Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 3518 ggr
Lena
5

Sören Katternas Hjälte!

Här kan ni läsa om Sören som ännu en gång samlat in storkovan till hemlösa katter samt charmat publiken. Denna gång begav det sig i Eskilstuna.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
6

I torsdags fick jag äran att klappa honom också, då han var i Norrköping. Dessutom var det kö för att kunna klappa, så jag fick vänta en liten stund… men som man säger… var sak har sin tid…

Älskade fina Sören och matte Nalle och husse Lasse Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Gullimat
2

Har också nu i sommar fått äran ännu en gång att klappa denna berömda snälla kise, som reser land och rike runt med matte och husse för att samla in pengar till behövande katterKyss

Katthemsmatten
5

Hoppas få den äran vid tillfälle. Sören med husse och matte gör en fantastisk insats för katterna. Inte bara för alla de pengar Sören sover, hmpfh ursäkta , ARBETAR sig till, utan för att han visar att även en liten hittekatt är guld värd. Fortsätt att sova ihop en förmögenhet, Sören! Du gör skillnad.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sidentass
2

Helt otroliga hjältar, såväl finaste Sören som hans medhjälpare! Heja underbara Sören, en rikskändis vid detta laget, jag ska allt ta o be om hans tassograf jag med, vid tillfälle som jag hoppas blir snart!

Slampen
2

Klappade Sören i helgen!

Katthemsmatten
1

Lyckost, Slampen. Ytterligare några kronor som går tillbehövande små med andra ord.

Lena
1

Undrar om han kommer till Trollhättan/Vänerborg eller så? Blir avis på er andra! ;)

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vilda-hilda
3

Lena. Sören har inga planer på någon resa uppåt ditt i år.Men han skickar en Nospuss till dig och säger att Vi har ju i alla fall träffats på Kompis Återinvigning. Du får följa mig på min facebokssida istället. Sören Fernström

isranunkel
3

#3 "Fortsätt att sova ihop en förmögenhet, Sören! Du gör skillnad."

Jag blev så full i skratt när jag läste detta. Jag har ju också sett Sören i aktion, pengarna strömmade in medan den hårt arbetande herrn stormyste. Och hanhar ju all anledning att vara nöjd, som du skriver: Han gör skillnad.

[Mustangcab]
4

Sören Fernstörm uppmärksammades idag i P4 Extra med Lotta Bromé där hans husse intervjuades. Han sas vara världen i särklass mest klappade katt😃

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2151&grupp=8985

Gullimat
2

Vi Skåningar kan titta på Sören ikväll på Sydnytt 19.15. Heja Sören

[Mustangcab]
2

Tack för den informtaionen.🙂

annebeate
4

Sören är en hjälte.❤️ I Skåne har vi också en annan hjälte som heter Smurfen, som människor i mängder också älskar att klappa och som drar in bra med pengar till behövande katter.❤️

mel-gibson
9
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Smurfen och Jag Sören när vi åkte för att hälsa på honom och Göingekattstjejjerna på en Loppis i Skåne.

[Mustangcab]
3

En artikel i dagens Aftonblad också😃

"Det kostar en spänn att klappa Sören Fernström, 3,5.

Hans ägare Lars och Ann-Sofie Neveau lägger beslag på pengarna.

Sen ger de bort stålarna till nödställda katter."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17712622.ab

[Lilyz]
2

Roligt att han blir så uppmärksammad 🙂

Katthemsmatten
6

Inte bara kul att Sören blir uppmärksammad. Det fungerar förhoppningsvis också som en ögonöppnare på folk som inte vet att det finns 100.000 hemlösa katter i vårt land.

Sidentass
3

Ja..det är då ett helt enastående jobb Sören gör för sina hemlösa små vänner..så bra att det också belyses i dagens Aftonblad!

Heja ni är helt otroliga..o jag längtar tills det blir min tur att komma till skönheten med klappar!!❤️

Lena
2

Jättekul att Sören har blivit en sådan rikskändis! Som ni skriver fyller det många olika funktioner. Sören har ju även gjort succé på kattutställningar där han blivit prisat i huskattklassen. Sören som själv är en hittekatt och kommer från Katthemmet Kompis! ❤️

Alexej
3

Hittade lite gamla bilder när katthemmet hade monter bredvid Sören. Katten syns inte så mycket men matte och husse.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[eskils]
2

Sören fick även en egen artikel i Svenska Dagbladet! 🌺

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/klappad-katt-duktig-insamlare_8646494.svd

Sidentass
5

Ja…han är helt otrolig Finaste Sören…när jag såg  på go kväll där han tjäntgjorde i veckan fick jag tårar i ögonen!! Vilket katt! Och vilken Matte o Husse!!❤️

[Mustangcab]
1

Han tjänstgjorde inte i Go´kväll utan det var ett klipp från ett reportage om Sören.

Sidentass
0

#24 Nej..det har du så rätt i…tänkte rätt men skrev fel!;-)

Lena
1

Ja han är något alldeles särskilt allas våran vän Sören!

[Mustangcab]
1

Idag har jag träffat Sören. Han låg och sov vanligt hela tiden i 3,5 timmar😃

vilda-hilda
3

Njöt ju av mitt sällskap som idag var lilla söta fröken Lilja från Ronnebys Hittekatter. Vilken LITEN söt Kamrat jag fick hos mig som Emma tog med till Kattens Dags Firandet.

[Mustangcab]
2

Jo hon var verkligen söt och så fick hon Juzzys leksak som han hade med sig.😃

Lena
0

#28 Vilket radarpar! Underbart att se!