Utmattad...
Efter att pratat i telefon i 4 timmar i sträck är jag alldeles utmattad och det snurrar i huvudet. Anmälningar om kattungar, kattungar i mängder. I ett fall var det en äldre karl som försökte stänga in kattungar under en husgrund så dom skulle svälta ihjäl. Grannen försöker få in dom och få dom därifrån. Två skygga kattungar kom in akut från Västerås ikväll. Så hälsning till Stockholms Katthem och KKS Västerås - jag klämde in dom. Jag nästan använde skohorn!!

Ni gör ett bra jobb i Örebro katthem. Vilka människor det finns man blir så ledsen..
#1 På landsbygden kan dom vara riktigt grymma emot katter. Vi fick nyligen in en tam hittehona som lagt 3 ungar ute. Där hade grannarna kommit överens om att om den ena grannen kom och sköt katterna skulle han få skjuta ett rådjur på den andres mark. Nu torka den steken inne för samtliga finns hos oss nu!

Men herre gud vad hemskt.. man blir mörk rädd ju..
Apropå honan med de 3 unganrna. Ungarna är bara 10 veckor gamla och honan är mycket långt gången med nästa kull. Sparkar för fullt i magen. Vissa honor är riktiga frögurkor och det kan gå snabbt med att det blir en hel koloni.

Så mycke elände det finns, och lika många knäppa människor. Ja den rådjurssteken kan dom glömma nu!

Usch, stackars dina öron, men verkligen stackars katter. Fast de ni lyckats klämma in har nu fått omstart på livet. Så för dem är allt bra.
Det är fruktansvärt hur folk behandlar djur. Det får mig att bli alldeles tom. Vilket jag blir när det är för mycket känslor i mig. När jag passerat ilska, sorg, och andra känslor. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.