Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 359 ggr
Hawknestgrove
0

Stackars lilla Ebba-Pipis!

lilla pipisebba är en riktig liten olycksfågel. Förrförra veckan så lyckadeshon välta en burk med sån där kräm som man gnuggar väck motorolja. Resultatet blev att hon fick sörjan över sig. Panik i huset, hon stänkte sån där krämöver hela huset, jag fick ännu mera panik med tanke på att honinte fick slicka i sig det. Så Janne fick tag i henne och gick in med henne i duschen, men var alldeles för snäll, han vile vänta med vattnet tills det var tempererat och kissen smet. Ny jakt och då var det elaka matte som tog tag iEbba. In i duschen, struntade i att vattnet var kallt, Ebba skrek och var så rädd så hon bajsade på sig. Men kleet gick bort. Sen var inte jag poppis.

Så i förmiddags, så tog jag mig en kopp kaffe, skulle sätta mig vid köksbordet, då kommer förstås ebbis farande, stöter till kaffekoppen, får varmt kaffe på ryggen, rusar ut i kattgården, där jag inte kunde nå henne. Vettskrämd. Ok, den värsta värmen fångades upp av pälsen, så det blev inte något.Kissen kutade in igen, gömde sig bakom soffan. Nu var jag elaka kärringen igen! Tog ett par timmar innan hon blev sams med mig igen. För er alla som är oroliga, så blev det inga skador. Nu är allt ok igen…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

Nämen oj! Stackars lilla Ebba-pipis, det var mycke hon råkade ut för på kort tid. En nospuss från mig! Nu aktar hon sig nog för både för äckliga krämen och Mattes kaffekopp.

JosephineF
0

Men vilken olyckskorp.. Eller olyckskatt.. =/

Hawknestgrove
0

Ja, hon är så himla nyfiken och social. Skall vara med överallt……

Erika91
0

Stackars lilla Ebba.. men tur att det inte blev några skador. Nu hoppas vi att hon lärt sig nått av detta iaf!

Hawknestgrove
0

Tvivlar på det…..Att hon låter bli att hoppa på kaminerna och spisen, det är för mig en gåta. Den kissen är mera högt än lågt… hon vill vara med och hjälpa till….överallt!

Erika91
0

Jasså? Men det är ju kopplat till otrevliga minnen, tror du att hon inte låter bli det då ändå?

Hawknestgrove
0

Nä, hon ska vara med,när husse mojsar in händerna ändå…. Han behöver hjälp, förstår du…..

Erika91
0

Det var en bestämt misse ;)
Man brukar ju lära sig av sina misstag, men inte Ebba minsann..

Hawknestgrove
0

Nu leker hon apa ute i rastgården. hon är uppe i taket. Går på överliggarna med nätet släpandes på ryggen. så inte hände det något där i alla fall….Det varjust på ryggen hon fick kaffe, stackars lilla pluttan.

Erika91
0

Haha leker apa :P Det lät skoj :)

ouchie
0

Men ojoj.. stackarn… stackars er båda… =/  det är inte kul att vara den elaka… är inte det typiskt "mammigt" förresten? Inte bra..

Hawknestgrove
0

Nä, Janne är alldeles för mesig, när det gäller sånt. Alla elaka grejer de får jag ta. Som piller och kloklippning. För att inte tala om att åka till vet och ge vaccinering. så att katterna gillar mig, är en gåta…..För jag är inte snäll vid de tillfällena, ska ni veta!

ouchie
0

Konstigt… =P  Och SÅ kort minne har dom ju inte heller…  =)

MariannE11
0

stackars lilla Ebba….hoppas oturen försvinner o att kanske lite vett kan inträda…hon är väl rätt ung?…..

puss på Ebbanosen!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

Ja, hon är två år. Så när jag lagade middag, så fick hon strimlor av älgkött. Mums. Så kom lilla tjocka Esther med den gröna anklagande blicken och KRÄVDE att hon också skulle få……Men nu ligger lilla ebbis-Bebbis-Pipis på klätterställningen snett bakom mig och tvättar sig. Tur att päls även isolerar mot värme…..

storAnnette
0

Jag tror att katterna vet när vi gör "dumma" saker för deras bästa.

Erika91
0

#12 Haha som jag ;) Mamma får sköta sånt också; kloklippning och alla dessa saker.
Men katterna gillar än ju endå :) Men dt är väl bara för att man annars är så snäll mot de :) Och det är säkert så som storAnette säger; att katterna vet när vi gör "dumma" saker för deras bästa :)

vanessa
0

Stackars lillgumman och stackars stora stygga matte. Hade själv en katt förut som hamnade i ala möjliga sorters situationer. Det värsta, angående päls, var när han kastade sig upp på bordet för att påkalla uppmärksamhet. Det fick han för han passerade den tända adventsljusstaken. Och fräs hör man pälsen låta och den inte allt för härliga doften av bränd päls spred sig. Men ingen skada på honom, annat än frisyren. Fast som den katt han var så hade han inte gjort något konstigt. Ni vet de klassiska slickningarna "det var med mening jag gjorde så". Så våra pälsklingar kan verkligen se till att deras betjänter (vi alltså) hålls alerta. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

rulda
0

#12 vad är det med karlar att vara mesiga? Jag har en sån här hemma också. Han skulle hålla i katten för att jag skulle gå och hämta transportburen. Jag hade kämpat i 20minuter att få fatt i kisse.
Sambon släpper katten "ja men han stretade emot så mycket"
Jag är helt klart den "elaka" här hemma. Men mina kissar är väldigt förlåtande. Som tur är :)

Men stackars lilla Ebba det är inte lätt att vara katt alla gånger :S

Lena
0

Ebba ser verkligen till att dramatiken i Hökebo håller sig på topp. Inga lugna stunder där inte…

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jenna-Gun
0

Samma här.

Husse är den snälla medan matte gör alla dumma sakerna. Ger avmaskningsmedel och sätter in kissen i transportburen  m m

Jenna:)

Hawknestgrove
0

Ja, och utan henne är Arne lessen. Hon sätter fart i den gamle! Men idag är alla tre slöa. Det regnar…..

Sidentass
0

Men jisses..vilken dag…tänk att det ofta är så att infallar en olycka så har man snart nästa inpå hörnet…hoppas ni är vänner nu igen, Ebbis o du!

vanessa
0

Då har jag tur, min man har inga problem med sådant. Verkar snarare se det som en utmaning. Men sedan så smörar han järnet till den stackars kissen. Fet är alltid jag som uppmärksammar om de jobbiga sakerna som måste göras :-). Men ingen är perfekt. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

Ja, då, hon sov som vanligt mellan våra huvuden. Jag fjäskade ju med älgbiff.