Få bort katthår
Hej alla!
Min soffa har klarat sig rätt bra hittills men nu börjar det kännas som att den börjar bli lite väl lurvig. Dammsuger den en gång i veckan men hjälper inte så mycket. Finns det någon som har nåt bra tips på hur man får bort envisa katthår?
Är den i tyg? Testa att stryka över den med diskhandskar på händerna.
Har läst att man kan använda en sån där disksvamp och dra med den hårda sidan, den brukar vara grön har jag för mig.
Jag brukar ta den där borsten man har till dammsugaren och vänta på den så den ser ut som ett litet sammsugarmunnstycke. Då försvinner päls väldigt bra från tyg tycker jag :)
Mvh Linn
Jag har ganska nyligen införskaffat denna http://animail.se/magiccoat-hair-remover.html och den funkar kanon för oss (som har ragdolls). En diskhandske brukar också vara effektivt annars.
Diskhandskar är jättebra (även om det kan variera lite mellan olika sorters diskhandskar).
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Vi har en gummiborste som är mycket effektiv. Både på möbler och kläder.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
På ett katthem hade dom en disksvampsliknande grej. När man drog med den så tog den med sig allt hår! Den var jättebra till att rensa bort hår på kattträden. Säkert jättebra till soffor också då ;)

En fuktig wettex-trasa funkar kanon för att få bort hår från klösmöbler, fåtöljer, soffor och mattor.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Jag brukar använda min vanliga klister klädrulle, måste ju ha en till kläderna så den använder jag för det mesta till allt med katthår.
Ja, inte till katterna själva men det hade varit bra om det också hade gått!😉😃
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Köp en "Nyckelpiga" av Sörens matte Nalle! Det är en helt suverän gummiborste som får med sig det mesta!
#9 Låter intressant!
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Fuktig Wettextrasa eller möbelmunstycket till dammsugaren fungerar alltid.
Medarbetare Hittekatter iFokus
En sån här klädborste är också suverän!
http://www.supercat.se/palsvard-katt/kladborste-1.html
#13 Visste inte att de fortfarande tillverkades. Tack för tipset för de är bättre än tejprullarna.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Har en likadan och är jättenöjd med den. Fast den börjar bli utsliten nu 😃
#12 Verkar vara lite samma princip som den klädborste av gummi som vi använder förutom att denna var mycket trevligare i sin design.