Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 477 ggr
Naquita
0

Hittekattsfika blekinge 8 sep!

Alla som vill är välkomna till mig på hittekattsfika den 8 september:)

förmodligen kommer 6 katter och en hund stå för underhållningen, och jag för Kaffe, mjölk, the osv:)

täntke vi kunde ha ett litet knytkalas?

alla tar med sig ngt. behöver inte vara kakor. finns ju massvis!

Blir 14.00 bra för er?:)

Lena
0

Hade gärna kommit om jag inte bodde långt borta i Mellerud! Det skulle ha varit så kul!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Men jisses vad trevligt. Och underhållningen verkar finnas :-). Synd att man bor så långt borta. Hoppas många dyker upp och hälsar på kattängeln Naquita. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Sidentass
0

Men åhhh..vad det låter roligt!! Mina geografi-kunskaper är lika med noll..men antar tyvärr att det är för långt från Linköping..hade det bara varit närmare så hade jag på studs bokat dagen i agendan!

I skrivande stund slår mej tanken om man kunde ordna med lokala träffar beroende på var vi bor. Underhållning finns här också i form av 32 tassar;-)Flört

Hoppas huset blir fullt hos dej - blir säkert heltrevligt!

anniii
0

Det blir jättebra!!! Glad Jag bakar något och tar med. Vet inte vad men något glutenfritt blir det. Ska bli jättekul!

Engla
0

Hade gärna kommit, men ska jobba den dagen.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

MelindaS
0

Det blir strålande! Jag kommer!!! Och tar med mig något smaskens. =) Kl 14.00 blir utmärkt. Behöver ingen vägbeskrivning jag tror jag hittar hehe. Underhållning lär det bli med alla dina söta galna djur. =)

Anni påminn mig om att ta med mig din gaffel till dig. =) Ska bli så kul att ses igen! =)

Kramar

Naquita
0

Vad bra, då är vi 3 stycken iaf änsålänge

tråkigt att du inte kan Engla,blir säkert fler gånger!

MorganP
0

Kan tyvärr inte svara på om jag kan komma eller inte, vet inte om jag ska stå på torget eller inte den lördagen.

karins
0

Och då kan inte jag heller eftersom Engla ska jobba har ingen bil ju!

Naquita
0

Men karin anni bor i karlskrona och har bil:)

anniii
0

Karin, du kan åka med mig! Vi får pm:a om vart jag ska hämta upp dig.

karins
0

Ja men vad bra Anni! Då kan jag ju komma :)

anebit
0

Så roligt det låter…. hade gärna kommit om jag bott närmare….

Skickar en tårta till fikat…….

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=f68e0f2d-2044-44d9-93c5-5d4b6a9f5339&Filename=Kopia av Diamantbröllop 039.jpg)

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

MelindaS
0

Anni du är alltid lika snäll och ställer upp. Ska bli trevligt att få träffa dig Karin! Sett massa bilder på dina nya katter från kks nu, Mozart och My, i en annan tråd här. Söta de är! Lycka till med dina katter så ses vi på fikat!

Kramar Melinda

Naquita
0

ja,detta ska bli kul:D

Så..jag har Kaffe, the osv

anni bakar ngt,och du katterna ääälskar dina möss hihi

Melinda o karin vad har ni med er? ni får fundera över det:)

karins
0

Ja det får jag fundera över. Vad skulle ni tänka er skulle vara smaskigt?:)

siberlina
0

jag skulle  ochså  vilja  komma  ,men  det är lite  lång att  åka  från stockholm

Lena
0

Det blir helt säkert en kanontrevlig fika stund det här! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0

Akrin vet inte vad anni tänker baka, men kladdkaka lr äppelpaj lr ngt som passar till årstiden?:)

anniii
0

Jag kan göra något som påminner om vaniljbullar, men bakas på långpanna.

Engla
0

Morgan: Klart du ska stå på torget den lördagen! Du måste ju köpa nya numret av MediaBoom!! Skrattande

MorganP
0

#21, nja går i val och kval om jag ändå inte ska följa med på träffen, att man ska vara så velig Fundersam

karins
0

Kom med vetja Morgan, så blir vi lite flerGlad

MelindaS
0

Ja Morgan kom till vår kattfikaträff! =) Hade varit jätteroligt om du kom!

Ja vad vill ni jag ska ta med mig? Det går bra vad som helst för min del. Någon önskan så säg bara till så ska jag se om jag kan fixa det. =)

Vi ses och hörs! Nu ska jag gå och pussa lite på mina katter! =)

Kramar

karins
0

Jag gör något med äpplen i !

siberlina
0

jag  hoppas   ni får trevligt  på katt  träffen

Hawknestgrove
0

Hm…. just nu så sitter ni väl och klämmer kladdkaka så det sprutar ur öronen…Blir riktigt avis…. Tror jag får baka en i morgon och trycka i mig själv…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0

hihi nej Gunilla det är näsyta helg:P

Hawknestgrove
0

Ja, förlåt….. trodde det var fför att fira hittekattens dag…..

