Bra sagt!
Såg en annons på Blocket nyss och fick mig ett gott skratt =) En katt skulle säljas för 2500:-, raskatt utan stamtavla. Längst ner skriver annonsören;
Pruta kan ni göra på Bilar
Hahahaha!! BRA sagt! =)

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#2 Ja usch.. Jag hoppas hon är kastrerad förstås.. Men det var ändå ett bra svar på tal mot prutare.
Tänker på att denne uppfödare som det står om på kattforum kanske skulle ha anmält detta? Om det nu var så tydligt framkommet att det var avelsförbud på henne borde detta ha skrivits in i kontraktet kan man ana.. Håller det juridiskt eller? Iofs får dte ju inte kattkullen ogjord..
Jag la in tråden på olika kattsajter. Det är verkligen dags att ändra på vissa lagar. Det måste vara möjligt att kunna ta tillbaka sin sällskapskatt med avelförbud, när den sedan får kull efter kull. Men tydligen är det "lagligt".
Men det andra tyckte jag också var bra skriven!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Man får inte ta den tillbaka alltså? Varför har man överhuvudtaget kontrakt då? Det är ju mer bara en rådgivning för hur man ska sköta djuret.. Dumt..
Ja, på det sidan finns mycket att ändra. Som jag har fattat det är avelsförbud inte bindande, men du får sedan inte registrera kattungarna (bara säljer på Blocket).
#4 I sådan lägen skulle det vara bra med tidig kastrering som i USA. Fy sjutton vad arg man blir när man läser om sådant. Med min annonsgranskning i färskt minne så verkar det vara satt i system att många avlar på det där sättet.
#0 Håller med dig annars om att det var bra skrivet.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#7 Efter din artikel här har jag kikat lite extra på de dyrare katterna - jag tror 90% är Norsk skogkattsblandning!! 
#8 Ja det verkar ha blivit en riktig modefluga.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja Jossan, och de seriösa uppfödare inom N.S. har otrolig svårt att hålla sina priser.