Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 402 ggr
supermoccine
0

Knasig dröm

Jag drömde inatt att jag bodde kvar hos min far och att de mittemot hade blivit världens kattsamlare. Vi försökte ta hand om och ta hand om, men det kom hela tiden fler, samt att två machogubbar som jobbade i någon sorts kiosk/verkstad-aktig grej hade två katter under soffan bundna runt halsen med ett rep. Dessa räddade vi också. Sedan verkar det som om vi lät de intagna katterna gå ut om de ville för det blev en massa sjå med vilka som var "våra" och vilka som forfarande bodde hos kattsamlarn mittemot. Knasdröm.

De som bodde mittemot där förut gjorde en mycket knepig sak på riktigt. De flyttade från Uppsala till Göteborg och lämnade katten till den som hyrde lägenheten av dem, vilka knappast brydde sig om henne. Hon brukade vara ute och sådär totalhungra efter kel och uppmärksamhet. Som jag har förstått det har hon fått flytta till några andra i området nu och är inte lika hungrande utan mer normal i beteendet. Skönt. Det knäppaste av allt är att de som flyttade köpte en kattunge när de kom till Göteborg. De flyttade lite på prov först för att se om de skulle få jobb där och vi antog att de skulle hämta katten sen om de valde att stanna, men nej, nej, de skaffade en ny istället.

vanessa
0

FNiss, vilken dröm. Tror du ska ta en paus från denna sida :-). Fast det vill jag givetvis inte. Men ibland blir det lite mycket allvar här. Så läs gärna trådarna som inte bara tar upp allvarliga saker. Speciellt innan du ska sova. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Faxlin
0

haha, tror att alla omplaceringar och alla ärenden har satt sig på din hjärna. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

supermoccine
0

Det senare stycket var alltså inte dröm. Mjo, tror jag drömmer konstigt för att jag mår lite tjyvens just nu :/ Har mått illa nån eller ett par veckor och huvudvärk ett par dagar..

Alexej
0

Ta hand om dig! 

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

supermoccine
0

#4 Tack ^^ Jag tar det jäkligt lugnt. Ska kravla mig iväg till hälsokosten och se om de har Probioplex eller något annat med snälla tarmbakterier enligt tips från sjukvårdsrådgivningen.