MorganP
0

Jag kan nog komma på kattfikat, hinner dock inte baka något men ska höra med någon tilverkare om de kan baka något, annars köpe.. Eller någon med något annat förslag?

Anniii kan jag åka med dig mot bensinersättning självklart :-)

Trevligt med omväxling!

karins
0

Ja just det bensinpengar! Hur mycke kakor ska vi trycka i oss ;-)

MelindaS
0

Vad trevligt att du kommer Morgan! Du behöver inte baka. Det går lika bra att köpa. Annars har vi nog massa kakor ändå att smaska på så det räcker och blir över, så det skulle gå bra om du kommer utan något också. =) Men visst jag älskar fika så jag kan trycka i mig massor av kakor hehe. =)

Kramar Melinda och kks-kisarna Prince, Lizzie och Ronja!

Naquita
0

då blir vi några stycken ändå ju:D

anniii
0

Självklart kan du åka Morgan! Jag hämtar upp dig på vägen till Karins. Vi får höras om tiden. Tror att jag sa tjugo i till Karin så halv hos dig kanske. O just det, vägbeskrivning! Eller om vi tar där vid parkeringen nedanför husen, dit hittar jag.

Naquita
0

*putteliputt*

vad tar alla med sig?

karins
0

Äppelsockerkaka med kanel.

Naquita
0

ååh MUMS..haha räkna med katter o en hund som tigger*fniss*

anniii
0

Ett slags vaniljbulliknande bakverk på långpanna.

MorganP
0

Precis kommit hem men jag får fundera under morgondagen vad jag tar med mig. Hur många blir vi?

anniii
0

Jag har ångrat mig tror jag. Det blir nog kärleksmums!

Naquita
0

ååh kärleksmums e min favvo..o chokladbollar som jag försöker få melinda att göra/köpa hihi

morgan vi blir 5 stycken:)

anniii
0

Jag kan göra chokladbollar som Morgan kan ta med sig.  Om ingen röstar emot så bestämmer vi det! Morgan, glöm fikat och koncentrera dig på Djurshopen! Skrattande

Naquita
0
MorganP
0

#42 Generad Oki hög tass men inte djurshopen jag gör just nu utan komma ifatt med returer efter kks-bladet samt uppdatera så mycket jag hinner med adressuppgifter etc *suck* :-( Än en gång tass Anniii, då släpper jag det och följer med som bihang Flört

Nåväl, tillbaka till returerna (läser dock emellanåt hittekatter) 

Edit: Något bör jag ju ha med mig, något som kan passa till det som redan finns etc. Ja, jag är dålig på sådant här men som sagt något…

karins
0

Va har det kommit kksblad i retur?

Kärleksmums bakade alltid min Mamma, det är mums!

Hawknestgrove
0

Alltså, kärleksmums, vad är det?

anebit
0

Ja, snälla kan vi få recept på kärleksmums?

MorganP
0

#45 Om man får returer, yepp men tråkigt att få :-(

Hawknestgrove
0

karins
0

#46 Min mamma kallade dom för moccarutor eftersom det var lite kaffe i dom. Har ni ingen bok med kakrecept? Väldigt vanligt att den finns med.

Tråkigt Morgan med alla returer! Skickar du iväg dom igen eller stryks dom från listan?

karins
0

Ja men titta där, Gunilla har hittat receptetGlad

Hawknestgrove
0

KArin, kolla länken jag la in där har du receptet!

MorganP
0

#50 självklart skickas de som på nytt för de vill ju ha info om KKS samt förhoppningsvis ge en, mindre eller större gåva till verksamhetens katter. Många anmäler numera sin adressändring vilket är mycket viktigt!

PS! Nu föll en prydnadssak i golvet och gick hädan, ibland vill man inte ha f d förvildade katter som har kul så länge husse sitter vid datorn och inte har koll på dem :-(

karins
0

Uch då en massa extra jobb med kksbladen för dig.  

Blommkrukor prynadssaker det är mycke som går hädan. här är det mesta inlåst i glasskåp i min bokhylla!

karins
0

Gunilla!  jag har min mammas gamla recept på moccaruter. på senare tid är de omdöpta till kärleksmums!

MelindaS
0

Jag vet ju inte vad jag ska ta med mig. Jag har nog ändrat mig ett hundratals gånger nu. =) Något förslag på vad ni är sugna på? Ses imorgon!

