En god gärning till!
För ett tag sedan fick vi in en jättevacker vit honkatt till katthemmet där jag jobbar, av den otroligt dumma anledningen att ägaren tänkte avliva henne för att hon är för busig och jobbig. Katten heter Lucy och är ca 10 månader och född runt mitten av september. Självklart är hon busig.😕
Jag och mamma har nu bestämt oss för att vara jourhem åt henne för att sedan adoptera henne om allt går bra med våra katter😍
Otroligt vad vacker hon är! Hoppas att det går bra hemma hos er! ❤️
En riktig skönhet! Hoppas det går bra med era katter!
Man undrar vad folk tror att en ungkatt innebär? De ska ha kattungar, men är inte förberedda på vad det innebär 😈
Medarbetare Hittekatter iFokus
Hon är fruktansvärt vacker och gosig :) det går jättebra med henne så vi kommer adoptera henne och här får hon bo tills hon dör, inte tills hon är för busig.🐱
Man kan verkligen undra hur den människan tänkte där, skaffar kattunge och tror att den ska vara lugn jämt?
Du det var en stilig kisse detta! Så bra att ni tagit er ann den! Håller tummarna att allt går fint!
Vad ledsamt det är när folk vill ta död på en ungkatt för att den är frisk och full i bus. Tänk om sådana människor kunde hålla sig till plyschdjur istället!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#4 Jag håller med. Alla djurungar (och människoungar med för den delen) är busiga, bråkiga, hemska och helt underbara. Det bör man ju veta kan man tycka…
Så vacker!! Lycka till :)
Jag sa faktiskt åt denna människa att inte skaffa en till katt för det är uppenbarligen ingenting för henne. Jag blir så arg på sådant :/ en frisk, vacker och go katt som Lucy höll på att gå ett tråkigt öde till mötes pga denna människa och det tål jag inte. Därför kunde jag inte låta bli att säga det.
Tack för alla lyckönskningar :)
#8 Ibland får man faktiskt säga exakt vad man tycker, även om det inte är i så artiga ordalag.
Medarbetare Hittekatter iFokus
#9 Ja det får man, visst det kanske inte var så artigt men det var ändå hela sanningen i vad hela personalen på katthemmet tycker, bara det att jag är den enda som sagt det till henne då jag tyvärr vet vem det är eftersom hon bor i samma område som mig..
För någon vecka sedan fick vi in en katt som räddades från att bli skjuten i en kartong bara för hans matte hade dött i någon sjukdom och det var väl ungarna som inte ville ha ansvar för katten. Vad finns det för folk egentligen? jag har hört så många sjuka historier sedan jag började på katthemmet :(
Men det är väl konstigt att alla katter med lite mer attraktivt utseende alltid får hem så fort. Borde man inte, om man utger sig för att älska katter, ta hand om den katten som ingen annan vill ha och som då behöver ett hem mest. En vit blåögd långhårig katt borde ju kunna få hur många intressenter som helst.
Men jisses ta reda på fakta innan du kommer och låter som att vi ville ha henne för att hon är fin…….
Den enda som visat intresse sedan hon kom till katthemmet är en brud som inte har råd med en till katt och det vet vi eftersom vi på katthemmet känner henne, hennes bästa kompis dessutom säger att hon absolut inte har råd. Hon själv säger också att hon inte kan betala 1000 spänn på en och samma gång för en katt utan ville delbetala.
Nu råkade det bli Lucy och det är INTE för att hon är vit, blåögd och långhårig.
Hade lika gärna kunnat ta hem en svart katt, vilket vi har hemma. Vi har även en svartvit. Vi väljer katt på personlighet & Lucy ska inte komma till någon som vill ha henne som en fin prydnad för att hon är vit och fin.
Jag tvivlar på att hon hade behövt vänta längre än alla de svarta/svart/vita katterna ni har på katthemmet, om ni hade satt ut henne på annons. Om jag inte minns fel så var det väl du som också plockade hem en maskad kattunge från katthemmet för ett tag sedan. Också en eftertraktad färg.
Och nej, jag är inte intresserad av katten. Har redan fullt med katter som fått stanna för att ingen velat ha dem. Inte tusan är det några vita eller maskade katter.
Tänk att man inte kan göra en tråd om något positivt utan påhopp, tror jag skiter i iFokus igen.
Jag jobbar på ett katthem för att hjälpa katter av alla slag dag ut och dag in och får skit för att vi tar hem en vit katt och för att jag kärade ner mig i min Oskar, inte för hur han ser ut, utan för hur han är som katt.
#14 Släpp det bara och låt det rinna av dig. Det kommer alltid dyka upp kommentarer som man vill slippa. Inte så lätt men nödvändigt. 🤗