Vikten av samverkan!
Tycker att man verkligen ska tänka på dessa ord som Lena har skrivit. Tänk på dom!! 🤔
För ibland kan man känna tröstlöshet då man känner sig helt ensam bland alla katter som behöver hjälp. Men bokstavligen drunknar bland katter som behöver hjälp. Hur många man än hjälper så finns där ännu fler som är i akut behov av hjälp.
Att få kommentarer från andra att varför hjälper man bara en o annan katt då det finns över 100.000 hemlösa katter som behöver hjälp, kan få en att börja gråta.😭
Men vem kan ensam hjälpa över 100.000 hemlösa katter? Inte jag!
Men tillsammans kan vi det!!😃
Tillsammans!!👍
Här kommer en bild på en hel liten kattfamilj som kunde bli räddade då flera personer hjälptes åt.❤️Ett underverk!
https://jazzans.wordpress.com/
Puttar för klokskap i #0 och #1. God fortsättning! 💋
men iblandt kan jeg inte låte bli at undra om ni verkligen vil ha hjelp da det verkar som man "väljar" vem man vil ha hjelp ifrån. jeg tycker det er absolut av störste vikt at katterna inte lämnas vind för våg, og at katterna for et bra permanent hem, og bra at katthemmen koller hemmen. og jeg forstår at ni er forsiktiga og måna om katterna då ni får se både det ene og det andre.
Även de små tingen kan göra stor skillnad..
Själv brukar jag köpa mat till katthemmet då och då, de blir alltid så glada :) Inga stora mängder, för jag har inte råd att skänka bort hur mycket som helst men ändå..
Nåt jag har upptäckt sen jag starta Chaplins katthem(www.fb.se/chaplinskatthem) är att många föreningar/katthem inte vill jobba tillsammans med ett ärende.
Jag har väldigt svårt att förstå varför de är så vaktliga med sina kolonier om vi hjälps åt så skulle vi ju fortare kunna beta av kolonier innan de hinner växa.
#5 I Stockholm har Katthemmen kommit långt när det gäller samverkan. Något som gjort att man lyckats lösa till synes omöjliga situationer. Det som krävs är dock att man har samma syn, policy så att inte det ena katthemmet avlivar medans det andra arbetar efter No-Kill.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ooopps!! har misforstått tråden något 😞
#6 Inte bara katthemmen i Stockholm hjälps åt. De SVEKATT anslutna katthemmen har en samverkan där det rent logistiskt är möjligt. Och råd och tips kan man hjälpa till med om någon ber om det även på stort avstånd.
Medarbetare Hittekatter iFokus