Kattunge i Hammenhög
Hej!
Jag heter Maria och är ny här. Har läst en massa, men inte skrivit själv.
Jag fick nyss ett samtal från en kompis hemmahörande i Värmland. Hon semestrar i Skåne och är för tillfället i Hammenhög. Vid hotellet där dom bor har dom hittat en kattunge på ca: 10 veckor. Dom har hört runt och fått reda på att den har varit där ett tag, att ingen äger den och att dom ska ta dit nå´n som kan skjuta den… Dom har ingen möjlighet att ta den med sej och jag har ingen möjlighet att hämta hem den… Jag ska resa bort imorgon och vara borta i två veckor. Ska lämna mina egna fyra katter på kattpensionat, för jag har ingen som kan passa dom hemma.
Jag har gett henne numret till Aaron i KKS, som har telefontid mellan 16 och 20, så det dröjer ju ett tag innan dom kan få tag i honom, med tanke på att dom inte stannar i Hammenhög så länge (några dagar, sa hon). Vad kan man mer göra??? Stackars liten…
mvh Maria
Hej!
Du kan be henne ringa mig imorgon!
Hälsningar
Aaron, KKS
Vad bra att du var här! :-) Tack!
Hon fick numret som står på KKS hemsida och telefontiderna; 16 - 20.
Har läst nå´nstans att du bor i Ystad, eller har jag vimsat till det alldeles? Jag bor i Trelleborg.
mvh Maria

Hoppas att någon kan ta sig an kissungen..

#2 Aaron bor i Ystad så du har inte vimsat till det ;-)
Kan berätta att ett stödhem finnes för den lilla stackaren! De som jobbade på resturangen hade sagt att det var en "vildkatt", som var aggressiv, de skulle kontakta jägaren som skulle skjuta den!
Den var inte alls någon"vildkatt" Hon som ringde mig angående den, hade två barn som hade pysslat om den och klappat den! Bad hon hälsa från mig till resturang-gubben att han skulle inte ens tänka på att röra katten! *GGRR*

Visste inte att det fanns vildkatter i sverige
En del är verkligen okunniga när det gäller katter! Vildkatt anfaller resturang ägare…kunde varit en tokig rubrik i någon tidning! Nåväl skönt att lilla kisen är räddad nu!
Hej!
Hur gick det med den lille krabaten, fick ni tag på honom/henne? Har varit bortrest och inte haft tillgång till internet.
mvh Maria

oj. det är ju inte ens 10 minuters bilfärd hemifrån mig!!! hoppas det ordnar sig för kattungen
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Den här tråden har jag missat. Vilken tur att det ordnade sig och att kissen nu finns i stödhem. Det är underligt hur vissa personer får allt vad katter heter till att vara vildkatter som ska skjutas pga sin aggresivitet. Man skulle kunna tro att de rör sig om stora tigrar.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vildkatt (ca 10 veckor) anfaller resturangägare…kunde varit en tokig rubrik i någon tidning . Helt befängt.
Tur att kissen får hjälp
Kram Jenna
Hur har det gått? Jösses, så farligt, håller med jenna här…. Mitt i allt eländet, skulle inte du kunna göra ett bildkollage av detta? Så vi fick lite att skratta åt i allt eländet……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vilken tur att det ordna sig för lillen!
#6, 10 Haha det skulle man sätta in i tidningen!
Hur har det gått för denne lille? mvh Maria