Hehe min Prince har nog rivit ner det mesta som finns att riva ner i min lägenhet. Han tror fortfarande att han är en liten kattunge som får plats överallt. =) Nu har han fått en kompanjon i Ronja också. Tala om att de samarbetar när de hittar på hyss här hehe.

Nu ska jag ta hand om lilla mammakatt och ge henne mat och sedan plugga lite till mina tentor om två veckor. Läser om lagar just nu. Naquita jag ger mammakatt avmaskningsmedel nu så du vet. Jag fixar det till henne. Ska försöka ta lite kort på henne idag. Hon är så smal lilla gumman.

Kramar

Naquita
0

ja usch hon har blviit väldigt mkt smal på bara några dgr! förhoppningsvis för att människor slutat mata henne så hon inte löper igen och äter för lite p.g.a det=/

du e en pärla Melinda!

Naquita
0

Jaha, då blir det 6 katter ni får njuta av imorgon. kommer en liten bäbis hit alldeles strax:) henne kan ni läsa om under " alldeles strax"

Engla
0

Ha det så mysigt på fikat. Hade gärna kommit, men det blir för stressigt.

Naquita
0

men suuck. kommer te jobbet och får veta att vi ska på kalas idag=// tyvärr måste jag ev. ställa in vårt fika=( visste inget alls om detta kalas, ibland blir man irriterad!! men men, det är min vårdtagares mormor som fyller år tydligen så vi måste gå=( ska försöka få reda på tid, e de ikväll e de ju lugnt  men annars blir de taight! kulatt man får veta sånt i förväg..lr inte=/

återkommer:((((

Naquita
0

kan ni imorgon runt 11tiden, eller nästa helg??

jag som såg fram emot detta så mycket=//

karins
0

I morgon kan inte jag…bättre nästa lördag för mig! om jag inte kan avboka morgondagens program. Får höra hur de andra har det. om de är inne på hittekatter än?

Naquita
0

vi får se..ååh så typsikt=(

anniii
0

Jag kan inte heller imorgon. Nästa lördag är osäkert, ska kanske iväg då.

Typiskt att kalaset var just idag…

Naquita
0

ja, och jag fick inget veta iförväg heller..sådant e så irriterande!!! men jag kan som sagt vilken annan dag som helst, ska ta upp det med föräldrarna idag att jag vill veta sådant här i förväg, så det slipper bli krockar!

jag kan både i veckorna o helgerna..nästa söndag går oxå bra bl.a

MorganP
0

Synd att det inte blir av. Nästa lördag vågar jag inte boka upp med anledning av torget.

Naquita
0

nästa söndag känns ju mer aktuellt då?

karins
0

Det kanske finns någon dag alla kan, vi får väl kolla upp, Finns det någon vanlig veckodag som går bra, jag kan måndag onsdag fredag.

anebit
0

Så synd att det blev en krock med erat kaffekalas.

Karin, Moccarutor har jag bakat i alla år, visste inte att dom hade ett smeknamn……Skrattande

karins
0

Ja visst hette dom Mocarutor. om man tittar i kakboken 7 sorters kakor heter de just Mocaruter. Men kärt barn har många namn. För visst är de goda!!

Engla
0

Ajdå, trist att det inte blir av. Ni får komma fram till ett nytt datum, så kanske jag hänger på.

MelindaS
0

Tråkigt det inte blev av. Men vi får bestämma nytt datum! Jag kan på måndag har skola då fram till kl 10 men efter det kan jag sedan när som helst, dock kan jag inte på tisdag, onsdag kanske jag måste jobba och i så fall kan jag inte men blir det inte så så kan jag när som helst på onsdag, torsdag har jag skola fram till kl 15.00 men efter det kan jag, fredag kan jag när som helst på dagen, lördag kan jag på dagen dock inte kvällen och söndag kan jag när som helst på dagen. Det var vad jag kan nästa vecka! =)

Kramar

Naquita
0

söndag funkar för mig med..vad säger ni andra?

Alexej
0

Och vem åt upp alla smaskiga bakelse nu? Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

karins
0

Mina sönerFörvånad

MelindaS
0

Japp söndag blir jättebra för min del! Fått reda på att jag jobbar kl 7-12 på onsdag så det är bara en kort dag så jag kan efter kl 12 på onsdag.

Kramar

Naquita
0

haha Karin kan du söndag? morgan, anni,engla?

Engla
0

Nej, jag kan tyvärr inte på söndag heller. Vet aldrig om jag kommer att få jobba, dessutom är jag bjuden på 1-års kalas.

MorganP
0

Kan inte på söndag.

karins
0

Kan inte på söndagar!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.