Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 556 ggr
evamojje
0

Boktips om katter

Undrar om ni har lite boktips om kattböcker som kan vara bra att ha eller bara e roliga att läsa *L*

Själv så har jag

Apotekets "Katt bok" är lysande en bra och lättförståelig bok om kattens hälsa.

Sen har jag en tungviktare "Katter- ett illustrerat uppslagsverk" från Globe förlaget oxå en bra bok med mycket innehåll.**

Jag har oxå "Ensammast i världen" en tecknad bok skriven av Magda Eggens och Tord Nygren. En bok om en sommarkatt och dess öde.

**

Har tänkt att köpa kattens lagbok men inte funnit den när jag varit ute och shoppat men den kommer *L*

Vad har ni för böcker?

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

rulda
0

Jag fick "stora boken om katter" när jag fyllde år och det är hitintills den enda jag har. Men det kommer flera :)

Hawknestgrove
0

evamojje, googla så får du fram Kattens lagbok! Du kan köpa den direkt från förlaget! Hm…. finns det inte en artikel här inne,som jag la ut……med scannad annons om den och allt. ska kolla

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Lena
0

Har en hel del kattböcker hemma i bokhyllorna. Samlar lite smått på kattböcker. Fast då är det alla sorters böcker, gärna bilderböcker. Min favorit är en bok som heter "Cats in Venice". Som namnet antyder är det bilder på katter tagna i Venedig. Vad kan vara lämpligare för mig, katter och Venedig på en och samma gång vilket är mina passioner.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Har flera kattböcker…med i samlingen finns apotekets hälsotips..i skrivande stund minns jag inte vad dom heter alla..men är helt nöjd med varenda en av dom..

evamojje
0

Hörde någonstans om en bok som skrev om katten som brottsoffer  någon som vet något om den boken?

Tack Gunilla för tipset.

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

evamojje
0

Skrattande

Hawknestgrove
0

Evamojje, det var via Mettan! Det var via henne jag fick tag i "Katten som Brottsoffer" Det är ett examensarbete som är gjort av Anette Cedergren. anette.cedergren@home.se Jag betalade 178 kr allt som allt inklusive frakt. Så maila henne och be att få beställa ett ex.

vanessa
0

Har en del böcker, mest vackra fotböcker. de tycker jag om. Sedan så har jag Anne-Marie Nilssons bok om kattens sjukdomar. Har en bok utlånad till katthemmet som typ heter Akut för katten. Det vill säga vad man gör om något akut händer som elstötar, hjärtstillestånd och sådant. Tyckte att den var bra att ha där på hemmet. Men den köpte jag för säkert 20 år sedan, så den kanske inte finns längre.

Det är dock böckerna som Helena Striwing skrivit om bland annat vanvård, katten som brottsoffer och så vidare som ligger närmare mitt hjjärta. Dels för att det många gånger gäller andra djur också, samt tar upp den hemska sida jag vill kämpa mot. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

evamojje
0

Tack för alla bra tips.

Finns det fler därute kanske *L*

Radisa
0

Kattsjälens mysterier, tycker jag är en fin bok.

"den här boken utforskar psykoanalytikern och författaren Jeffrey Moussaieff Masson mysterierna kring kattens psyke och känsloliv. I centrum står de observationer han gör av sina egna fem katter. Deras nyfikenhet, högdragenhet och ständigt pågående känslomässiga spel utgör grunden för en upptäcktsresa i nio kapitel om lika många av kattens känslor: narcissism, kärlek, belåtenhet, beroende, svartsjuka, rädsla, ilska, nyfikenhet och lekfullhet. Samtidigt belyses kattens utveckling från ensamlevande djungeldjur till människans följeslagare. Kattsjälens mysterier fångar och överraskar läsaren med en mängd oväntade insikter och ger ett nytt perspektiv på de starka banden mellan människa och katt."

hadrianus
0

Jag tycker Vickie Halls böcker om katters beteende är jätteintressanta.  Hon jobbar som kattpsykolog i England och berättar om hur hon hjälper katter att må bättre genom att ändra saker i deras närmiljö, intressant och tänkvärt. Ibland kan små åtgärder leda till stora skillnader för katten. Den första finns på svenska och heter "Din katts hemligheter".