Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 636 ggr
Destany
0

Zorro rymmarkatten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu hade det gått ca 2-3 månader innan Zorro försökte smita ut genom dörren.. så jag hade börjat slappna av.. men idag smet han igen o det kunde slutat illa ett av fönstren var öppna i trapphuset o det märkte ju han.. jag blir så frustrerad på honom att han inte kan hålla sig inne…känns som om han inte trivs när han tar varje chans till att springa ut..har inga problem med puma o hon var ändå utekatt när jag fick henne ( Hemlös kattunge) hon går inte nära ytterdörren…varför gör Zorro så.. han e en problem katt… ett bevis på att kattungar ska vara 12 veckor när de lämnar sin mamma.. han var 8 veckor…jag har fått kämpa med honom hela hans tid här han bits o anfaller utan anledning o nu har han börjat rymma igen.. varenda gång det ringer på dörren så måste jag ta upp honom i famnen o där vill inte han vara..

Ps . tro nu inte att jag inte älskar honom.. det gör jag av hela mitt hjärta! han o Puma e mitt allt!!

rulda
0

Jag vet exakt hur du har det. Det är jobbigt när man har katter som vill rymma.
Men tro inte att han intre trivs hos dig! Han kanske bara är nyfiken om vad som finns bakom dörren. Katter tycker inte om stängda dörrar som vi alla vet.
Har du funderat på att sätta upp någon form av nät eller galler så att han inte kommer fram till ytterdörren? Eller börja seleträna honom så ni kan gå ut tillsammans?

Eller så försök att vara bestämd. Inte bara när han försöker smita utan även när han gå fram till dörren.
Jag har lärt Toker det att när jag säger "nej" men hög röst så slutar han… i alla fall oftast och med vissa saker.
Håller tummarna för dig och kisse!

Hawknestgrove
0

Gissa vem som alltid försöker snika sig ut här hemma? Arne, förstås! Spelar ingen roll om han är i kattgården med fönstret öppet in, går någon i dörren, så är han som en pil framme och vill försöka rymma ut!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

Stina brukar rymma ut i trappen här! hon älskar att rulla sig på golvet i trapphuset. Men hon har aldrig varit ute och är 8 år. Skulle tro att hon får stora skälvan om hon skulle komma ut i stora vida världen.

rulda
0

Katter tror att gräster alltid är grönare på andra sidan. Det är en sak som är säkert!

maggan47
0

Jag har Timjan här, som alltid försöker rymma, snabbare än blixten är hon, vilket har till följd att jag som bor i radhus har en innätad altan, grind ut från den, som tack och lov är stängd, men räcker ju med att hon sover på altanen 2 nätter i veckan, ändå går jag runt altanen och lyser, innan jag stänger för natten, inte ett pip, utan kurar i någon gömd hörna, jätteglad på morgonen näar jag öppnar, eller framåt 3, när jag undrar varför hon inte lever rövare Maggan47