Geischa
I morgon bitti halv nio kommer lilla Geischa, en ungefär tolv veckor gammal svart hona, hit på jour. Hon behöver vänjas vid ljud och människor och då passade det jättebra att hon hamnar hos mig som är sjukskriven och går hemma. Det ska bli jättespännande och det är väl bara till att bädda i soffan närmsta veckorna för att vänja henne vid mig =)
Sätter ut kort på henne i morgon om hon inte smiter från kameran dvs.. =)
Å va spännande! Ser fram emot kort.
Så gulligt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ohh va spännande :D jag hoppas att allt går bra med kamera! Vill ju se bilder :P

Vad gulligt av dig. Ser fram mot sötnosen. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Helt enkelt underbart att du ställer upp o hjälper henne..vad spännande att få höra fortsättningen blir sen!!:-)
Jag ska skriva om lilla hon här i tråden! =) Det kan ju tänkas att hon blir kvar ett tag. Tills hon blir lite tuffare. Det är ingen skyggis så, men hon är född ute och var åtta - nio veckor när hon fick komma in med tre syskon och mamma. Två av ungarna är lite blyg så den ena är hos en annan tjej på jour och Geischa kommer till mig.

Åååååh, äntligen! Vad roligt det ska bli! =D Gulligt namn också… det låter som att det nog är värsta sötkatten också. =)
Spännande spännande! I morgon jobbar jag till 15 tror jag… jag kommer gå och undra hur det går hela dagen. Blir spännande när jag kommer hem. Tråkigt nog har jag inte så mycket tid till att sitta här längre.. i ca 1 veckas tid framöver. =( Men…. lite tid. ;)
Lycka till med lilla kissen!!
Vad spännande! Lycka nu till med den lilla kissen. Ser fram emot vidare rapporter! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nu är hon här - liten som en fågel och rädd. Sigrid bullar upp sig utanför nätdörren och ser stöddig ut - rackarkatt!! Men hon är hanterbar iaf, lillan. Hur ska man inte bli kär nu då?? Jag får ju mammakänslor bara jag tittar på henne..
Hon sitter under soffan just nu, så jag vill inte knäppa kort på henne riktigt än.. Måste få bo in sig en stund först..
Oj kära nån då. Förstår hur du känner dig. Bra att ge den lilla lite tid för att landa. Kan ta lite olika lång tid det där. Vi andra får ge oss till tåls med fotot tills tiden är inne. :)
Nu har du en spännande tid framför dig.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nu har hon faktiskt varit framme en liten stund, så jag passade på att knäppa på henne.. Men nu får kameran vila en stund! =)

Geischa har inte ätit, druckit eller gått på lådan sedan hon kom halv nio i morse.. När ska man börja bli orolig? Det är varmt.. Hur får man i en skräckslagen kattunge vatten??

En sån ljuvlig liten varelse! Är det meningen att hon bara ska vara hos dig tillfälligt?
Kan nog bli svårt….
#13 Ja, jag är bara jourhem. Men visst, det blir nog floder av tårar när hon får ett permanent hem, men som det ser ut nu måste hon lära sig lita på människor först.. =/

Vilken söt liten panter!!
#15 Ja, hon ser verkligen ut som en panter, hon har liksom en långsmal nos =) Supersött =)

Tjoho! Nu är det jag som dööööör… guh så söt!! *svag för svarta katter* =P Är det du som håller i henne på första bilden? Häftigt i så fall… att du kan göra det… =)
Jag var också orolig när Anubis inte åt eller nåt… men du kan nog vänta med att bli orolig till i morgon, ifall hon inte har ätit eller druckit under natten…(??) tror jag?
Vad kul det blir framöver… dels att få höra (läsa) om hur det går för Geishan, men även hur dina andra djur reagerar… kan bli riktiga intriger =P
Så söt!
Jag tror inte det är ngt fara att hon inte har druckigt men ställ lite skålar runt om i lägenheten med vatten så är det nog lättare för henne att våga dricka.
Annars få du nog tvångshålla henne och spruta i henne lite vatten eller blöta pälsen lite så slickar hon i sig vattnet.
Vår veterinär sa att man ska bli mer orolig när en katt dricker för mycket än om man tycker den dricker för lite.
Lycka till!
#17 Ja visst är hon söt! =) Det är jag som håller i henne, hon var inte lika tillbakadragen första timmen, förmodligen var omställningen så stor att hon inte hann tänka efter..
Jag vet ju att dom kan matvägra i början, men det är ju viktigt att hon dricker iom att det är så varmt ute.. =/ Jag får hålla koll på henne..
Nu kan vi jämföra framsteg på jourisarna! =)

