Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 710 ggr
mindra
2014-01-16 10:11
3

Hitte katt!

Vi har tagit hand om en "hitte katt" , nu har polisen skrivit över ägande skapet på oss. Jag försöker fortfarande hitta rätt ägare, då vi har en del djur redan & bor i lägenhet. Nu har jag hört att en liknande katt oftast vinter tid springer ensam & hungrig i veckor i området fast den har en ägare. Den är omärkt & okastrerad. Om det är samma katt så vill jag inte lämna tillbaka den. Då är han snart ute,vilsen & hungrig igen. Jag förstår inte hur man kan göra så mot ett djur. Jag har laglig rätt att placera honom till ett bra hem. Vad tycker ni?

Katthemsmatten
2014-01-16 10:38
7

Om det är som du befarar, kolla noga att det stämmer, så skulle jag försöka omplacera katten till ett bra hem om den inte kan stanna hos dig. Du är ju laglig ägare av katten i o m att polisen skrivit över den på dig.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Djurälskaren87
2014-01-16 14:12
2

håller med 1#

zorro2
2014-01-16 20:51
3

tycker du gjör helt rätt, nu har du dessutom lagen på din sida.

carlas
2014-01-17 00:54
4

#0, citat: _Om det är samma katt så vill jag inte lämna tillbaka den. Då är han snart ute,vilsen & hungrig igen.
_

Instämmer livligt! Du har såväl etik och moral som lagen på din sida. All lycka till! Skulle dessutom gärna se att katten stannade hos ngn som dig mindra men antar att det är mindre lämpligt för missen av ngn anledning. ❤️