Ifouks skadad?
Satt och läste den här artikeln http://www.expressen.se/gt/grovt-vanvardade-djur-pa-misargard-i-varberg/ och allt jag kunde tänka, jaha de katterna lär bli avlivad. Är man iFokus skadad eller har man bara blivit upplyst? Stackars katter 😕
Är katterna tama har dem stor chans till omplacering, är dem vilda är dock chansen stor för avlivning :/
#1 Misskötta och vanvårdade katter? Skulle tro att de är ganska vilda.
#2 jag fick en misssköt och vanvårdad katt, hon var jätte tam och kelig, bara för man skaffar fler djur än man kan ta hand om och inte ser hur illa djuren har det betyder det inte att man inte älskar sina djur… Oftast tror jag dessa människor inte mår riktigt bra och därför inte kan se vad dem gör med djuren :/
Här i Varberg? Fy fan!!! Ska försöka luska reda på vad som sker med katterna :((
För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?
#4 Vore toppen, funderade på vem man ska maila och fråga. (själv är man halmstad bo) 🙂.
Kontakta länsstyrelsen i Halland (veterinärenheten) samt polisen. De bör kunna ge upplysningar om katterna.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Skulle misstänka att det är det här ärendet: http://diarium.lansstyrelsen.se/Case/CaseInfo.aspx?caseID=1306419
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Har kontaktat djurskyddet och kattfoten och inväntar svar. Betvivlar att polisen kommer ringa utan nu gäller det nog att någon förening snabbt som attan ringer dem innan katterna är döda :(
För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?
En på kattfoten ringer länstyrelsen imorgon bitti.
#9 Bra jobbat! Då håller vi alla tummar vi har!!! ❤️
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#9 Jättebra! Hoppas katterna får överleva nu!
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det är så här det blir, när folk roar sig med att okynnesanmäla sina ovänner. Det är dessa djur som får betala priset.
Sorry var för snabb.
#12 Vad menar du?
#14 Jag menar att Lst måste lägga sina resurser på ogrundade anmälningar, istället för att kunna koncentrera sig på de verkliga vanvårdsfallen.
#15 Tack för att du klargjord 🙂 Det kan jag tyvärr bara hålla med om.
Här kommer beskeden om katterna: en är redan avlivad för att den tyvvärr var i ett så dåligt skick :( de som polisen beslagtagit har skickats ner till skåne eftersom polisen i Halland har det avtal de har. Kattfoten får dessa katter efter 2 veckor. Ytterligare 3 katter är kvar på gården. Dem ska kattfoten hämta till kattfoten med en gång. Härliga alla hjärtans dag nyheter från kattfotens katthem i Halmstad ^_^
#17 Tråkigt att en var så sjuk 😕 men underbart att kattfoten ska ta in resten 🙂
#17 Synd att inte Kattfoten kunde få katterna med en gång och även få betalt av Polisen för uppstallningen. Men det är bra att katterna kommer dit sedan i alla fall. Att de blir räddade.
Ja det viktigaste är att katterna inte bara avlivas i onödan. Om polisen bara kunde omhänderta 5 katter från platsen så måste ju de katterna vara väldigt trygga och sociala trots att de lever i misär. Nu menar jag inte att skygga katter skulle vara värda mindre utan det jag menar är att sociala katter är lättare att hitta hem till men tyvärr är ju även de som är lätta att fånga in de som mest riskerar en onödig dödande spruta. Skönt att det ordnade sig för katterna hur som helst.