Jasså? Wow.. snacka om att man vill passa på och gosa med henne då…. innan hon kommer till sans =P
Ja, det är klart… jag tänkte på det också häromdagen när det var sådär riktigt varmt… att Anubis inte var framme nånting under dagen. Det var en dag då jag var ledig och hemma rätt mycket också… så då såg jag till att gå ut lite för att hon skulle våga sig fram.. och då såg jag att hon hade druckit.
Det är extra kul när det är flera akutkissar samtidigt.. kul när det går olika också.
Nu måste jag iväg och tvätta, och sen måste jag duscha och tvätta håret innan jag slänger mig i säng… så det blir nog ingen tillräckligt lång rofylld stund för att gurkisen ska våga sig fram ikväll.. =/
Ditt nät lät grymt förresten.. vilket är det, var är det köpt alltså..? =)
Nätet är köpt från ett företag i gbg, men jag tror GunillaH har kvar att sälja om du behöver. Geischa är dock så liten att hon sprang igenom en ruta i nätet! 

Hahaahha.. det lät roligt.. så liten och så söt… sprang igenom en ruta =)
Men det är inget kul alls! Nätet som du har kämpat med, inget kul om det är förgäves ju! Hur stora rutor är det? 5 cm? =(
Hon sprang inte igenom det genom dörren va.. och ut…?
Jo, dörren till vardagsrummet =) Det satt tre djur utanför och såg väldigt förvånade ut när hon sprang rakt igenom dörren! =) Dom satt kvar och bara stirrade när hon susade förbi dom och in i sovrummet *fniss*
Jösses det är som att se Thindra som liten. Så bedårande.
//Pia
#24 Ja du.. Var in i ditt fotoalbum nu och det är slående likt! Då kommer hon att bli vacker som vuxen också då =)
Här kommer ett nytt kort på tösen, som nu är kompis med både Hamlet och Hubert hund. Sigrid däremot har lite svårare att acceptera henne, men det kommer nog. Mig tycker hon inte det minsta om iaf.. Suck.. Jag som bara vill gosa med knyttet..

Men så söt hon är lilla Geischa! Puss på nosen!

hahaha.. jag fick en film i huvudet nu av hela scenariot… =P de måste tro att hon är ett spöke.. som kan gå genom väggar =P tur att hon inte kröp genom en ruta ut till fria naturen i alla fall! det hade varit lite.. jobbigt…. minst sagt =/
du verkar ha tur på så sätt att "din katt" är framme mer… men min katt kanske tycker hyfsat bra om mig, då hon inte har några andra katter att jämföra med, som får henne att inse vilket monster jag egentligen är… =P
eller så tycker hon det redan nu ändå =P
Haha, men vet du vad? Hon kommer bara fram när Hamlet är med.. =/ Så Anubis skulle säkert göra det med, om hon hade en kompis.. Så var vi i den diskussionen igen då ;)
En liten uppdatering - jag har fått lyfta Geischa två gånger idag och gosat och hon har suttit kvar ihopkrupen tills jag släppt ner henne igen. Jag tror hon kommer att gå att vänja! =) Hon hade varit på toa inatt också och jag blev lyrisk som en småbarnsförälder som pottränar sitt barn ;) Det här är GIVANDE! Jag ångrar mig inte en sekund! =)

Ja, eller hur!! Nedrigt… =/ Nu börjar jag ju tänka att jag kanske skulle ha sagt ja till den lilla kattkillen ändå!
Kanske ska tacka ja till nästa förfrågan.. och SEN när den katten har dragit fram Anubis så kan jag börja tvångsgosa med henne =P
Visst är det kul med framstegen? Det är som adrenalin =P
Absolut, man hoppar i taket för varje framsteg katten gör! Hörs det att vi är två nybörjare tror du? ;) *fniss*
Ska du ta hem en till så är det nog bäst att det är en riktigt social kisse, annars hjälper det inte gurkan.. Den kissen ska visa henne att du är att lita på.. Så fort Hamlet kommer in hit så dyker Geischa fram från ingenstans, det är inte lätt att hitta henne! =)

Hon liknar mitt Knytt.Han däremot har inte varit i kontakt med människor förrän han var 6 månader (om han är 1 år nu) eller 1,5 år (om han är 2 år nu).Jag tycker han är såpass liten att jag tror på ett år,det som möjligen kan visa det är ifall han börjar leka med Tingeling,om han gör det då bestämmer jag att han är ganska jämngammal med henne!

