PetDirekt
Hej
jag fick nu när jag tecknade min kattförsäkring på Agria en information + en ID-bricka av något som heter "Petdirekt".
Man får 1 år gratis vid nytecknande på Agria.
Vad är detta nu då?
Jo, PetDirekt är en assistenstjänst som ger uphittaren av din bortsprugne katt möjlighet att omedelbart ta kontakt med dig.
På Brickan, så finns ett ID-nummer, plus ett telefon nummer till Petdirekt. Dem använder sig av alla kommunikationer, SMS, E-post, Telefon, mobil, enbart för att man ska få tillbaka sin katt så fort som möjligt.
Dem delar ut hittelön till upphittaren.
Det kostar för:
3 år / bricka /katt: 259:- om man ej har agria
3 år / bricka /katt: 149:- om man har Agria.
Jag tänker ha detta själv som kompletering till min kommande Chippsmärkning, trotts att jag har Inne katt.
För vidare information
.
Är det någon som har detta, och har fått (o)turen att nyttja den?
Jag tycker det är en bra sak. Försvinner katten är det ju panik. Id-märkning är bra, men att har en extra namnbricka är säkare!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja, jag har den brickan på Arnes halsband och är reggad där. Har även mina nycklar på samma bolag. tycker upplägget är superbra.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

jag kunde ej registrera mina då nr på min bricka tydligen va upptagen av en annan:(..skumtvärre..pratade med de på petdirekt och de förstod ingenting..inte jag heller

fast nu när jag kollade igen så funkade det..då stod mina upg där så de har tydligen fixat till det*S*

Jasså, har dem nyckletjänst åsså?
det måste jag kika vidare om. :-)
jag tycker personligen att detta är en bra kompletering till Chips/tattueringen.
Alla har inte en kortläsare hemma, och inte alltid man kan få kontakt ed nån som kan läsa av tatueringen heller :)
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....