Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 621 ggr
assar_master
0

påkörd

min lilla katt sigge som är en huskatt. vi fick han för att ägarna tänkte avliva min lilla sigge. men nu är han 5 år gammal och blev nyss påkörd. jag fick ett mail att han kört på min katt 4 dagar efter det. han visste vems katt det var och då började jag undra om det var avsiktligt. han sa inte var eller något. inte ens vem han var.

Lena
0

Så tragiskt! Hur gick det, avled kissen? Knepigt att personen som körde på din katt skickade ett email flera dagar efter att det hade hänt? Hur kunde personen ifråga känna till din emailadress?

Tyvärr är det oerhört vanligt att katter blir påkörda. ca 50.000 katter dör i trafken eller försvinner utan att man vet vad som hänt dem varje år.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jenna-Gun
0

Men o så tragiskt.

Fick du inte hem din kisse så du kunde begrava den..

Hur visst den som mailade dej vems katt det var.

Verkar skumt.

Kram till dej

Jenna

Sidentass
0

Så sorgligt, så tragiskt..hela historien låter märklig dock..hur kunde han veta din mejladress..och varför dröjer man så länge med att meddela dej om en så viktig sak…

Sidentass

assar_master
0

min kisse överlevde faktist han kröp hela vägen hem till min morsa och där efter togs han till vetrinären. han trodde då att han skulle dö. men han överlevde han är tjock och har en klump vid bakbene som är vätska blandat med blod som lagt sig. men så länge han i nte lider ska han få leva. han ska sen få flytta ner till sthlm till mig. då får han bli innekatt.

han visste min mail för att personen känner mig. jag har inte anmält han men ska om sigge dör pga det. men jag har smällt till han.

Lena
0

#4 Det var ju tur att Sigge klarade sig. Nu har det ju gått så pass lång tid att faran bör vara över. Kan nog vara klokt att han blir innekatt. Tyvärr finns det ju så mycket faror därute.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Jag skulle anmäla ändå. För dels gör man det när det är färskt i minnet, samt så fattar personen att man ska stanna, kontakta ägaren med mera. För Sigge kunde lika gärna ha dött. För hur många fler katter har personen kört på och som kanske dött. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

Ja, anmäl. Nu får vi hoppas, att lille Sigge kommer att klara sig från framtida men!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Denna kommentar har tagits bort.
assar_master
0

jo kanske det.

men jag vill nu bara koncentrera mig på hans hälsa

essut
0

Tycker du ska anmäla honom på en gång. Tänk om han gör så med andra katter oxå?

Stackars SiggeGråter

assar_master
0

Flört idag har min sigge lyckats att hoppa upp på pianot för första gången sedan påkörningen

Lena
0

#11 Det låter ju hoppingivande att han börjat hoppa igen. Skönt att höra.

//Lena

assar_master
0

japp,det var det. han har blivit lyft innan dess