Vad roligt att du fått hem en katt nu Jossan 
Så söt lilla Geischa är, lika fin som namnet är 
Hon kommer snart att komma fram till sig, utan att Hamlet är i närheten 
Idag har Geischa hittat klösmöbeln! =) Den är KUL!!! Hon börjar bli riktigt tuff nu, snart kan hon nog få tillgång till hela lägenheten då hon blivit vän med både Hubert och Hamlet. Sigrid fräser fortfarande, men det blir nog bättre =)

Kolla vilken liten kärleksklimp jag fick på magen förrut! =) Ojoj, jag börjar bli alldeles för fäst vid henne.. =/

Grattis!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hurra, mer bilder! =)
De med klätterställningen såg jag på bloggen.. kolla där, jag har nämligen lärt mig räkna.. =P
Men den där hon ligger i knät var ny…. ooo så gosigt!
Anubis är en feg liten skrutt jämfört med Grynet! =P
Appropå ingenting.. är det någon mer som blivit akut sugen på sockerkaka? =/ Jobbigt..
Åt du upp alla de fina muffins?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#37 Tack! =) Men säg mig, hur i allsin da´r ska jag kunna se henne flytta??????
#38 Sockerkaka! Jajamänsan ;) Jag har dammsugare i kylen ;) *retas* Nu blir det kapplöpning till bloggen =)

#35 Vilka fina bilder :D
Har hon börjat komma fram till dig nu utan att Hamlet är med?

> Landfreak: Jag bjöd släkten på dom… men jag åt nog mest, för det blev över några.. och dom överlevde inte länge!
Men du skulle bara veta…. idag har jag trykt i mig en bullängd, och ändå blev jag sugen på sockerkaka! =o
#41 Jag har släppt ihop katterna nu, och hunden förstås =) Men hon kommer inte självmant fram till mig, jag får lura henne genom att närma mig väldigt långsamt. När jag väl har henne i famnen så slår hon sig till ro och somnar =) Sötnosen =)

> Jossan: Nedrigt av dig! Nu känner jag mig riktigt beklämd… Jag kanske har så jag kan göra chokladbollar(!?) men jag börjar bli trött så jag vill nog lägga mig snart ändå. =/
Annars är chokladbollar den bästa insomningsmedicinen… =P

#43 Men det kommer snart :)
#44 Hahahaha, beklämd minsann ;) Toka!
#45 Förhoppningsvis =)

En annan ligger och kramar kudden istället… =P

Å jag har chips å dip!!
Å munkthe!!

Guuud, vad söt och vad roligt att hon gör framsteg, förstår att du smälter som smör i solsken, det skulle jag också göra :)

> jensa: jag frågade om ni var sugna på sockerkaka.. inte om en redogörelse för vad ni har för gott hemma… *grrr* =/ haha
vad är munkte och hur smakar det?
kanske något för mig och jossan när vi blir nunnor..? =D
Och jag svindyra plommon, men de såg för goa ut. Fast nu har jag ont i magen.
Jossan, därför har jag slutat som jourhem. Om en katt trivs med mig och de andra djur och vi med den nya katten varför ska den flytta då? Fast samtidigt förstår jag principen. Nu är det fullt hos mig och då kan jag inte hjälpa nya katter…
#50 Hahahahahaha!!!! Jag avliiider! Du är banne mig inte klok! =) Och apropå jensa så har hon alltid chips hemma.. Men inte mjölk!?!? Konstig tjej det där ;)

Munk the, en av alla sorter jag köpte på Gotland.
OCH jag bara kände för att retas med Jossan..
För hon vet hur chipsen å dippen smakar, men inte Munkthe´t!!
Och Geischa ääärrr världens sötaste, även om hon gömde sej för mej!!
Min Vilja sitter just nu och jagar en sån stormygga va de nu kan heta..
#51 Lätt hänt.. Jag hade satt gränsen vid två katter och en hund. Men tvingar ni mig kan jag ju inget göra, eller hur? ;)
Stormygga? Menar du en sån där snuskig med långa ben som nästan ser ut som en spindel som flyger?
Ja dip, Jenny.. Utan smak ;) Jag tänker i smaken grekisk yoghurt ;) Mohahaha..
Ibland önskar jag också de gamla goda tider tillbaka. 2 katter och en hund… Och redan då tyckte jag att katt/hundmaten kostade mycket.
Ja, det är inte gratis med djur.. Tänk om alla vore medvetna om detta..

Man måste ju prioritera, och det är väl klart att chips hamnar högre upp på prioriteringslistan än vad mjölk gör… =P
Och jag vet fortfarande inte hur något av det smakar…. mjölk vet jag hur det smakar =P
Ja, Jennys dip smakar inget ;) Hon köpte fel när vi hade videokväll härom veckan, det skulle bli tzatziki, men när hon öppnar burken har hon råkat köpa grekisk yoghurt! Gissa om jag garvade en kvart? ;)

Haha! Äsch…. smak är överskattat.. =P

Hon är jättesöt, ser ut att vara riktigt busig också. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#61 Ja, busig var ordet! Fullkomligt tokig faktiskt =) Så sött med denna lilla rara kropp som springer fort, fort! =)
Dagens Geischabilder =)