hur är det
Jag börjar gymnasiet snart och ska kanske gå lite längre iväg så jag tänkte skaffa en katt till min etta som vi har tittat på. Jag undrar nu hur gör man för att ''få'' en hittekatt?
"få" är nog ingen bra fråga men vill du skaffa en pch är beredd på att husdjur kostar pengar så är det ditt lokala djurskydd/katthem du ska vända dig till. Bra att även tänka igenom att katter lever rätt länge. :) tror det fins de som kan svara på frågan bättre än jag men en hittekatt är sällan gratis och skulle en hemlös katt bara vandra in så får man ändå räkna medveterinärvårt och antagligen även kastrering bland annat.
För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?
Ja men är lite trött så jag vet inte hur jag skulle formulera mig ;)
men okej jag fattar :)
När Du kontaktar ditt lokala katthem eller förening får du alla uppgifter och villkor av dem. Här i Göteborg just nu ligger priserna på mellan 500- 1200 mig vetrligt för vuxen färdig (kastrerad, märkt, vacc, besiktad…) katt. Kan finnas andra priser som inte jag känner till.
Lycka till!