Länk
Aha ! Du satte in det här.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Dom som svarar att veterinär gjorde rätt tillhör eller har tillhört djurskyddsförening.
Debattia
En mycket tragisk historia det här. Hur någon kan ställa sig på veterinärens sida i det här fallet är svårt att förstå.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det undrar jag också ? Katten låg bedövad i 30 minuter och fick sen avlivningssprutan.
Debattia

vad håller de på med? var katten tvungen att dö för att den var rädd?En av mina katter tycker veterinären är jätteläskigt men hemma är hon världens goaste både mot mig och besökare. Ska hon också bli avlivad för att hon blir rädd? Detta gör mig förbannad då de inte ens pratade med ägaren. Det märks hur lite en katt är värd! 😡
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Det konstiga i denna historien är också att katten var klappbar och veterinären tog till alla medel genom att kontakta dom övriga två djurskyddsföreningar som finns i samam stad som skrev att katten var vild,(Vad fan visste dom om det ?) och att det var djurplågeri ta hand om en sån katt. Kommunskytt och före detta ordf kontaktades också och samtliga hade skrivit brev till ansvarsnämnden ang detta. Bästa brevet var från före detta ordf. Samtidigt har det hela tiden handlat om vad veterinären gjorde och inte om katten var vild eller tam, vilket inte ska behöva spela någon roll.
Debattia
#6 Verkar ju totalt skruvat!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"