Kattdebatt i GT
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Läst och rosat och kommenterat! Så bra skrivet!!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nja, var väll bra att skälla ut dessa sommarkattsägare, men återigen smyger det in sig att det finns kattorganisationer som hjälper till med omplaceringar,, var ju bättre än den artikel vi kunde läsa nyligen,
men hon kunde gott nämna att man har EGET ansvar att omplacera , Om du trots att du haft goda avsikter inser att du inte kan ta hand om din katt så finns det seriösa organisationer som kan hjälpa dig att hitta nya ägare.Njae, det skall väll vara en siista utväg då.. jag kanske är gnällig men det var min omedelbara tanke, bra däremot att hon nämnde DV i göteborg,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ja, men just att hon belyser Djurens Vänner på det korrekta visset är bra!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
På det hela taget en mycket bra artikel. Sedan blev det som du skriver #2 fel igen när det kommer till organisationernas roll. Även om hon inte skrev ordagrant att man kan lämna in katten där så kommer många att tolka det så. Jag håller med om att det borde varit mer fokus på det egan ansvaret. Sedan undrar man ju åter igen hur det står till med den så kallade kattpestepedemin påstås rasa i Göteborg. Är det verkligen en epedemi eller bygger det på lösa antaganden från Ordföranden i Djurens Vänner Göteborg?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"