Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 627 ggr
Engla
0

Usch!

Jag finner inga ord. Hon borde läsa på riktigt ordentligt!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

essut
0

Jag läste det och blev så arg. Vilka människor det finns.

Engla
0

Sannslöst. Och Aftonbladet publicerar receptet! Kanske är det någon som tar efter?

modellflickan
0

#2 Det tänkte jag med. Smaklöst!

Sidentass
0

#2 Ja..hur i hela fridens namn kan man sitta o publiciera ett dylikt recep`??? ruskar på huvudet o blir både arg o förtvivlad..suck

Hawknestgrove
0

Ja, vissa djur vill jag bara inte äta,av helt etiska skäl. Eftersom jag bor nära norska gränsen, så kommer det ibland på tal om, att man kanske skulle in till HAlden och köpa valkött. ÖVer min döda kropp. På Nordby MAxi Mat säljer de skallerormskött. 900 kr/kg. Skulle inte äta det även om jag fick betalt i samma summa. Sedan, så tillhör faktiskt katter oavsett om det är ras, hus eller riktiga vildkatter, som kanske finns någonstans i världen, rovdjuren. Rovdjur äter man inte. Punkt slut. Tvivlar på, att det är så fattigt i Australien, att de måste äta katt…..Att Aftonbladet dessutom nästan gör sig lustiga över det, tycker jag är skamligt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Men fy FN!  Hur kan Aftonbladet  publicera något dyligt?  Usch nu kommer väl katthatare att börja jaga katt och sälja till mat.  Jag är ledsen och mår illa! Gråter

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Engla
0

Och här uppmanar Expressen att man ska äta katter! Men vad är detta?

modellflickan
0

Men vad sjutton!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Engla
0

Ja, jag säger detsamma! Sjukt. Och de ska vara objektiva!

karins
0

Fy farao jag mår illaGråter

Annizen
0

Vidrigt

Hawknestgrove
0

JA, men läs hela artikeln ända till slutet i Expressen…….Det kommer en namninsamling……

Engla
0

# 12 Bra med namninsamling! Men jag tycker ändå att Expressen uttrycker sig konstigt.

Ankie
0

Jag läste oxå detta, vad är det som håller på att hända? Detta är ju inte klokt, recept och allting. Ja men precis vad jag tänkte #6 nu blir det väl jakt på katter snart som det blir på älgar.

vargmamman
0

jaha så u kommer fler katter gå till ödes:(..gissa va folk kommer bli nyfika..blää säger jag finner inga ord..usch fy:(

martdat
0

väldigt frovocerande att publicera sånt… fyy

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Ja, men då kommer vi till pudelns kärna. Skall vi göra, som i vissa länder, cencurera vad som skrivs? HAr inte folk rätt att få veta objektivt vad som sker? Med det säger inte jag att det är rätt att upplysa om sådant, utan att det kanske är bättre, när allehanda såna saker inte tas upp alls. Ta exempelvis pyromani. Ju mer som skrivs, desto mer tuttas det på. I exempelvis Ryssland eller KIna kniper man om det. Vilket är bäst? PResonligen så tyckte jag Aftonbladets artikel var vidrig, den försökte vara putslustig. Expressens var däremot mer saklig och upplysande.

Engla
0

Men jag tycker fortfarande att Expressens rubrik är fel. Det ger fel budskap. Aftonbladets länk kommer jag inte in på. Förmodligen är det min knasiga dator som strular!