Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 758 ggr
martdat
0

Vissa människor,, arg..

Var i går och hälsade på min farmor som bor på äldreboende,, det har tidigare funnits två katter där, en fick avlivas har det sakts vet inte varför,,

Satt ute med farmor och några pensionärer till, då kom en av de anställda så jag passade på att fråga var den andra kissen var , har inte sett den på länge,,, näää, här finns ingen katt sa hon,,, JOOO sa jag för den är sköldpaddsfärgad med mycket vitt och bor på plan två, tillhör en boende,,,(vet detta då min plastmamma jobbat där) Javisst! säger tjejen men den försvann i höstas! lika bra det!!!

VAAA!! hur menar du nudå? sa jag, jo det var många som inte gillade den för de kunde få katthår i sina lägenheter sa människan då,,,, (Det finns ca 20 platser där så det är inget litet boende) Det är väll bara att stänga dörren om sig då sa jag med HÖG röst, jag vart förbannad,,, säg det lite högre sa hon och nickade mot ett par lite längre bort, Gör jag gjärna sa jag! fyy XXX, Ok om ägaren inte klarade av kissen ordentligt men vadå, LIKA BRA ATT DEN FÖRSVANN, nu är jag upprörd, jag var så upprörde igår att jag åkte därifrån…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Det var en skral och tråkig inställning. Det finns många vetenskapligt gjorda undersökningar som visar vilket värde kontakt med djur har på äldre människors hälsa och välbefinnande. Synd att inte personalen inser detta. Här i Sverige är det tyvärr vanligt med negativ syn just hos personalen. Frågar man däremot de som bor o äldreboende brukar det nästan alltid vara populärt.

I många andra länder har man dock kommit mycket längre.

Här är en artikel om nyttan av husdjur!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

Ja , inte förgyllde det min dag direkt,, ska gå och jobba lite nu…. där är de djurvänner iallafall,,,

vanessa
0

Usch vad tråkigt. Att personal och säkert någon sur idiot inte inser hur bra det är med djur inom vård. För allergi drabbar inte äldre, se slapp det. Och kattpäls… som du sa stäng dörren. Alla får saker som de roas av, som TV, data, knyppling eller liknande. Men inte djur som verkligen förgyller livet.

En sak du kan göra, som en liten fuling, är att låta den lokala hundföreningen komma dit då och då så de i varje fall kan njuta av att klappa och umgås med hundarna. Sedan låta katter komma som inte har några problem att åka runt och hälsa på folk. Efter ett kanske folk inser att djur är en välsignelse.

På ett hem i närheten där jag bor finns det en kisse. En som de vårdar med stor glädje, både pensionärerna och personalen. Personalen får skriva under ett papper när de anställs att de inte är allergiska mot djur.

Nu funderar de på att starta ett hunddagis också, för det är så många av de som jobbar där som har hund :-). Deras katter klarar sig hemma under dagen så de slipper dagis. När de tar hundarna till jobbet så är pensionärerna så lyckliga. Och vad mer kan man begära. Lycka, det ska alla få tycker jag, och en vän i päls, finns inget bättre. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

martdat
0

hehe, ja Vanessa, min Kerstin har inget emot att vare sig åka bil eller titta på nya ställen,nu har vi dessutom börgat öva på koppelpromenader,,, funkar bra, bara jag får på selen, det gillar hon inte,,, kanske ska ta en sväng förbi nån dag,,,,,

Det här med att inte anställa alergisk peronal ventilerade jag mig lite om i i tråden Katten åkte ut  från hemmet….OBS, inget illa mot alergiker men katten ska ju inte flytta,,, Generad

Hawknestgrove
0

Verkligen en trist inställning…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vanessa
0

Då är din Kerstin en perfekt katt för sådana turneer. Skulle glädja folk i massor. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.