här hos mig , givetvis ska hon kastreras så hon inte får fler kullar, jag är så emot att avla på huskatter med tanke på hur det ser ut i landet med alla hemlösingar
#4 Superbra av dig! Håller helt med dig ifråga om avel på huskatter. Det finns absolut inget berättigande att avla på huskatter med 150.000 hemlösa.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"