Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 842 ggr
JosephineF
0

Standard för huskatter =)

1. Huskatten är en stor katt, såvida det inte är en liten katt eller en medelstor katt. 

2. En huskatt har kort, mjuk och glänsande päls, utom när den är lång och rufsig. Ibland är den lång och mjuk eller kort och rufsig eller lite av varje.

3. Huskatten är svart, röd, grå eller har någon kombination av dessa färger. Huskatten har ränder, såvida den inte är enfärgad eller prickig, eller har medaljong eller väst och stövlar, bläs, fläckar eller strumpor. Ibland är huskatten spotted med randiga fläckar.

4. Huskattens svans är lång och tunn, såvida den inte är kort och tjock. Svansen kan även vara lång och tjock, eller kort och smal och ibland finns där ingen svans alls.

Inga fel ges för variationer av ovanstående standard ;)

Hennum
0

hahaha :D underbart!

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

JosephineF
0

Ska tillägga att jag inte vet vem som är upphovsman/kvinna till detta.. Det är alltså inte jag som diktat ihop det hela..

Hennum
0

okej. men det var nästan lika bra ändå :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Sidentass
0

underbart skrivet…stämmer så väl;-)

rulda
0

jag älskar den där texten :D

AnneN
0

Haha den var klockren =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jenna-Gun
0

Har den på min hemsida,: Men vet heller inte vem som är författaren

vanessa
0

Helt underbart! Den ska man ha på väggen på katthemmet. Förresten, vet man inte vem som är upphovsman, så skriver man det. Då vet folk att man inte själv skrivit, och inte heller tar på sig den som "egen".  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

MariannE11
0

underbart… och det stämmer ju…..Glad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/